Skip to main content

ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈနဲ႔ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို လဲရမွာလား (ေဆာင္းပါးရွင္ - ေနထြန္းႏိုင္...



ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈနဲ႔ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို လဲရမွာလား



(ေဆာင္းပါးရွင္ - ေနထြန္းႏိုင္)



(၁)

တ႐ုတ္ဘက္က ဆႏၵရွိေနတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္းရထားလမ္း မတိုင္ခင္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း ေဖာက္ခ်ိန္ကတည္းက ဒီစီမံကိန္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ဘယ္ေလာက္ထိပါးမလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။



ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာ ပိုက္လိုင္းေဖာက္ၿပီးသြားလို႔ ဓာတ္ေငြ႕ေတြပို႔လႊတ္ေနပါၿပီ။ ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္း စတင္ခ်ိန္မွာ သဘာဓာတ္ေငြ႕ အေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္တင္ပို႔ႏိုင္မယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဘယ္လိုအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမယ္ ဆိုတာေတြကို တ႐ုတ္ဘက္က ရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။



စီမံကိန္းၿပီးလို႔ ဓာတ္ေငြ႕တင္ပို႔ျခင္း တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့အခါ ေျပာထားသလို ျဖစ္မလာပါဘူး။ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္က မူလရည္မွန္းခ်က္ ႏွစ္စဥ္ပို႔ေဆာင္မယ့္ ပမာဏရဲ႕ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုသာ ပို႔ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ တစ္ႏွစ္ကို ဓာတ္ေငြ႕ကုဗမီတာ ၁၂ ဘီလ်ံ တင္ပို႔ႏိုင္မယ္ဆိုေပမယ့္ လက္ေတြ႕မွာ ကုဗမီတာ ၁ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံပဲ ပို႔ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။



ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဒသခံေတြရဲ႕ ေျမယာဆံုး႐ံႈးမႈ၊ လူအခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ခံရမႈဆိုင္ရာ ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။



ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴကေန တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ကူမင္းအထိ ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ကေန ပိုင္းျဖတ္သြယ္တန္းခဲ့တဲ့ ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဓာတ္ေငြ႕တင္ပို႔မႈ ကိစၥတစ္ခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။



(၂)

ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ေနတဲ့ကိစၥက ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားလမ္းေဖာက္ဖို႔ စီမံကိန္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္က ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ပါတယ္။ သံုးႏွစ္ျပည့္ခ်ိန္အထိ တစ္စံုတစ္ရာလုပ္ေဆာင္မႈ မရွိတဲ့အတြက္ စာခ်ဳပ္ကိုပယ္ဖ်က္ၿပီး ရထားလမ္းစီမံကိန္း ရပ္ဆိုင္းၿပီလို႔ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန တာဝန္ရွိသူက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ရထားလမ္းစီမံကိန္းဟာ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆိုးက်ိဳးပိုမ်ားေနပါတယ္။ ေဒသခံေတြကလည္း လက္မခံၾကပါဘူး။ ဒီအခ်က္ေတြက ရထားလမ္းစီမံကိန္း ရပ္ဆိုင္းဖို႔ ျဖစ္လာတာပါ။



ဒါေပမဲ့ တ႐ုတ္ဘက္က လက္ေလွ်ာ့ပံုမရပါဘူး။ ၿပီးခဲဲ့တဲ့ ဇူလိုင္ ၂၄ ရက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီး Yang Houlan က သတင္းေထာက္ေတြကို ေခၚယူေတြ႕ဆံုခဲ့ပါတယ္။ သူေျပာခ်င္တဲ့ အဓိကအေၾကာင္းအရာက ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ ျမန္မာျပည္သူလူထုသာ ေထာက္ခံမယ္ဆိုရင္ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ဆက္လုပ္မယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။



ရထားလမ္းကို ေဖာက္လုပ္မယ့္ စီမံကိန္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ China Railway Engineering Corporation (CREC) ကုမၸဏီနဲ႔ အစိုးရပိုင္းက တာဝန္ရွိသူေတြက စီမံကိန္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဒသခံေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ စီမံကိန္းကို လံုးဝကန္႔ကြက္သံေတြ မၾကားရဘူးလို႔ သူကဆိုပါတယ္။



တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးရဲ႕ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ အႏွစ္ခ်ဳပ္က ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ဆက္လုပ္ခ်င္တယ္။ ဒီရထားလမ္းစီမံကိန္းက စီမံကိန္းေဒသ တစ္ေလွ်ာက္မွာရွိတဲ့ လူေတြအပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ‘ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစဖို႔’ အေရးႀကီးတဲ့ စီမံကိန္းျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။



(၃)

ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ျမန္မာအစိုးရဘက္က ရပ္ဆိုင္းထားတဲ့အေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးက ဆက္လုပ္ခ်င္တဲ့အေၾကာင္းေတြ ထြက္ေပၚခဲ့ၿပီးခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံတကာ မီဒီယာေတြက ဒီစီမံကိန္းကို အာ႐ံုစိုက္ ေရးသားခဲ့ၾကပါတယ္။



ဒီရက္ပိုင္းမွာေတာ့ The New York Times သတင္းစာက China Looks to High-Speed Rail to Expand Reach ေခါင္းစဥ္နဲ႔ သတင္းေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ဩဂုတ္ ၈ ရက္မွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။ Asia Times ဝက္ဘ္ဆိုက္မွာေတာ့ ေဆာင္းပါးရွင္ Yun Sun ရဲ႕ China, Myanmar:stop that train သတင္းေဆာင္းပါးကို ဩဂုတ္ ၁၄ ရက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွင္ Yun Sun ဆိုတာ ဧရာဝတီျမစ္ဆံုစီမံကိန္း ကိစၥမွာလည္း အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ေရးသားမႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့သူျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္အစိုးရအာေဘာ္နဲ႔ နီးစပ္သူျဖစ္ပါတယ္။



ဩဂုတ္ ၁၅ ရက္ထုတ္ ဧရာဝတီ သတင္းဂ်ာနယ္မွာလည္း ဝီလ်ံဘြတ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ သူက ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး သူေရးခဲ့တဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္က ‘တ႐ုတ္ဂက္စ္ပိုက္လိုင္း ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္သာ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ပံုရ’ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒီေဆာင္းပါးေတြကို ဆက္စပ္ၾကည့္တဲ့အခါ တ႐ုတ္ဘက္က ဆႏၵျပင္းျပေနတဲ့ ရထားလမ္းစီမံကိန္းဟာ ‘ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔’ ဆိုတဲ့ စကားရပ္အေပၚ သံသယဝင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။



(၄)

ရထားလမ္းစီမံကိန္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ဆိုတာထက္ တ႐ုတ္အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဆိုတာက ပိုမွန္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္သတၱပတ္အတြင္း ေနျပည္ေတာ္ အာဆီယံေဆြးေႏြးပြဲကို တက္ခဲ့ၾကတဲ့ အေမရိကန္၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးေတြနဲ႔ သမၼတဦးသိန္းစိန္တို႔ ေတြ႕ဆံုခ်ိန္မွာ ထင္ရွားပါတယ္။



အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဂြ်န္ကယ္ရီနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခ်ိန္မွာ ဂြ်န္ကယ္ရီက ျမန္မာႏိုင္ငံကို နည္းပညာအကူအညီေပးဖို႔၊ စီးပြားေရးနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရးတိုးျမႇင့္ဖို႔ စတာေတြ အပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေန၊ ျမန္မာျပည္သူေတြ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းဖို႔ ကူညီမယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာခဲ့ပါတယ္။



တ႐ုတ္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ဆံုရာမွာေတာ့ ႏွစ္ႏိုင္ငံဆက္ဆံေရး တိုးျမႇင့္ဖို႔ ကိစၥေတြအျပင္ နယ္စပ္ေဒသ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈအေျခအေန၊ တ႐ုတ္-အိႏၵိယ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္-ျမန္မာစီးပြားေရး စႀကႍကိစၥ၊ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေထာင္ေရး၊ ႏိုင္ငံတြင္း အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ေရး၊ ေခ်းေငြကိစၥေတြနဲ႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ကိစၥေတြကို ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။



တ႐ုတ္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ တ႐ုတ္-အိႏၵိယ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္-ျမန္မာစီးပြားေရး စႀကႍကိစၥနဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးကိစၥေတြ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး ကိစၥလည္း ပါဝင္မွာပါ။ တ႐ုတ္အေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အထူးစီမံကိန္းႀကီးငါးခုမွာ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းကို လက္လႊတ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒုတိယစီမံကိန္းႀကီးျဖစ္တဲ့ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးကို အလြယ္တကူ လက္လႊတ္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းဟာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ပထဝီႏိုင္ငံေရး အနာဂတ္ဗ်ဴဟာအတြက္ အဓိကအေရးပါေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။



