Skip to main content

ကားစီးမည္ဆုိပါက ကားပါကင္တန္ဖိုး ထည့္တြက္ရန္ လိုလာ



ရန္ကုန္၊ စက္တင္ဘာ ၇

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ယခင္ကထက္ ပိုမိုေျဖေလွ်ာ့ေပး လာျခင္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္၌ ယခု လက္ရွိ တြင္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာမွလည္း လမ္းေဘး ပခံုးသားမ်ားအား ခ်ဲ႕ထြင္၍ ယာဥ္ရပ္နား ရန္ ေနရာမ်ား ေဖာ္ထုတ္ကာ ကားပါကင္ ေနရာသစ္ မ်ား ျပဳလုပ္ လ်က္ ရွိေသာ္လည္း တင္သြင္းသည့္ ကားပမာဏႏွင့္ ေဖာ္ထုတ္ ႏုိင္ သည့္ ေျမေနရာမွာ မလံုေလာက္ၿမဲ ျဖစ္ေနသည္။ ““လမ္းခ်ဲ႕တယ္၊ လမ္းခ်ဲ႕ရင္ ေျမသားေနရာကို ခ်ဲ႕တယ္။ အဲဒီေျမသားေနရာက ကားရပ္ တဲ့ေနရာ ျဖစ္သြားတယ္။ အမွန္တကယ္ သူတို႔က ကားလမ္းအတြက္ ခ်ဲ႕ရမွာ။ အဲဒီမွာလြဲတာ””ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးျမင့္ေဖက သံုးသပ္သည္။…


ယင္းကဲ့သို႔ ယာဥ္ရပ္နားရန္ အခက္အခဲရွိျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ရျခင္းမွာ ကားပါမစ္ မ်ားအား ခ်ထားေပးရာတြင္ ႀကံဳေတြ႕ လာရႏိုင္သည့္ အခက္အခဲမ်ား ႀကိဳတင္ တြက္ခ်က္မႈ နည္းပါးျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာ သူမ်ားမွာ အေထြေထြ လိုအပ္ခ်က္ထက္ ပိုမိုသည့္ ကားအစီးေရ တင္သြင္းျခင္း၊ ၀ယ္ယူျခင္း စသည့္ အခ်က္ မ်ားေၾကာင့္လည္း ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာ အခက္အခဲ ျဖစ္ေပၚေနရသည္။


ထို႔ျပင္ လမ္းေဘး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီ၌ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ရပ္နားထားသည့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ား ကိုလည္း ယခု ေကာက္ယူေနသည့္ တစ္နာရီ ယာဥ္ရပ္နားခ၂၀၀ ထက္ ပိုမိုျမင့္မားသည့္ ေစ်းႏႈန္း ေကာက္ယူျခင္းျဖင့္ မလိုအပ္ဘဲ ယာဥ္အစီးေရ အမ်ားအျပား ၀ယ္ယူတင္သြင္းျခင္းမ်ား အား ေလ်ာ့နည္း ေစႏုိင္ေၾကာင္း သံုးသပ္မႈ မ်ားလည္း ရွိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္အစီးေရ ငါးသိန္းေက်ာ္ရွိကာ ယင္းတို႔အနက္ ၆၀၀၀ ေက်ာ္မွာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎ယာဥ္စီးေရႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ယာဥ္ရပ္နား စခန္းမ်ား၊ က်ယ္၀န္းသည့္ ကားမွတ္တုိင္မ်ား မရွိျခင္းမွာလည္း ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္ အားေပးေနသည့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုျဖစ္ကာ သြားလာေရးဆုိင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ ခံစားေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း ဒုဥကၠ႒ ဦးေအာင္ျမင့္က ျပည္တြင္း ထုတ္ သတင္းဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္သို႔ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသည္။


