ကမၻာေပၚရွိ ကြၽန္းတစ္ကြၽန္းမွ တစ္ကြၽန္း၊ တစ္ႏိုင္ငံမွ တစ္ႏိုင္ငံသို႔ ေန႔ေရာ ညပါ ခုနစ္ရက္ ဆက္တိုက္ ပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ ဆိုလာ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ Solar Impulse 2 ကို ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံက ေအာင္ျမင္စြာ ထုတ္လုပ္လုိက္ျပီ ျဖစ္ရာ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ထူးျခားေသာ စြန္႔စားမႈ ရသမ်ားျဖင့္ ကမၻာအႏံွ႔ ပ်ံသန္း ျပ ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ေလာင္စာဆီမသံုး၊ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ မျဖစ္ေစဘဲ ကမၻာတစ္ပတ္ ပ်ံသန္းမႈ အပါအဝင္ ကမၻာ့ေလေၾကာင္း သမိုင္း၏ စာမ်က္ႏွာသစ္ကို ထုဆစ္ပံုေဖာ္ရင္း အဆိုပါ ေလယာဥ္သည္ စြမ္းအင္ေခြၽတာေရး ျပန္လည္ျပည့္ျဖိဳးၿမဲစြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္ေရးအတြက္ Clean Technology ၏ ႀကီးမားေသာစြမ္းပကားကို ျပသေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ မဟာစိန္ေခၚမႈႀကီးတစ္ရပ္ကို ေက်ာ္လႊားကာ တီထြင္ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ဆိုလာစြမ္္းအင္ျဖင့္ ေန႔ေရာညပါပ်ံသန္းႏိုင္သည့္ အဆိုပါေလယာဥ္သည္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္း ကာလတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိကာ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ ရဟတ္ယာဥ္တစ္စင္း၏ အကူအညီ ျဖင့္ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမ ပုဂံျမိဳ႕ေပၚတြင္ ေၾကာ့ေၾကာ့ေမာ့ေမာ့ လွလွပပပ်ံသန္းျပမည္ျဖစ္သည့္အျပင္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားအပါအဝင္ ျပည္သူမ်ားၾကည့္ရႈ ေလ့လာႏိုင္ရန္ မႏၲေလးတံတားဦးေလဆိပ္တြင္ ညအိပ္ ရပ္နားကာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတစ္ရပ္ ျပဳလုပ္သြား မည္ဟု သိရသည္။
အဆိုပါ ဆိုလာစြမ္းအင္သံုးေလယာဥ္ကို ေမာင္းႏွင္ မည့္ေလယာဥ္မွဴးႏွစ္ဦးအနက္ ပထမတစ္ဦးမွာ စိတ္ေရာဂါ အထူးကုဆရာဝန္ျဖစ္ျပီး ကမၻာတစ္ဝန္း မီးပံုးပ်ံျဖင့္ မရပ္ မနား ပထမဆံုးပ်ံသန္းခဲ့သူ ဘာထရန္ပက္ကဒ္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ဦးမွာ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးျဖစ္ျပီး စီမံခန္႔ခြဲေရး သိပံၸျဖင့္ ဘြဲ႕ရရွိခဲ့သူ၊ ဝါရင့္တိုက္ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ ရဟတ္ ယာဥ္မွဴးျဖစ္သူ အန္ဒရီေဘာ္ခ်္ဘတ္ဂ္ ျဖစ္သည္။ အေျပာအေဟာေကာင္းသူတစ္ဦးအျဖစ္ အေတြးအျမင္ သစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့သူ ဘာထရန္၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ ကြၽမ္းက်င္မႈႏွင့္ အန္ဒေရ၏ စီးပြားေရးတြင္ စြန္႔ဦး တီထြင္မႈႏွင့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုင္ရာ အေတြ႕အၾကံဳက တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ကိုင္းကြၽန္းမီွ ကြၽန္းကိုင္းမီွ ျဖစ္ေနမည္ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါေလယာဥ္သည္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ စတင္ပ်ံသန္းမည္ဟုသိရျပီး ခရီးစဥ္အစမွာ ပင္လယ္ေကြ႕ ေဒသျဖစ္ကာ ခရီးစဥ္အဆံုးမွာ ေတာင္ပိုင္းဥေရာပ ျဖစ္သည္။ ပ်ံသန္းရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အာေရဗ် ပင္လယ္၊ အိႏၵိယ၊ ျမန္မာ၊ တ႐ုတ္၊ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာ၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ အတၱလႏၲိတ္သမုဒၵရာတို႔ကို ျဖတ္သန္းသြားမည္ျဖစ္သည္။
သတင္း-ေက်ာ္သဲအိမ္
Myanmaalinn
http://ift.tt/1xK4A5u
from သစ္ထူးလြင္ (ေန႔စဥ္သတင္း) - Thit Htoo Lwin http://ift.tt/1FVyCXZ
Comments
Post a Comment