(၅)

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ သူတို႔အတြက္ ႏိုင္ငံတကာႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရး အခင္းအက်င္းအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာတစ္ခုကို ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ကတည္းက ရွာေဖြထားပါတယ္။ သူတို႔ရွာေဖြထားတာက ပုလဲသြယ္မဟာဗ်ဴဟာ (String of Pearl's Strategy) ျဖစ္ပါတယ္။ ပုလဲသြယ္ မဟာဗ်ဴဟာရဲ႕ အဓိကေသာ့ခ်က္က အျခားေဒသေတြကို လႊမ္းမိုးၿပီး စြမ္းအင္လံုျခံဳေရးကို အဓိကထားေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။



ပုလဲသြယ္မဟာဗ်ဴဟာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ ျမန္မာႏိုင္ငံက အဓိကက်ေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္နဲ႔ မလကၠာေရလက္ၾကားကို လႊမ္းမိုးဖို႔ ခက္ခဲေနတဲ့ တ႐ုတ္ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဝင္ေရာက္ျဖတ္သန္းၿပီး အိႏၵိယသမုဒၵရာ ထြက္ေပါက္ရွာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျဖတ္သန္းႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္နဲ႔ မလကၠာေရလက္ၾကား လံုျခံဳမႈကို ကာကြယ္ႏိုင္မွာျဖစ္သလို သူတို႔ကုန္စည္ေတြကို အာဖရိကအထိ ေျခဆန္႔သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္တဲ့အခါ ခရီးတိုေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းဟာ တ႐ုတ္တို႔အတြက္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းနဲ႔ ဥေရာပကို ေဖာက္ထြက္ဖို႔ အေရးပါၿပီး အခ်ိန္တိုတဲ့ ထြက္ေပါက္တစ္ခု ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။



ဒီအေျခအေနေတြက ရထားလမ္းစီမံကိန္း မျဖစ္မေနလုပ္ကိုင္ဖို႔ အခ်က္ကို တ႐ုတ္ဘက္က လက္ေလွ်ာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ျပသေနပါတယ္။ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းကို လက္လႊတ္ေယာင္ျပၿပီး ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းကို ၿပီးေအာင္ေဖာက္၊ ရထားလမ္းေဖာက္ဖို႔ ဆက္လက္ျပင္ဆင္ခဲ့တာကလည္း ဒီအေျခအေနေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။



(၆)

တစ္ဖက္မွာေတာ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ အာရွေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ဩဇာလႊမ္းမိုးမႈရေအာင္ ပံုေဖာ္ေနပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္ခုတည္းကို မဟုတ္ဘဲ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ ထိုင္း၊ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား၊ မေလးရွား၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံေတြအထိ ေရာက္ရွိႏိုင္မယ့္ ‘အာရွျဖတ္သန္း မဟာရထားလမ္း’ သေဘာတူညီမႈကို အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ လုပ္ကိုင္ျခင္းကို တ႐ုတ္ဘက္က ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။



ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းစီမံကိန္းက သေဘာတူညီခ်က္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ The New York Times သတင္းစာေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာပဲ ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ အာဏာသိမ္း စစ္အစိုးရေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးပရာယြတ္ခ်န္က ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ ကူမင္းကို ဆက္သြယ္မယ့္ အျမန္ရထားလမ္းစီမံကိန္း ျပန္စဖို႔ သေဘာတူလိုက္ပါတယ္။ ၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္ အၿပီးတည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနက ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ တူညီမႈမရွိပါဘူး။



(၇)

The New York Times သတင္းစာေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာက အျမန္လမ္းခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ တ႐ုတ္က ႀကိဳးစားေနတာ ေအာင္ျမင္ပါ့မလားဆိုတာကို ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့တာပါ။ တ႐ုတ္ဘက္က ဆႏၵရွိေပမယ့္ ျမန္မာအစိုးရဘက္က ျငင္းဆန္ထားတဲ့အခ်က္၊ ဒါေတြအျပင္ ျမန္မာဘက္က အျမင္ေတြကို ထည့္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာပဲ Eleven Media Group ရဲ႕ CEO ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္က တ႐ုတ္ရထားလမ္းစီမံကိန္းဟာ အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးကိစၥ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။