ယင္းကဲ့သို႔ ကားေနရာ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္၌ ““ကားပါကင္ရန္ မျဖစ္ရမည့္ 25’ x 50’ စမ္းေခ်ာင္း သိန္း ၂၀၀၀ တုိက္ခန္း ၀ယ္မလား၊ (၁)ခန္း၀ယ္လွ်င္ သိန္း (၆၀၀) တန္ ကားပါကင္ (၁)စီး စာေနရာ အခမဲ့ ေပးမည္”” ဆိုသည့္ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ Sanchang Garden Residence ကြန္ဒိုတိုက္ခန္း အေရာင္း ေၾကာ္ျငာ စာအား အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ား၌ ေၾကညာထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။


ယင္းကားပါကင္ တန္ေၾကးမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဒုတိယၿမိဳ႕လယ္ဟု ေခၚဆိုရမည့္ စမ္းေခ်ာင္း၊ တာေမြ၊ ဗဟန္း စသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ အထပ္ျမင့္တုိက္ ခန္း ေစ်းႏႈန္းမ်ားထက္ပင္ မ်ားျပားလ်က္ရွိၿပီး ရန္ကုန္ အစြန္ အဖ်ား ေနရာမ်ားရွိ ေပ၄၀ x ေပ၆၀ ေျမကြက္ သံုးကြက္မက တန္ေၾကး ရွိသည္။


““ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာက ကားပါကင္က အရမ္းရွားတယ္ေလ။ 1 square feet (တစ္ေပပတ္လည္)ကို ၂ သိန္းနဲ႔ပဲ တြက္ဦး။ ကားပါကင္တစ္ေနရာကို သိန္း ၆၀၀ ေလာက္က်တယ္။ ကားပါကင္ တစ္စီးစာက ၁၈ ေပ x ၈ ေပ။ ကားပါကင္ခ်ည္းပဲ သိန္း ၆၀၀ ေလာက္ တန္တယ္။ ကားတစ္စီးစာေနရာ ရမွာေပါ့””ဟု Sanchang Garden Residence ကြန္ဒိုတိုက္ခန္း အေရာင္းဌာနမွ မဆြိက ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကားပါကင္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စတုရန္းေပ ၂၅၀၀ ထက္ ေက်ာ္သည့္ အေဆာက္ အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မည္ ဆုိပါက ကားပါကင္ ထည့္သြင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ က ေၾကညာထားသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းေပအက်ယ္ရွိ ကြန္ဒိုတုိက္ခန္း မ်ား ေဆာက္ လုပ္ျခင္းထက္ သာမန္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံု မ်ား ေဆာက္လုပ္မႈ ပိုမ်ားျခင္းႏွင့္ လူေန ထူထပ္လာျခင္း ေၾကာင့္ ကားရပ္နားရန္ ေနရာအခက္အခဲမ်ား ပိုမို တုိးလာခဲ့သည္။


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တိုးပြားလာျခင္းႏွင့္အတူ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမ်ား နည္းပါးေနျခင္းကလည္း ကားရပ္နားရန္ ေနရာ ရွားပါးမႈအတြက္ လိုအပ္ေနသည့္ ကြက္လပ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။


ျပည္လမ္းရွိ ေျမနီကုန္း ကားရပ္နားစခန္း အပါအ၀င္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ယာဥ္ရပ္နားရန္ စခန္းအေရအတြက္ ငါးခု ေအာက္သာရွိၿပီး လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ထပ္မံ တည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သံုးသပ္သူမ်ားလည္း ရွိသည္။


