Skip to main content

(ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္ထုတ္ မဇၥ်ိမေန႔စဥ္သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္) ေခတ္ေပၚဂီတ သမိုင္းေပ...



(ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္ထုတ္ မဇၥ်ိမေန႔စဥ္သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္)



ေခတ္ေပၚဂီတ သမိုင္းေပးတာ၀န္ ေက်ပြန္ေရး



ဂီတဟာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကို အျခားအႏုပညာပစၥည္းမ်ားနည္းတူ ဆြဲေဆာင္စည္း႐ုံးႏိုင္စြမ္းရွိတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း လူမ်ဳိးတိုင္းဟာ ဂီတကို ျမတ္ႏိုးၾကတဲ့အျပင္ အဲဒီဂီတကိုပဲ အသံုးျပဳၿပီး လူေတြရဲ႕စိတ္ခံစားမႈကို ျမႇင့္တင္စည္း႐ုံးတဲ့အလုပ္ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဂီတအႏုပညာရွင္ေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ သက္ဆုိင္ရာ လူမ်ိဳးအလိုက္ မိမိတို႔ လူမ်ိဳးအုပ္စုေတြ စိတ္ဓာတ္ႀကံ့ခုိင္ေစေရး၊ ေပ်ာ္ရႊင္တက္ႂကြေစေရး အစရွိတဲ့ တြန္းတိုက္လႈံ႕ေဆာ္ခ်င္တဲ့ ေစတနာကို ဂီတနဲ႔ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ အနိမ့္ဆံုးေၿပာရရင္ ေက်ာက္ေခတ္ဂူ ေနလူသားေခတ္မွာကတည္းက မိမိတို႔ လူမ်ိဳးအုပ္စုအေပၚ အႏၱရာယ္က်ေရာက္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္မ်ိဳးနဲ႔ သားရဲ တိရစၦာန္မ်ားနဲ႔ ရင္ဆိုင္တုိက္ခိုက္ဖို႔ရွိတဲ့အခါ အသံအနိမ့္အျမင့္ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ သစ္ေခါင္းသစ္တံုး၊ တံပိုးခရာ အစရွိသည္မ်ားကို တီးမႈတ္ျခင္းအားျဖင့္ ဂီတကို ေဖာ္က်ဴးခဲ့ၾကပါတယ္။



နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ ႏိႈးေဆာ္ေတးသီခ်င္းမ်ားကအစ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေခတ္ေပၚေတးသီခ်င္းမ်ားအဆံုး တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး အက်ဳိးျပဳေတးသီခ်င္းဂီတေတြ ရွိခဲ့ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ရပ္က်ိဳးရြာက်ိဳးျပဳ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ ေတးျပဳစာဆိုေတြဆိုတာလည္း ေပၚထြန္းခဲ့တာပါပဲ။ ၀ုိင္အမ္ဘီေအ သခင္တင္၊ ေရႊတိုင္ၫြန္႔၊ ရန္ႏိုင္စိန္နဲ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းလို ဂီတပညာရွင္မ်ားရွိခဲ့ေပၚခဲ့သလို ဒီဘက္ေခတ္မွာက်ေတာ့ ခင္၀မ္းနဲ႔ ထူးအိမ္သင္အဆံုး ေတးဂီတပညာရွင္ေတြ ရွိခဲ့ေပၚခဲ့တာ အထင္အရွားပါပဲ။



ျမန္မာဂီတအႏုပညာအေနနဲ႔ တိုင္းက်ိဳးျပည္ျပဳလုပ္ငန္းမွာ တာ၀န္ေက်ခဲ့တယ္လို႔ဆိုရာမွာ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကခ်ိန္ကာလ ဂီတအႏုပညာမ်ားက နားလည္ဖို႔ရာ ထင္သာျမင္သာရွိေပမယ့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႀကိဳးပမ္းၾကရတဲ့ ကာလအတြင္းမွာက်ေတာ့ ဂီတအႏုပညာရဲ႕ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈဟာ ထံုးစံအတိုင္း အာဏာရွင္ လက္ေအာက္ျဖစ္ခဲ့တာမို႔ ထင္သာျမင္သာမရွိဘဲ တင္စားမႈေတြ၊ နိမိတ္ပံုေတြ၊ သြယ္၀ုိက္အဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ ေရးရဖြဲ႔ရစပ္ရ ဆိုရတာျဖစ္လို႔ ႐ုတ္တရက္အားျဖင့္ေတာ့ ဘယ္ဂီတအႏုပညာဟာျဖင့္ လူထုအက်ိဳးျပဳ၊ လူငယ္အက်ိဳးျပဳ၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရည္ၫႊန္းၿပီးေရးခဲ့တာပဲဆိုတာ မသိႏိုင္ပါဘူး။