“တ႐ုတ္-ျမန္မာ ရထားလမ္းကတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ဟာ အိႏၵိယသမုဒၵရာကို အလြယ္တကူ ေရာက္ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လံုျခံဳ ေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္လာႏိုင္တယ္။ ရထားလမ္းေၾကာင့္ ျမန္မာဟာ ဒုတိယခ႐ိုင္းမီးယားေဒသ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္” လို႔ ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။



တ႐ုတ္ဘက္ကေတာ့ ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို လက္မေလွ်ာ့ေသးဘဲ စီမံကိန္းအတြက္ လက္မွတ္ထိုးႏိုင္ဖို႔ ယံုၾကည္ေနတယ္။ အခုခ်ိန္မွာတင္ ယူနန္ျပည္နယ္နဲ႔ ကူမင္းကေန ျမန္မာနယ္စပ္ တစ္ေလွ်ာက္ရွိေနတဲ့ ေတာင္တန္းေတြမွာ ရထားလမ္းဥမင္ေတြေဖာက္ဖို႔ အစီအစဥ္ေတြကို ဆက္လုပ္ေနတယ္လို႔ The New York Times ေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။



Asia Times ဝက္ဘ္ဆိုက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္အစိုးရအာေဘာ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ေဆာင္းပါးရွင္ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာက ျမန္မာအစိုးရဘက္က စိုးရိမ္တာေတြ ေလ်ာ့က်ေစဖို႔ ျပဌာန္းခ်က္အသစ္ေတြနဲ႔ စာခ်ဳပ္ျပန္ခ်ဳပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ဖ်က္သိမ္းမယ္ဆိုရင္ တ႐ုတ္-ျမန္မာဆက္ဆံေရး ထိခိုက္မယ္လို႔ သတိေပးပါတယ္။ တ႐ုတ္အေနနဲ႔ အခုပ်က္ျပယ္သြားတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ေလာက္ မေကာင္းတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခုကို လိုက္ေလ်ာရမယ့္ပံု ရွိေနတယ္လို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္။



ဒီေနရာမွာ The New York Times ေဆာင္းပါးနဲ႔ Asia Times ေဆာင္းပါးတို႔ရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္ပံုက ကြဲျပားပါတယ္။ The New York Times ေဆာင္းပါးက တ႐ုတ္ဩဇာႀကီးမႈကို ျမန္မာျပည္သူေတြ စိုးရိမ္ရတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ တ႐ုတ္ရဲ႕ခ်ဲ႕ထြင္မႈကို ေထာက္ျပၿပီး ျမန္မာအစိုးရဘက္ကလည္း စီမံကိန္းကို အလြယ္တကူ ျပန္လက္ခံေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာကို ေရးခဲ့ပါတယ္။ Asia Times ေဆာင္းပါးက တ႐ုတ္ဘက္က အ႐ံႈးေတြကို တြက္ခ်က္ျပၿပီး အ႐ံႈးထဲက အျမတ္က်န္ေအာင္ လမ္းစေဖာ္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။



The Irrawaddy သတင္းဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးက တ႐ုတ္ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္းမွာ ႏိုင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ပါဝင္ေနတာကို ေထာက္ျပပါတယ္။ တ႐ုတ္စြမ္းအင္ ဗ်ဴဟာရွင္ေတြ ကန္႔ကြက္ေနတဲ့ၾကားက ကန္႔ကြက္မႈေတြကို ဆန္႔က်င္ၿပီး ပိုက္လိုင္းကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့တာပါ။



လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ပိုက္လိုင္းကေန ဓာတ္ေငြ႕တင္ပို႔ဖို႔ မူလရည္မွန္းထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ရဲ႕ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုသာ ဓာတ္ေငြ႕ပို႔လႊတ္ႏိုင္တယ္။ ဒီလိုေလ်ာ့က်ၿပီး ပို႔ေနရတဲ့အေပၚ CNPC ကုမၸဏီဘက္က အေၾကာင္းျပခ်က္ ေပးမထားဘူး။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ CNPC ကုမၸဏီဥကၠ႒ေဟာင္း Jiang Jiemin က တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ႏိုင္ငံပိုင္စြမ္းအင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အျခားအဆင့္ျမင့္ အရာရွိေတြနဲ႔အတူ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္နဲ႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈ ခံေနရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို The Irrawaddy ေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။