““တကယ္ျဖစ္သင့္တာက အေဆာက္အအံု ေဆာက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီေဆာက္လုပ္မယ့္ ပမာဏနဲ႔ ပါကင္ ယူသင့္တာေပါ့။ ရွိၿပီးသား ေနရာေတြအျပင္ ပါကင္အေဆာက္အအံု ထားေပးရမွာေပါ့။ အိမ္ရွင္ကေတာ့ ကိုယ့္ကား ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕မွာ ထားခ်င္မွာေပါ့။ အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ ပါကင္ဧရိယာ တစ္ခု သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ရွိမွပဲရမယ္။ သူမ်ား ႏုိင္ငံမွာေတာ့ ပါကင္က အထပ္လိုက္ ထားတာ။ ပါကင္ ဧရိယာေတြကို ေဆာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ့လုပ္ငန္းကို အားေပးဖို႔ သင့္တယ္။ စင္ကာပူမွာဆုိရင္ ပါကင္ဧရိယာ ထားထားေပးတယ္။ ကားလာထားရင္ ပိုက္ဆံေကာက္တယ္။ အခုလက္ရွိ ျဖစ္ေနတာက အဲဒီေနရာကို မေျဖရွင္းဘဲနဲ႔ အျခားပါကင္ ေနရာေတြ လုပ္သလို ျဖစ္ေနတာ””ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးျမင့္ေဖက သံုးသပ္သည္။


MH-0025


ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန - http://ift.tt/1t7d2bL











from သစ္ထူးလြင္ (ေန႔စဥ္သတင္း) - Thit Htoo Lwin http://ift.tt/1xRd526

Comments

Popular posts from this blog

Vaginal itching မိန္းမကိုယ္ယားျခင္း

အရင္ကေတာ့ ဒီလိုစာမ်ိဳးကို ‘ေဖ့စ္ဘြတ္’ မွာမတင္ပါ။ (၁၈) ႏွစ္ျပည့္မွဖတ္ပါ ေဆးပညာစာ ‘ဘေလာ့ခ္’ ပိတ္သြားလို႔သာ တင္ပါတယ္။ နားလည္မႈေပးၾကေစလိုပါတယ္။ ၁။ ကြၽန္မအသက္ ၃၃ ျပည့္ခါနီးပါၿပီဆရာ။ အပ်ိဳပါဆရာ။ ကန္ေတာ့ပါဆရာ မိန္းမအဂါၤတဝိုက္ ယားယံမႈျဖစ္လို႔ ညည အိပ္မရဘူးဆရာ။ အျပင္ေဘးပတ္ပတ္လည္က ယားတယ္ဆရာ။ အျဖဴအဆက္မျပတ္ဆင္းတတ္လို႔ အျမဲ daily pad သံုးၿပီး Lactacyd (gentle cleaning wash) သံုးတယ္ဆရာ။ အျမဲအနံ႔အသက္ကအစ သန္႔႐ွင္းမႈဂရုစိုက္တာေတာင္ ယားယံမႈက မခံမရပ္ႏိုင္ဘူးဆရာ။ ကြၽန္မအခု ႕႕႕႕႕ မွာပါဆရာ။ အပူစာအစပ္စာ ေ႐ွာင္ပါတယ္ဆရာ။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္မွန္း မသိဘူးဆရာရယ္။ အလုပ္တဖက္နဲ႔မို႔ ညအိပ္ေရးပ်က္တာ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးဝါးတယ္။ အခုရက္ပိုင္း ပိုဆိုးဝါးလို႔ေရေႏြးကို ဆားရွာလကာရည္ထည့္ၿပီး အေပါ့သြားတိုင္း ေဆးပါတယ္ဆရာ။ လိမ္းေဆး Dermovate cream ကိုတေန႔ ၂ ႀကိ္မ္ ယားယံတဲ့ေနရာပတ္ဝန္းက်င္ လိ္မ္းေပမဲ့ လိမ္းတုန္းသက္သာၿပီး ျပန္ျဖစ္တယ္ဆရာ။ ကြၽန္မနာမည္ ႕႕႕႕႕ ပါဆရာ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျဖၾကားေပးပါဆရာ။ မိန္းမအဂါၤပါ တခါတေလယားယံတာေရာ ကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ပါသလားဆရာ။ အလုပ္လုပ္ရတာ ဒီလိုျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္နဲ႔လူမကပ္ဘူးဆရာရယ္။ ၂။ သမီးအိမ္ေထာင္ျပဳတာ ၁ ႏွစ္ရွိပါျပီ။ အသက္က...

