ေထြးဦး(ျမန္မာ)တည္ေထာင္သူ ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ''ဦးေထြးတို႔ ဒီတစ္ေခါက္ ႏုိဝင္ဘာ၂ ရက္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဗန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ေတာ္ဝင္အမ်ဳိးသားျပဇာတ္႐ုံမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံကိုယ္စားျပဳကျပမွာပါ။ မႏွစ္က အင္ဒိုနီးရွားႏုိင္ငံ ဂ်ကာတာၿမိဳ႕မွာ ပြဲျပဳလုပ္ေတာ့ သူတို႔ကဆက္သြယ္တယ္။ဖြင့္ပြဲမွာ အင္ဒိုနီးရွားသမၼတတက္ေရာက္မယ္။မိတ္ဆက္တဲ့အေနနဲ႔ေဖ်ာ္ေျဖရမယ္ဆုိေတာ့ အခြင့္ရတုန္း ကိုယ့္ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ျပရမယ္ဆုိၿပီး ဝမ္းသာသြားတာေပါ့။ဒါေပမယ့္လည္း တကယ္တမ္း ေလယာဥ္လက္မွတ္ခက သိန္း ၃ဝ ေလာက္ကုန္က်မယ္ဆုိေတာ့ ဦးေထြးတို႔ မတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ သူတို႔ဘက္ကလည္း ေလယာဥ္လက္မွတ္ခေပးတဲ့ထုံးစံလည္းမရွိေတာ့ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္က်မွ မလာျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ရတယ္။ ''ဒီႏွစ္ထုိင္းႏုိင္ငံ ဗန္ေကာက္မွာလုပ္ေတာ့ သူတို႔က ထပ္ဖိတ္တယ္၊ လာေစခ်င္တယ္။ ဦးေထြးတို႔ ေျခာက္ေယာက္သြားမယ္။ ခါတုိင္း ႏုိင္ငံျခားပြဲေတြတုန္းက အခ်ိန္ကနည္းနည္းပဲရေတာ့ ပေဒသာကကြက္ေလးေတြပဲ ကျပျဖစ္တယ္။ ေခါင္းစဥ္ေတြ ဘာေတြမရွိဘူး။ အခုကမၻာ့႐ုပ္ေသးပြဲမွာေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးပြဲဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ကျပမယ္''။
''ဦးေထြးတို႔ ျမန္မာျပည္မွာက ဘုရားပြဲရက္ေတြဆို ႐ုပ္ေသးပြဲေတြကို တစ္ညလုံး ကျပေဖ်ာ္ေျဖၾကတာေလ။အဲလိုကျပတဲ့ ထုံးစံေလး ေတြသိေအာင္ျပခ်င္တယ္၊ အခ်ိန္တစ္နာရီပဲရေတာ့ အခ်ိန္တုိအတြင္းဝင္ေအာင္ ပေဒသာကကြက္ေတြအျပင္ ေသာတၴိေတနသမၻဴလ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတြကိုပါ ကမယ္။ အဆုံးသတ္ကိုေတာ့ ဦးေရႊ႐ိုး ေဒၚမိုးနဲ႔ပိတ္လိုက္မယ္။ ၂ဝ၁၂ စင္ကာပူမွာ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ပြဲလို ဆုိင္းအခြံႀကီးေတြ၊ တကယ့္အဆိုေတာ္ႀကီးေတြမပါေပမယ့္ စနစ္တက်နဲ႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးဆိုတာ ဒီလိုပါလားဆိုတာ ကမၻာကသိသည္ထက္ ပိုသိေအာင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသး ကမၻာ့အလယ္ဝင့္ထည္ေနေအာင္ အေကာင္းဆုံးကျပခဲ့မယ္''ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
႐ုပ္ေသးအႏုပညာသည္ လူကိုယ္တုိင္အစား အ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို လႈပ္ရွားကျပသ႐ုပ္ေဆာင္ေစသည့္ ပြဲသဘင္ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ေသးသဘင္ ေပၚေပါက္လာရျခင္း၏အေၾကာင္းရင္းမွာ သက္မဲ့အ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အသက္ဝင္လႈပ္ရွားေအာင္ ႀကံစည္တီထြင္သည့္ ျမန္မာ့လက္မႈပညာ၏ ႀကိဳးပမ္း မႈပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးသဘင္သည္ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္ကတည္းက အေရးေပးေျမႇာက္စားျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးသည္ သီခ်င္းသီဆုိမႈအလုိက္ ႀကိဳးဆြဲသူ၊ သီဆုိသူ၊ တီးမႈတ္သူ သုံးဦးတစ္ၿပိဳင္နက္ အကြက္က်ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ကျပလႈပ္ရွားရသည့္အတြက္ ႏွစ္ကုိယ့္တစ္စိတ္၊ သုံးကုိယ့္ တစ္စိတ္ပညာလုိ႔ပင္ ေခၚဆုိၾကသည္။ လက္ႏွစ္ဖက္သာရွိသည့္လူသည္ ဆယ့္ေျခာက္ႀကိဳးမွ ႀကိဳးေပါင္းေျခာက္ဆယ္ရွိေသာ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ကုိ လုိသလုိစည္းဝါးတက် ခုန္ပ်ံလႈပ္ရွားေစၿပီး သက္ရွိလူကဲ့သုိ႔ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ကုိ ငုိေစ၊ ရယ္ေစ၊ မုန္းေစ၊ ခ်စ္ေစေအာင္ စိတ္ကုိဆြဲေဆာင္ျခယ္လွယ္ႏုိင္စြမ္းျဖင့္ လႈပ္ရွားေစႏုိင္ျခင္းမွာ ႐ုပ္ေသးအႏုပညာ၏ ခက္ခဲေလးနက္မႈမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ယေန႔ေခတ္တီထြင္ဆန္းသစ္လာသည့္ ေခတ္သစ္ေဖ်ာ္ေျဖမႈမ်ားႏွင့္ အေနာက္တုိင္းေတးဂီတယဥ္ေက်းမႈမ်ား လႊမ္းမုိးလာမႈမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ့႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာမ်ား မတိမ္ေကာမေပ်ာက္ပ်က္ရေလေအာင္၊ တုိင္းတစ္ပါးယဥ္ေက်းမႈ၏ လႊမ္းမုိးျခင္းမခံရေလေအာင္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာျဖင့္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားလွသည့္ ျမန္မာ့႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ားကုိ ပုိမုိျမတ္ႏုိးထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ ၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္မွစၿပီး အဆုိ၊ အက၊ အေရး၊ အတီးၿပိဳင္ ပြဲႀကီးမ်ားကုိ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေပးခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈသည္ ျမန္မာျပည္သူတုိ႔၏ ႏွလုံးသည္းပြတ္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာျပည္သူတုိ႔ အေလးအျမတ္ထားအပ္ေသာ ဘုိးဘြားပိုင္ အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္သည့္ ရတနာအေမြအႏွစ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ေခတ္လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကလွ်င္ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးပြဲမွသည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ကမၻာ့အလယ္ဝင့္ထည္လွပေနေတာ့မည္။
သတင္းႏွင့္ဓာတ္ပုံ
ခင္ဇာလီ(ေၾကးမုံ)
The Mirror Daily
http://ift.tt/1n2DVIZ
from သစ္ထူးလြင္ (ေန႔စဥ္သတင္း) - Thit Htoo Lwin http://ift.tt/1p8qVcX
Comments
Post a Comment