CNPC ကုမၸဏီဥကၠ႒ေဟာင္း စံုစမ္းစစ္ေဆးခံေနရတဲ့ အခ်က္က ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ပိုက္လိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ မသိရေပမယ့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း အပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာရွိေနတဲ့ တ႐ုတ္စီမံကိန္းတိုင္းမွာ ပါဝင္ပတ္သက္ခဲ့ သူတိုင္းအတြက္ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြေတာ့ ရွိေနပါတယ္။



(၈)

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အဓိကစီမံကိန္းႀကီး ငါးခုရွိပါတယ္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္စီမံကိန္း၊ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း၊ တာပိန္ေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္း၊ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ေရနံပိုက္လိုင္းနဲ႔ အျမန္ရထားလမ္းစီမံကိန္း၊ တေကာင္းနီကယ္သတၱဳစီမံကိန္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။



ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းကို သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္မွာ ရပ္နားထားပါတယ္။ ရထားလမ္းစီမံကိန္းက ပ်က္ျပယ္ေနၿပီဆိုေပမယ့္ စာခ်ဳပ္သစ္ျပန္ခ်ဳပ္ၿပီး ျပန္စခ်င္တဲ့သေဘာ ရွိေနပါတယ္။



ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို တ႐ုတ္ဘက္က ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၿပီး ႏွစ္ ၅ဝ BOT စနစ္နဲ႔ လုပ္ခ်င္ေနတာပါ။ ရထားလမ္းကရလာတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ အမ်ားစုကို တ႐ုတ္တို႔က ႏွစ္ ၅ဝ အထိ ရယူမယ္ဆိုတဲ့သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။



အခုခ်ိန္မွာ ရထားလမ္းစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကန္႔ကြက္မႈေတြ ရွိေနသလို အမ်ိဳးမ်ိဳး သံုးသပ္ေျပာဆိုေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးေျပာတဲ့ ‘ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔’ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ဝင္ရပ္ၿပီး လုပ္သင့္တယ္လို႔ ေျပာေနသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။



တ႐ုတ္စီမံကိန္းတိုင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ မစို႔မပို႔ ရရွိလာမယ့္ အက်ိဳးအျမတ္ေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ကို တကယ္အက်ိဳးရွိေစမလားဆိုတာ မေသခ်ာပါဘူး။



ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း၊ အျမန္လမ္းေတြနဲ႔အတူ ေပၚေပါက္လာမယ့္ ဘူတာ႐ံု၊ ကားဂိတ္၊ ဓာတ္ဆီဆိုင္၊ လူေနအိမ္ရာ၊ စူပါမားကက္ေတြ ပါဝင္တဲ့ ဘက္စံုလမ္းမတစ္ခုဟာ ျမန္မာျပည္သူလူထုရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မယ္ဆိုတာလည္း မေသခ်ာတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ပါတယ္။



ေသခ်ာတဲ့ အခ်က္တစ္ခုက ဒီဘက္စံုစီမံကိန္းေၾကာင့္ တ႐ုတ္လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးေတြ ဆံုး႐ံႈးၿပီး ကြ်န္ဘဝေရာက္သြားႏိုင္တဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြ ရွိလာမွာပါ။



အခု လက္ရွိအခ်ိန္မွာပဲ ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းမွာ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ဘဝ ဘာမွတိုးတက္မႈ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဒသခံေတြရဲ႕ဘဝ အဆင္ေျပသြားတာမ်ိဳး မရွိေသးပါဘူး။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ စီမံကိန္းေဒသက ေဒသခံေတြဘဝ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈနဲ႔ ေဝးကြာေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စီမံကိန္း အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ဆႏၵျပမႈက အလုပ္သမားေတြရဲ႕ဘဝ တိုးတက္မႈမရွိေသးဘူးဆိုတာကို ျပသေနပါတယ္။



(၉)

ရထားလမ္းစီမံကိန္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ပ်က္ယြင္းၿပီး ျပည္ေထာင္စုၿပိဳကြဲမယ့္ အႏၱရာယ္လည္း ရွိေနပါတယ္။



လက္ရွိအခ်ိန္မွာပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္ကေန တရားမဝင္ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ ေရာက္ရွိေနတဲ့ လူဦးေရအေရအတြက္က ႏွစ္သန္းကေန ငါးသန္းၾကားမွာ ရွိေနပါတယ္။ မႏၱေလးအပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအထက္ပိုင္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ စိမ့္ဝင္ေရာက္ရွိေနတဲ့ ျပည္မက တ႐ုတ္ေတြဟာ အခုခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္အထိ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဗမာစကား လံုးဝမတတ္ဘဲ တ႐ုတ္ျပည္မကေန ရန္ကုန္ကိုေရာက္လာၿပီး ေတာင္းစားေနတဲ့ တ႐ုတ္ေတြေတာင္ ရွိေနၿပီလို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ တ႐ုတ္ေတြက ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။