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း လူသားမ်ားဟာ ေဆး၀ါးကုိ တလြဲ သံုးေနတတ္ ၾကတယ္။ တန္ေဆး လြန္ေဘး ဆုိသလုိ ကုိယ္က်ိဳးကုိ အမႈမထားဘဲ သက္သာရင္ ၿပီးေရာဆုိၿပီး အလြယ္တကူ သံုးေနၾကတယ္။ (၁) အပူက် ၊ အကိုက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး အလြယ္သံုးျခင္း ကုိယ္ပူတာ ၊ ကုိက္ခဲ နာက်င္တာ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္း ဇာစ္ျမစ္ဟာ မ်ားျပား ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ ေရာဂါႀကီး ငယ္ရဲ႕ ဇာစ္ျမစ္ အတိအက် မသိဘဲ အပူက်ေဆး ၊ အကုိက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး သံုးရင္ သက္သာ႐ံု သက္သာေစၿပီး ေ from Myanmar CNN http://ift.tt/1iHIUmM

ဘီပိုးအတြက္ သဘ၀ေဆးပင္

ယခုပံုမွာ ျမင္ေတြ့ေနရတဲ့ အပင္ဟာ အလြန္းေဆးဖက္၀င္တဲ့ အပင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဘီပိုးအတြက္ အသည္းေရာဂါမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္းအပင္ကို ကခ်င္ျပည္နယ္အႏွံ့အျပားႏွင့္ ပူတာအိုေဒသတို့မွာ အမ်ားအျပားေတြ့ရတတ္ပါတယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ျပင္ဦးလြင္ စတဲ့ အေအးပိုင္းေဒသေတြမွာလည္း ေပါက္တယ္လို့ သိရပါတယ္။ ေဒသအေခၚအေ၀ၚ ခႏၱီးရွမ္းဘာသျဖင့္ ဖတ္ခြယ္၊ ကခ်င္လို ထင္ကဲ့၊ ရွမ္းလို ဖတ္ေခးေဒါင္း၊ ျမန္မာလုိ ေၾကးနီပင္၊ ကြမ္းရိုင္းရြတ္လွပင္၊ ပိတ္ခ်င္းပင္၊ ငါးညွီပင္၊ တရုတ္လုိ ယြီက်င္းဆိုက္ (ငါးညွီဟင္း) ဆိုျပီးေတာ့ ေဒသအလိုက္ အေခၚအေ၀ၚေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားၾကပါတယ္။ သူ့ရဲ့အနံ့ကေတာ့ ငါးညွီနံ့၊ ငါးစိမ္းနံ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အရြက္ပံုစံကေတာ့ ကြမ္းရြက္ပံုပါ။ အေရာင္ကေတာ့ အစိမ္းခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ျဖစ္ျပီး ရိုးတံကေတာ့ ေၾကးနီေရာင္ ေပါက္ပါတယ္။ ေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳပံု (၁) ၄င္းအပင္၏ အရြက္၊ အရိုးတံ၊ အျမစ္တို့ကို ၅ ပင္ခန့္ ခူးယူ၍ ေရစင္ေအာင္ေဆးကာ ေရ ၃ ခြက္ ၁ ခြက္ က်ိဳ၍ တစ္ေန့တစ္ခြက္ တစ္လခန့္ ေသာက္သံုးပါက ဘီပိုးသက္သာ ေပ်ာက္ကင္းေစပါသည္။ (၂) ၄င္းအရြက္ႏုႏုမ်ားကို သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၃) အျခားဟင္းသီးဟင္းရြတ္မ်ားႏွင့္အတူ ေရာ၍ သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၄) ၄င္းအျမွစ္က...