(ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္ထုတ္ မဇၥ်ိမေန႔စဥ္သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္)
ေခတ္ေပၚဂီတ သမိုင္းေပးတာ၀န္ ေက်ပြန္ေရး
ဂီတဟာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကို အျခားအႏုပညာပစၥည္းမ်ားနည္းတူ ဆြဲေဆာင္စည္း႐ုံးႏိုင္စြမ္းရွိတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း လူမ်ဳိးတိုင္းဟာ ဂီတကို ျမတ္ႏိုးၾကတဲ့အျပင္ အဲဒီဂီတကိုပဲ အသံုးျပဳၿပီး လူေတြရဲ႕စိတ္ခံစားမႈကို ျမႇင့္တင္စည္း႐ုံးတဲ့အလုပ္ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဂီတအႏုပညာရွင္ေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ သက္ဆုိင္ရာ လူမ်ိဳးအလိုက္ မိမိတို႔ လူမ်ိဳးအုပ္စုေတြ စိတ္ဓာတ္ႀကံ့ခုိင္ေစေရး၊ ေပ်ာ္ရႊင္တက္ႂကြေစေရး အစရွိတဲ့ တြန္းတိုက္လႈံ႕ေဆာ္ခ်င္တဲ့ ေစတနာကို ဂီတနဲ႔ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ အနိမ့္ဆံုးေၿပာရရင္ ေက်ာက္ေခတ္ဂူ ေနလူသားေခတ္မွာကတည္းက မိမိတို႔ လူမ်ိဳးအုပ္စုအေပၚ အႏၱရာယ္က်ေရာက္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္မ်ိဳးနဲ႔ သားရဲ တိရစၦာန္မ်ားနဲ႔ ရင္ဆိုင္တုိက္ခိုက္ဖို႔ရွိတဲ့အခါ အသံအနိမ့္အျမင့္ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ သစ္ေခါင္းသစ္တံုး၊ တံပိုးခရာ အစရွိသည္မ်ားကို တီးမႈတ္ျခင္းအားျဖင့္ ဂီတကို ေဖာ္က်ဴးခဲ့ၾကပါတယ္။
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ ႏိႈးေဆာ္ေတးသီခ်င္းမ်ားကအစ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေခတ္ေပၚေတးသီခ်င္းမ်ားအဆံုး တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး အက်ဳိးျပဳေတးသီခ်င္းဂီတေတြ ရွိခဲ့ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ရပ္က်ိဳးရြာက်ိဳးျပဳ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ ေတးျပဳစာဆိုေတြဆိုတာလည္း ေပၚထြန္းခဲ့တာပါပဲ။ ၀ုိင္အမ္ဘီေအ သခင္တင္၊ ေရႊတိုင္ၫြန္႔၊ ရန္ႏိုင္စိန္နဲ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းလို ဂီတပညာရွင္မ်ားရွိခဲ့ေပၚခဲ့သလို ဒီဘက္ေခတ္မွာက်ေတာ့ ခင္၀မ္းနဲ႔ ထူးအိမ္သင္အဆံုး ေတးဂီတပညာရွင္ေတြ ရွိခဲ့ေပၚခဲ့တာ အထင္အရွားပါပဲ။
ျမန္မာဂီတအႏုပညာအေနနဲ႔ တိုင္းက်ိဳးျပည္ျပဳလုပ္ငန္းမွာ တာ၀န္ေက်ခဲ့တယ္လို႔ဆိုရာမွာ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကခ်ိန္ကာလ ဂီတအႏုပညာမ်ားက နားလည္ဖို႔ရာ ထင္သာျမင္သာရွိေပမယ့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႀကိဳးပမ္းၾကရတဲ့ ကာလအတြင္းမွာက်ေတာ့ ဂီတအႏုပညာရဲ႕ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈဟာ ထံုးစံအတိုင္း အာဏာရွင္ လက္ေအာက္ျဖစ္ခဲ့တာမို႔ ထင္သာျမင္သာမရွိဘဲ တင္စားမႈေတြ၊ နိမိတ္ပံုေတြ၊ သြယ္၀ုိက္အဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ ေရးရဖြဲ႔ရစပ္ရ ဆိုရတာျဖစ္လို႔ ႐ုတ္တရက္အားျဖင့္ေတာ့ ဘယ္ဂီတအႏုပညာဟာျဖင့္ လူထုအက်ိဳးျပဳ၊ လူငယ္အက်ိဳးျပဳ၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရည္ၫႊန္းၿပီးေရးခဲ့တာပဲဆိုတာ မသိႏိုင္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ ေခတ္ေပၚေတးသံရွင္လည္းျဖစ္၊ စြယ္စံုရဂီတပညာရွင္လည္းျဖစ္တဲ့ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ေတးသီခ်င္းမ်ားကို ေလ့လာလွ်င္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ သူ႔ရဲ႕ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႔သမီး၊ အေရးႀကီးၿပီ အစရွိတဲ့သီခ်င္းေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္လက္ေအာက္က ႐ုန္းကန္ေဖာက္ထြက္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတဲ့လူငယ္ထုနဲ႔ လူထုကုိ စည္း႐ုံးလႈံ႔ေဆာ္ခဲ့တဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေခတ္ေဟာင္းက သီခ်င္းေတြဟာ ဒီဘက္ေခတ္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ရွင္းလင္းတိက်လြယ္ကူတဲ့ စကားလံုးမ်ားနဲ႔ ရက္သီထားၿပီး ဒီဘက္ေခတ္မွာက်ေတာ့ ေတးသီခ်င္းစာသားေတြဟာ အဓိပၸာယ္တိုက္႐ိုက္ထြက္ေစတဲ့ စကားလံုးမ်ားထက္ သြယ္၀ုိက္တင္စားတဲ့ စကားလံုးေတြ ျဖစ္လာခဲ့တာကေတာ့ သိသာထင္ရွားတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒါကလည္း အာဏာရွင္လက္ေအာက္မွာ လူထုအက်ိဳးျပဳေတးသီခ်င္းေတြ ျပဳစုတဲ့အခါ အာဏာရွင္ေတြ လက္လွမ္းမမီတဲ့ အာဏာရွင္ေတြ မ်က္စိေမွာက္ေစမယ့္ စကားလံုးေ၀ါဟာရအသစ္ေတြကို အသံုးျပဳဖို႔ လိုအပ္တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို အထင္အရွားသက္ေသျပႏိုင္တဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ ေတးသံရွင္ ေလးျဖဴရဲ႕ အလင္းေရာင္လို သီခ်င္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အခုလို အစဥ္အလာႀကီးတဲ့ သမိုင္းလွခဲ့တဲ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ သမိုင္းေပး တာ၀န္ေက်ခဲ့ၾကတဲ့ ဂီတအႏုပညာရွင္မ်ား၊ ေတးဂီတ အမ်ိဳးအစားမ်ား ေခတ္ေဟာင္းကာလတုန္းက ေပၚထြန္းခဲ့သလို ဒီကေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာလည္း ေခတ္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္အရ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ ေတးဂီတရွင္မ်ား၊ ေတးသီခ်င္းမ်ား ဆက္လက္ေပၚထြန္းေနေရးဟာ လြန္စြာ အေရးႀကီးေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ #Mizzimadaily
http://ift.tt/OTcCHv
from Mizzima - News in Burmese's Facebook Wall http://ift.tt/1Af518W
Comments
Post a Comment