ဒီေနရာမွာ ေခတ္ေပၚေတးသံရွင္လည္းျဖစ္၊ စြယ္စံုရဂီတပညာရွင္လည္းျဖစ္တဲ့ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ေတးသီခ်င္းမ်ားကို ေလ့လာလွ်င္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ သူ႔ရဲ႕ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႔သမီး၊ အေရးႀကီးၿပီ အစရွိတဲ့သီခ်င္းေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္လက္ေအာက္က ႐ုန္းကန္ေဖာက္ထြက္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတဲ့လူငယ္ထုနဲ႔ လူထုကုိ စည္း႐ုံးလႈံ႔ေဆာ္ခဲ့တဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။



ေခတ္ေဟာင္းက သီခ်င္းေတြဟာ ဒီဘက္ေခတ္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ရွင္းလင္းတိက်လြယ္ကူတဲ့ စကားလံုးမ်ားနဲ႔ ရက္သီထားၿပီး ဒီဘက္ေခတ္မွာက်ေတာ့ ေတးသီခ်င္းစာသားေတြဟာ အဓိပၸာယ္တိုက္႐ိုက္ထြက္ေစတဲ့ စကားလံုးမ်ားထက္ သြယ္၀ုိက္တင္စားတဲ့ စကားလံုးေတြ ျဖစ္လာခဲ့တာကေတာ့ သိသာထင္ရွားတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒါကလည္း အာဏာရွင္လက္ေအာက္မွာ လူထုအက်ိဳးျပဳေတးသီခ်င္းေတြ ျပဳစုတဲ့အခါ အာဏာရွင္ေတြ လက္လွမ္းမမီတဲ့ အာဏာရွင္ေတြ မ်က္စိေမွာက္ေစမယ့္ စကားလံုးေ၀ါဟာရအသစ္ေတြကို အသံုးျပဳဖို႔ လိုအပ္တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို အထင္အရွားသက္ေသျပႏိုင္တဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ ေတးသံရွင္ ေလးျဖဴရဲ႕ အလင္းေရာင္လို သီခ်င္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။



ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အခုလို အစဥ္အလာႀကီးတဲ့ သမိုင္းလွခဲ့တဲ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ သမိုင္းေပး တာ၀န္ေက်ခဲ့ၾကတဲ့ ဂီတအႏုပညာရွင္မ်ား၊ ေတးဂီတ အမ်ိဳးအစားမ်ား ေခတ္ေဟာင္းကာလတုန္းက ေပၚထြန္းခဲ့သလို ဒီကေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာလည္း ေခတ္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္အရ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ ေတးဂီတရွင္မ်ား၊ ေတးသီခ်င္းမ်ား ဆက္လက္ေပၚထြန္းေနေရးဟာ လြန္စြာ အေရးႀကီးေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ #Mizzimadaily

http://ift.tt/OTcCHv

from Mizzima - News in Burmese's Facebook Wall http://ift.tt/1Af518W

Comments

Popular posts from this blog

Vaginal itching မိန္းမကိုယ္ယားျခင္း

အရင္ကေတာ့ ဒီလိုစာမ်ိဳးကို ‘ေဖ့စ္ဘြတ္’ မွာမတင္ပါ။ (၁၈) ႏွစ္ျပည့္မွဖတ္ပါ ေဆးပညာစာ ‘ဘေလာ့ခ္’ ပိတ္သြားလို႔သာ တင္ပါတယ္။ နားလည္မႈေပးၾကေစလိုပါတယ္။ ၁။ ကြၽန္မအသက္ ၃၃ ျပည့္ခါနီးပါၿပီဆရာ။ အပ်ိဳပါဆရာ။ ကန္ေတာ့ပါဆရာ မိန္းမအဂါၤတဝိုက္ ယားယံမႈျဖစ္လို႔ ညည အိပ္မရဘူးဆရာ။ အျပင္ေဘးပတ္ပတ္လည္က ယားတယ္ဆရာ။ အျဖဴအဆက္မျပတ္ဆင္းတတ္လို႔ အျမဲ daily pad သံုးၿပီး Lactacyd (gentle cleaning wash) သံုးတယ္ဆရာ။ အျမဲအနံ႔အသက္ကအစ သန္႔႐ွင္းမႈဂရုစိုက္တာေတာင္ ယားယံမႈက မခံမရပ္ႏိုင္ဘူးဆရာ။ ကြၽန္မအခု ႕႕႕႕႕ မွာပါဆရာ။ အပူစာအစပ္စာ ေ႐ွာင္ပါတယ္ဆရာ။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္မွန္း မသိဘူးဆရာရယ္။ အလုပ္တဖက္နဲ႔မို႔ ညအိပ္ေရးပ်က္တာ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးဝါးတယ္။ အခုရက္ပိုင္း ပိုဆိုးဝါးလို႔ေရေႏြးကို ဆားရွာလကာရည္ထည့္ၿပီး အေပါ့သြားတိုင္း ေဆးပါတယ္ဆရာ။ လိမ္းေဆး Dermovate cream ကိုတေန႔ ၂ ႀကိ္မ္ ယားယံတဲ့ေနရာပတ္ဝန္းက်င္ လိ္မ္းေပမဲ့ လိမ္းတုန္းသက္သာၿပီး ျပန္ျဖစ္တယ္ဆရာ။ ကြၽန္မနာမည္ ႕႕႕႕႕ ပါဆရာ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျဖၾကားေပးပါဆရာ။ မိန္းမအဂါၤပါ တခါတေလယားယံတာေရာ ကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ပါသလားဆရာ။ အလုပ္လုပ္ရတာ ဒီလိုျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္နဲ႔လူမကပ္ဘူးဆရာရယ္။ ၂။ သမီးအိမ္ေထာင္ျပဳတာ ၁ ႏွစ္ရွိပါျပီ။ အသက္က...