အမွန္တကယ္အားျဖင့္လည္း ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ေရာ တ႐ုတ္မွတ္ပံုတင္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ကိုင္ေဆာင္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ တ႐ုတ္အေရအတြက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနပါတယ္။ မၾကာေသးခင္က မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ မွတ္ပံုတင္အတုကိုင္ထားတဲ့ တ႐ုတ္ေတြ ဖမ္းမိတာကလည္း ဒီအခ်က္ကို သက္ေသျပေနပါတယ္။



ျမန္မာႏိုင္ငံကို တစ္ခါမွမေရာက္ဖူးဘဲ ျမန္မာပတ္စ္ပို႔ကိုင္၊ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္နဲ႔ ရန္ကုန္ကို ပထမဆံုး လာလည္တယ္ဆိုတဲ့ တ႐ုတ္လူငယ္ တစ္ဦးကိုလည္း ျပည္ပခရီးစဥ္က အျပန္လမ္းတစ္ခုမွာ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သက္ဆိုင္ရာ ေဒသဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္၊ စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ တ႐ုတ္ေတြကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီလိုလူေတြကို ဘယ္သူကမွ တားဆီးအေရးယူ စစ္ေဆးတာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ တ႐ုတ္ေတြအတြက္ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ ရွိေနျခင္းက အရမ္းကို လြယ္ကူေနပါတယ္။



ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ ေရာက္ရွိေနတဲ့ တရားမဝင္ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္သူ တ႐ုတ္ေတြထဲမွာ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ထားသူ အေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္ရွိေနသလဲဆိုတာ ခန္႔မွန္းရခက္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲက ျမန္မာႏိုင္ငံသား ၁ဝ သန္းေလာက္ ျပည္ပထြက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လူဦးေရအေရအတြက္ ေလ်ာ့မသြားတာကလည္း တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ေနသူ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနသလဲဆိုတာကို ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။



ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲမွာ White Card ကိုင္ေဆာင္ထားသူ ငါးသိန္းခန္႔က ျပႆနာရွိေနတယ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ တရားမဝင္ ေရာက္ရွိေနတဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားေတြလည္း ျပႆနာ ရွိေနပါတယ္။ ပိုဆိုးတာက သူတို႔ေတြထဲက ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ထားသူေတြဟာ လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဆႏၵမဲ ထည့္ၾကပါလိမ့္မယ္။



(၁၀)

ေနာက္ထပ္ျပႆနာတစ္ခုက ျမန္မာအစိုးရက အထူးေဒသအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ ‘ဝ’ နဲ႔ ‘မိုင္းလား’ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ‘ဝ’ ဟာ ဒီအခ်ိန္မွာ အင္အားအႀကီးဆံုး တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါတယ္။



သူတို႔ေတြဟာ ဗမာစကား လံုးဝမေျပာဘဲ တ႐ုတ္ဘာသာစကားေျပာ၊ တ႐ုတ္ေငြေၾကးကိုပဲ သံုးပါတယ္။ သူတို႔အဖြဲ႕ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအပိုင္းေတြကို တ႐ုတ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက လႊမ္းမိုးထားတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို အခိုင္အမာေျပာသူေတြ ရွိပါတယ္။



လက္ရွိျပဳလုပ္ေနတဲ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးေရး ေဆြးေႏြးပြဲ အမ်ားစုကို ႏွစ္ဖက္စလံုးက မတက္ပါဘူး။ ဒီလို မတက္ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြထဲမွာ တ႐ုတ္ဘက္က မတက္ခိုင္းတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြလည္း ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ အခုခ်ိန္မွာတင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ‘ဝ’ နဲ႔ ‘မိုင္းလား’ က ပါဝင္လက္မွတ္ထိုးမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ထြက္ေနပါတယ္။



