(ၾသဂုတ္လ ၁၂ ရက္ေန႔ထုတ္ မဇၥ်ိမေန႔စဥ္သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္)
ရထားေတာ္လွန္ေရး
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္မွာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈအခံရဆံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရထားျဖင့္ ခရီးသြားဖူးသူတိုင္း သိသည္။ ႏြားလွည္းၿပီးလွ်င္ အဆိုးဆံုး သယ္သူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ျဖစ္သည္။ ဟိုယခင္ ေႏွးေကြး ေလးလံစြာ သြားရသည့္ ေခတ္က အတိုင္းပင္ ရထားလမ္းကရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းကလည္း ဒုတိယအစုတ္ခ်ာဆံုး စနစ္ျဖစ္သည္။ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္က အိမ္နီးခ်င္း အိႏ္ၵိယႏိုင္ငံႏွင့္ မီးရထားလမ္း ဆက္သြယ္ထားခဲ့ရာ ရထားလမ္း ကြန္ရက္ မက်ယ္ျပန္႔ေသးေသာ္လည္း ယခုေခတ္ထက္ သာေသးသည္။
ျမန္မာမီးရထားတြဲမ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္ေနက် ပ်င္းရိပ်င္းတြဲလိုက္ပါလာသည့္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ ကင္းမဲ့ေနေသာ ရထားလမ္းမ်ားအစား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မၾကာခင္ ရထားေတာ္လွန္ေရးႀကီးတစ္ခု ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထိုရထားလမ္းကား တ႐ုတ္လုပ္ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားမ်ားျဖင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ေဆာက္လုပ္ေပးမည့္ အာရွရထားလမ္း ကြန္ရက္ျဖစ္ၿပီး ယင္းက တ႐ုတ္ျပည္မႀကီးႏွင့္ ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ား၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားကို ဆက္သြယ္ေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထို႔ထက္ ခရီးေ၀းေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ထိုရထားအိပ္မက္မွာ ေခ်ာင္ထိုးခံထားရပံုရသည္။ ထုိစီမံကိန္း၏ ပထမအဆင့္မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလီယံကုန္က်မည္ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ ယူနန္ျပည္နယ္ႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ အိပ္ငိုက္ေနေသာ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းတို႔ကို ေရႊဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းႏွင့္အၿပိဳင္ ဆက္သြယ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းစီမံကိန္းသည္ ျမန္မာ့ရထားလမ္းကြန္ရက္ကို အဓိက အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းႏွင့္ တိုးခ်ဲ႕ျခင္း ပထမအဆင့္ျဖစ္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတို႔အၾကား အႀကီးစားဖက္စပ္စီမံကိန္းတု႔ိသည္ တခါတရံ ျပည္သူလူထု၏ ဆန္႔က်င္ျခင္းကို ခံၾကရသည္။
ထိုသို႔ဆန္႔က်င္ျခင္းမွာ စီမံကိန္းေၾကာင့္ တိုက္႐ိုက္ထိခိုက္ခံရသူမ်ားထံမွ လာေလ့ရွိေသာ္လည္း ျမစ္ဆံုဆည္စီမံကိန္းႏွင့္ လက္ပံေတာင္းေၾကးနီစီမံကိန္းတို႔လို စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ေသာ လူထု၏ဆန္႔က်င္ျခင္းကို ခံခဲ့ၾကရသည္။ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားအရလည္းေကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၀ိညာဥ္လဲျဖစ္ အမွတ္အသားသဖြယ္လည္းျဖစ္ေနေသာ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ထိုသို႔ ဆန္႔က်င္ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကမူ ေဒသတြင္း အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားသို႔ အေရာက္သြားေရး ရည္ရြယ္ခ်က္တည္းဟူေသာ အိပ္မက္ကို ဆက္မက္ဆဲရွိသည္။ အာရွတစ္လႊား ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ သက္ေသာင့္သက္သာျဖင့္ ခရီးသည္မ်ား သြားလာေစခ်င္သည္။ အိ္မ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ စစ္အစိုးရက ေဒၚလာ ၂၃ ဘီလီယံတန္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းႀကီး တည္ေဆာက္ရန္ မီးစိမ္းျပလိုက္ၿပီးေနာက္ ထိုသို႔ တ႐ုတ္သံအမတ္၏ ေျပာဆိုမႈ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ရထားလမ္းအဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ အဆိုျပဳထားသည့္အတုိင္း အာရွတစ္လႊားရထားလမ္းကြန္ရက္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားျခင္းတို႔ျဖင့္ ျပည္တြင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အေျခခံအေဆာက္အအံု တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာၿပီး ေဒသတြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေတာ္လွန္ေရးတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ယခုအခါ အသိအမွတ္ျပဳလာၾကၿပီျဖစ္သည္။
အာရွႏိုင္ငံအမ်ားအျပားကလည္း သူတုိ႔ႏိုင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ ဤရထားလမ္းသည္ သူမသာ ကိုယ္မနာ စီမံကိန္းျဖစ္ေၾကာင္းျမင္ၾကသည္။ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားဆိုလွ်င္ ေရွ႕ႏွစ္တြင္ အာဆီယံစီးပြားေရးသမဂၢျဖစ္ေသာ အာဆီယံစီးပြားေရးအသိုက္အ၀န္းကို ထူေထာင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံမ်ားအၾကား အျမန္သြား ရထားလမ္းစနစ္ကို ယက္ကန္းရွယ္သလို ရွယ္ထားျခင္းျဖင့္ ႀကီးမားေသာ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားကို ရရွိေစမည္ျဖစ္သည္။
လူတိုင္းကေတာ့ ထုိသို႔သေဘာေပါက္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအခ်ဳိ႕က ဤစီမံကိန္းအေပၚ အဆိုးျမင္ေနၾကၿပီး တ႐ုတ္အစိုးရက ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳထားၿပီး ႐ုတ္ကုမၸဏီမ်ားက ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ တ႐ုတ္ဆန္႔က်င္ေရးအျမင္မ်ား ရွိေနၾကသျဖင့္လည္း ထိုသို႔ဆန္႔က်င္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အတိတ္က ရွိခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းမ်ား၌ အဓမၼလုပ္အားေပးခိုင္းေစျခင္းမ်ားရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း အဆိုးျမင္စိတ္မ်ား ဆန္႔က်င္မႈမ်ားေပၚေပါက္ရသည္။ ထုိခံစားခ်က္မ်ားကို ေဘးဖယ္မထားသင့္ေပ။
သို႔ေသာ္ျမင္ကြင္းကို က်ယ္က်ယ္ၾကည့္ဖို႔လည္း လိုသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သူမ်ားထက္ ေနာက္က်က်န္ခဲ့တာကို ျမင္လိုပါသလား။ ထိုင္းႏိုင္ငံလို ကားလမ္းေတြခ်ည္း ေဖာက္လုပ္ၿပီး ရထားလမ္းကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားခဲ့မိသည့္ အမွားမ်ဳိး လုပ္ခ်င္ပါေသးသလား။ ျမန္လဲျမန္၊ စြမ္းေဆာင္ရည္လဲ ျမင့္သည့္ ရထားလမ္းကြန္ရက္၏ အားသာခ်က္မ်ားကို ဥေရာပ၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမ်ားက မီးေမာင္းထိုးျပသခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ဥေရာပ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလမ္းမ်ားကို စီးဖူးသူတိုင္း ထိုရထားမ်ားသည္ ေလယာဥ္ႏွင့္အၿပိဳင္ သက္ေသာင့္သက္သာရွိၿပီး ဇိမ္က်ေၾကာင္း ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳၾကလိမ့္မည္။ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ေသာ ရထားလမ္းကြန္ရက္က ကုန္စည္အမ်ားအျပားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္လိမ့္မည္၊ စီးပြားေရးကို စန္းထေစလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။
#Mizzimadaily
http://ift.tt/OTcCHv
from Mizzima - News in Burmese's Facebook Wall http://ift.tt/1sK5s6W
Comments
Post a Comment