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း လူသားမ်ားဟာ ေဆး၀ါးကုိ တလြဲ သံုးေနတတ္ ၾကတယ္။ တန္ေဆး လြန္ေဘး ဆုိသလုိ ကုိယ္က်ိဳးကုိ အမႈမထားဘဲ သက္သာရင္ ၿပီးေရာဆုိၿပီး အလြယ္တကူ သံုးေနၾကတယ္။ (၁) အပူက် ၊ အကိုက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး အလြယ္သံုးျခင္း ကုိယ္ပူတာ ၊ ကုိက္ခဲ နာက်င္တာ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္း ဇာစ္ျမစ္ဟာ မ်ားျပား ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ ေရာဂါႀကီး ငယ္ရဲ႕ ဇာစ္ျမစ္ အတိအက် မသိဘဲ အပူက်ေဆး ၊ အကုိက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး သံုးရင္ သက္သာ႐ံု သက္သာေစၿပီး ေ from Myanmar CNN http://ift.tt/1iHIUmM

ဘီပိုးအတြက္ သဘ၀ေဆးပင္

ယခုပံုမွာ ျမင္ေတြ့ေနရတဲ့ အပင္ဟာ အလြန္းေဆးဖက္၀င္တဲ့ အပင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဘီပိုးအတြက္ အသည္းေရာဂါမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္းအပင္ကို ကခ်င္ျပည္နယ္အႏွံ့အျပားႏွင့္ ပူတာအိုေဒသတို့မွာ အမ်ားအျပားေတြ့ရတတ္ပါတယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ျပင္ဦးလြင္ စတဲ့ အေအးပိုင္းေဒသေတြမွာလည္း ေပါက္တယ္လို့ သိရပါတယ္။ ေဒသအေခၚအေ၀ၚ ခႏၱီးရွမ္းဘာသျဖင့္ ဖတ္ခြယ္၊ ကခ်င္လို ထင္ကဲ့၊ ရွမ္းလို ဖတ္ေခးေဒါင္း၊ ျမန္မာလုိ ေၾကးနီပင္၊ ကြမ္းရိုင္းရြတ္လွပင္၊ ပိတ္ခ်င္းပင္၊ ငါးညွီပင္၊ တရုတ္လုိ ယြီက်င္းဆိုက္ (ငါးညွီဟင္း) ဆိုျပီးေတာ့ ေဒသအလိုက္ အေခၚအေ၀ၚေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားၾကပါတယ္။ သူ့ရဲ့အနံ့ကေတာ့ ငါးညွီနံ့၊ ငါးစိမ္းနံ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အရြက္ပံုစံကေတာ့ ကြမ္းရြက္ပံုပါ။ အေရာင္ကေတာ့ အစိမ္းခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ျဖစ္ျပီး ရိုးတံကေတာ့ ေၾကးနီေရာင္ ေပါက္ပါတယ္။ ေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳပံု (၁) ၄င္းအပင္၏ အရြက္၊ အရိုးတံ၊ အျမစ္တို့ကို ၅ ပင္ခန့္ ခူးယူ၍ ေရစင္ေအာင္ေဆးကာ ေရ ၃ ခြက္ ၁ ခြက္ က်ိဳ၍ တစ္ေန့တစ္ခြက္ တစ္လခန့္ ေသာက္သံုးပါက ဘီပိုးသက္သာ ေပ်ာက္ကင္းေစပါသည္။ (၂) ၄င္းအရြက္ႏုႏုမ်ားကို သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၃) အျခားဟင္းသီးဟင္းရြတ္မ်ားႏွင့္အတူ ေရာ၍ သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၄) ၄င္းအျမွစ္က...