‘ဝ’ ေဒသဟာ ႐ုရွား-ယူကရိန္း ခ႐ိုင္းမီးယားအေရးလို ျမန္မာ-တ႐ုတ္အေရးအတြက္ အေျခခံက်တဲ့ ေဒသတစ္ခု အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ လံုျခံဳေရးအတြက္ ‘ဝ’ တပ္သားေတြကို တာဝန္ေပးဖို႔ တ႐ုတ္ဘက္က ျမန္မာအစိုးရကို တင္ျပခဲ့တယ္ဆိုၿပီး ထြက္ခဲ့တဲ့ သတင္းေတြအရ တ႐ုတ္ဟာ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ‘ဝ’ တပ္သားေတြကို အခ်ိန္မေရြး အသံုးျပဳႏိုင္တယ္ဆိုတာ သတိေပးေနပါတယ္။



(၁၁)

ရထားလမ္း စီမံကိန္းအရ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို အခ်ိန္မေရြး ဝင္လာမွာ အမွန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနထက္ ပိုစိုးရိမ္စရာေကာင္းတာက တကယ္လို႔ ႏွစ္ႏုိင္ငံဆက္ဆံေရး အဆင္မေျပဘဲ ဒီရထားလမ္းကို ပိတ္ပစ္ခဲ့ရင္ ပိုက္လိုင္းလံုျခံဳေရး၊ ရထားလမ္းလံုျခံဳေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး တ႐ုတ္စစ္တပ္ေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို အတားအဆီးမရွိ ဝင္ေရာက္ႏိုင္တဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒါ့အျပင္ ရထားလမ္းနဲ႔အတူ တ႐ုတ္ဘက္က ဆက္ဝင္လာမယ့္ တရားမဝင္ အလုပ္သမားေတြ၊ သူတို႔နဲ႔ ဆက္စပ္ေနမယ့္ ျပႆနာေတြ၊ တရားဥပေဒမဲ့ ျပဳမူမႈေတြ၊ ေဒသခံေတြနဲ႔ျဖစ္ပြားမယ့္ ပဋိပကၡ အက်ိဳးဆက္ေတြက အႏၱရာယ္ရွိေနပါတယ္။



တ႐ုတ္အစိုးရဘက္က ႀကိဳးစားေနေပမယ့္ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနက ရထားလမ္းေဖာက္ဖို႔ကို ခြင့္ျပဳခ်က္ မေပးႏိုင္ပါဘူး။ တ႐ုတ္ဘက္က ေျပာဆိုေနတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ဆိုတာကလည္း မေရရာတဲ့ အေျခအေနပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေသခ်ာတာက စီမံကိန္းက အစျပဳၿပီးျဖစ္လာတဲ့ ျပႆနာေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုၿပိဳကြဲေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနပါတယ္။



အကယ္၍ တိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္မႈရွိေနၿပီ၊ စီမံကိန္းေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈရွိေစမယ္ဆိုရင္ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ မျဖစ္သင့္ေသးပါဘူး။ ေနာင္ႏွစ္ ၂ဝ ၾကာရင္ေတာ့ ျဖစ္လာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အခုခ်ိန္မွာ လုပ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈနဲ႔ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို လဲရပါလိမ့္မယ္။





ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈနဲ႔ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို လဲရမွာလား | Eleven Daily News

news-eleven.com

(၁)တ႐ုတ္ဘက္က ဆႏၵရွိေနတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း မတိုင္ခင္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း ေဖာက္ခ်ိန္ကတည္းက ဒီစီမံကိန္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ဘယ္ေလာက္ထိပါးမလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာ ပိုက္လိုင္းေဖာက္ၿပီးသြားလို႔ ဓာတ္ေငြ႕ေတြပို႔လႊတ္ေနပါၿပီ။ ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္း စတင…

