ထိုအက ဘယ္ကစ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားသူမ်ား သိခ်င္ၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုအက ေပၚေပါက္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔ဆိုလၽွင္ ႏွစ္ေပါင္း (၉၀)ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ စတင္ေပၚေပါက္ ခဲ့ရာ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာအေဆြဖလင္ (ေနာင္ေသာ္ ဗ-၁ ဖလင္)မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးညီပု (ေမာင္ဘေဌး) ႐ိုက္ကူး ခဲ့ေသာ ေတာၿမိဳင္စြန္က လြမ္းေအာင္ဖန္ အသံတိတ္႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားတြင္ ဦးညီပု၏ ေယာက္ဖေတာ္စပ္သူ ထိုစဥ္က ကာတြန္းအေက်ာ္အေမာ္ ဦးဘကေလးက ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး ေဒၚမိုးဆိုသူႏွင့္ တြဲဖက္ကျပခဲ့သည္။ ထိုဇာတ္ကားတြင္ မင္းသားဦးညီပု၊ မင္းသမီးမခင္သစ္၊ ဦးဘကေလးက ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္လမ္းမွာ သတၱဳရွာေဖြေရး သမား လူငယ္တစ္ဦးႏွင့္ ဥစၥာေစာင့္မေလးတို႔၏ ဒ႑ာရီ ဆန္ဆန္အခ်စ္ဇာတ္လမ္း၊ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္လႊဲမိတ္ကပ္ ပညာမ်ား၊ ကင္မရာလွည့္စား (Camera Trick)မ်ား၊ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ (Special Effect) မ်ား ေပါင္းစပ္ၿပီး အခ်စ္၊ အလြမ္းႏွင့္ ဟာသဇာတ္ကြက္မ်ား ပုံေဖာ္႐ိုက္ကူး ခဲ့ရာ ထိုကာလက အထူးပင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။ မင္းသားဦးညီပုမွာ သတၱဳရွာေဖြေရး သမား ေမာင္ဘေဌးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ပီျပင္သည့္ အတြက္ ဦးညီပုသည္ ေမာင္ဘေဌးအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ဦးဘေလးသည္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ပရိသတ္ အႀကိဳက္ေတြ႕ခဲ့ သည့္အတြက္ ဦးဘေလးသည္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ လည္းေကာင္း အမည္တြင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ မင္းသမီး၏ အထိန္းေတာ္ ေဒၚမိုးကို ဦးေ႐ႊ႐ိုးက ေနာက္ပိုးေသာအခန္းမွာ ပရိသတ္မ်ားကား တဝါးဝါး၊ တဟားဟား၊ ဦးေ႐ႊ႐ိုးက ေဒၚမိုးကို ေရႁပြန္တိုႏွင့္ ေရလိုက္ပက္သည့္အခန္းတြင္ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ ေတး သီခ်င္းက ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေရွ႕တီးဝိုင္းမွ အားျဖည့္ပံ့ပိုး ျပန္သည့္အတြက္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးဇာတ္ဝင္ခန္းမွာ ျမဴးႂကြ သြက္လက္ၿပီး ပရိသတ္မ်ား စြဲမက္မဆုံး တၿပဳံးၿပဳံး၊ ႐ုပ္ရွင္ကား ၿပီးသြားေသာ္လည္း ပရိသတ္ ပါးစပ္ဖ်ား တြင္ မၿပီး၊ အပ္ေၾကာင္းထပ္မၽွ ေျပာၾကဆိုၾက။ ေခါင္းေပါင္း တလူလူ၊ မ်က္ခုံးေမႊးတထူထူ၊ ႏႈတ္ခမ္း ေမႊးတကားကား၊ မာဖလာလည္စည္းပဝါ တဖားဖား၊ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးကြက္ၾကားႏွင့္ ပုသိမ္ထီးေဆာင္း ထားၿပီး ထီးကို ေနာက္ကၽြမ္းပစ္သကဲ့သို႔ ပတ္လည္လွည့္ကာ ေဝ့ကာ ဝိုက္ကာ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးက တလႈပ္လႈပ္တ႐ြ႐ြ၊ ခႏၶာကိုယ္ကိုယိမ္းလိုက္ ႏြဲ႕လိုက္၊ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္၊ အဖိုးႀကီးတစ္ဦး ကဲ့သို႔ ကြတကြတ ထီးကေလး တမမျဖင့္ ကျပသြားပုံမ်ားမွာ ကကြက္တစ္မ်ိဳးႏွင့္တစ္မ်ိဳး မ႐ိုး၊ အိုးစည္ဒိုးပတ္မ်ားႏွင့္ အညီ စည္းဝါးတက် ကခုန္သြားၾကသည္မွာ ပညာသားပါလွ၏။ တြဲဖက္ကျပသူ ေဒၚမိုးကလည္း ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ အၿပိဳင္ အေပးအယူ အခ်ိတ္အဆက္ အတိုင္အေဖာက္ ညီလွ၏။
အေျပာင္/အျပက္ဟုဆိုေသာ္လည္း ႀကဳံသလို လႈပ္ခါရမ္းၿပီးမရ၊ စည္းဝါးတက် ဟန္ပန္အမူအယာ ကႀကိဳးကကြက္ ပီျပင္စြာ ႐ုပ္လုံးကျပရသည္။ သာမန္ကတတ္သူတို႔ ထိုအကကို ႐ုတ္တရက္မကရဲ။ ရဲတင္းဖို႔လိုသည္။ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ၿပီး ဆြဲေမႊ႕ဆြဲပစ္လိုက္ေသာအခန္း တင္ခ်င္း ေပါက္ကျပရေသာ အခန္းတို႔မွာ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ပီျပင္စြာကျပပါက အလြန္ၾကည့္ေကာင္းၿပီး အႏုပညာရသ ေျမာက္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈကကြက္ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးအက "ေတာၿမိဳင္စြန္က လြမ္းေအာင္ ဖန္" ဇာတ္ကားမွ စသည္ဟု ဆိုပါရေစ။
တင့္လြင္ဦး (စီးပြားေရး တကၠသိုလ္)
MOI Webportal Myanmar
http://ift.tt/1s1d5bS
from သစ္ထူးလြင္ (ေန႔စဥ္သတင္း) - Thit Htoo Lwin http://ift.tt/1m7bL5K
Comments
Post a Comment