from Eleven Media Group's Facebook Wall http://ift.tt/1rKOF2F

Comments

Popular posts from this blog

(ဂရင္ဂ်ီနာ) ျဖစ္ပြားပါက ကုသနည္းႏွင့္ ကာကြယ္နည္းမ်ား

ဂရင္ဂ်ီနာဟာ လိပ္ေခါင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ကာလရွည္ၾကာစြာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ေရာဂါတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဂရင္ဂ်ီအနာ ေပါက္ဟာ နီရဲတဲ့ ေသြးလိုအရည္က်တတ္တယ္။ ဆီးသြားတဲ့ အေၾကာနဲ႔ယွဥ္တြဲေနလို႔ ဆီးက်န္၊ ဆီးက်ဥ္၊ဆီးပူျခင္းတို႔ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ စအိုပတ္လည္မွာ အဖုအပိမ့္မ်ားထြက္လာျခင္း၊ ယားယံျခင္း၊ ေရာင္ျခင္း၊ နာက်င္ျခင္း၊ ကိုက္ခဲျခင္း၊ အနာနဲ႔ အနာေပါက္ေလးမ်ား ထြက္ေပၚလာရင္ ဂရင္ဂ်ီနာ ျဖစ္လာ ပါတယ္။ ဂရင္ဂ်ီနာျဖစ္ခဲ့ရင္ စအိုႏႈတ္ခမ္း ေဘးပတ္လည္၊ ေပါင္၊ တင္ပါး၊ ဆီးခံုဝန္းက်င္မွာ ယားယံျခင္း၊ ေရာင္ျခင္း၊ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ ဆီးခ်ဳပ္ျခင္း၊ ဆီးနည္းျခင္းေတြ ျဖစ္တတ္တယ္။ လိင္အဂၤါဝန္းက်င္ တစ္ဝိုက္မွ တင္ပါးအထိ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ အေညာင္းထိုင္လြန္းျခင္း၊ အေညႇာ္နံ႔ခံရျခင္း၊ ေရခ်ဳိးမမွန္ျခင္း၊ တစ္ကိုယ္ေရ က်န္းမာေရး မလိုက္စားသူေတြဟာ ဆီးခံုအစပ္မွာ အဖုငယ္မ်ား ထြက္ေပၚကာ ေသြးရည္ၾကည္လို က်ေနတတ္သလို တခ်ဳိ႕ကာလရွည္စြာ ျပည္ပုပ္မ်ား က်ေနတတ္ပါတယ္။ ဂရင္ဂ်ီနာ၊ ျမစ္ေျခာက္နာက ျမစ္စိုနာနဲ႔ တြဲၿပီး သားနံေရအနည္းငယ္ သာက်ကာ ေခြၽးေပါက္ပိတ္ဆို႔ၿပီး က်စ္လ်စ္မာေက်ာတဲ့ အမွ်င္မ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္း ထားတတ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ အသားထဲ ထိုးေဖ

Vaginal itching မိန္းမကိုယ္ယားျခင္း

အရင္ကေတာ့ ဒီလိုစာမ်ိဳးကို ‘ေဖ့စ္ဘြတ္’ မွာမတင္ပါ။ (၁၈) ႏွစ္ျပည့္မွဖတ္ပါ ေဆးပညာစာ ‘ဘေလာ့ခ္’ ပိတ္သြားလို႔သာ တင္ပါတယ္။ နားလည္မႈေပးၾကေစလိုပါတယ္။ ၁။ ကြၽန္မအသက္ ၃၃ ျပည့္ခါနီးပါၿပီဆရာ။ အပ်ိဳပါဆရာ။ ကန္ေတာ့ပါဆရာ မိန္းမအဂါၤတဝိုက္ ယားယံမႈျဖစ္လို႔ ညည အိပ္မရဘူးဆရာ။ အျပင္ေဘးပတ္ပတ္လည္က ယားတယ္ဆရာ။ အျဖဴအဆက္မျပတ္ဆင္းတတ္လို႔ အျမဲ daily pad သံုးၿပီး Lactacyd (gentle cleaning wash) သံုးတယ္ဆရာ။ အျမဲအနံ႔အသက္ကအစ သန္႔႐ွင္းမႈဂရုစိုက္တာေတာင္ ယားယံမႈက မခံမရပ္ႏိုင္ဘူးဆရာ။ ကြၽန္မအခု ႕႕႕႕႕ မွာပါဆရာ။ အပူစာအစပ္စာ ေ႐ွာင္ပါတယ္ဆရာ။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္မွန္း မသိဘူးဆရာရယ္။ အလုပ္တဖက္နဲ႔မို႔ ညအိပ္ေရးပ်က္တာ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးဝါးတယ္။ အခုရက္ပိုင္း ပိုဆိုးဝါးလို႔ေရေႏြးကို ဆားရွာလကာရည္ထည့္ၿပီး အေပါ့သြားတိုင္း ေဆးပါတယ္ဆရာ။ လိမ္းေဆး Dermovate cream ကိုတေန႔ ၂ ႀကိ္မ္ ယားယံတဲ့ေနရာပတ္ဝန္းက်င္ လိ္မ္းေပမဲ့ လိမ္းတုန္းသက္သာၿပီး ျပန္ျဖစ္တယ္ဆရာ။ ကြၽန္မနာမည္ ႕႕႕႕႕ ပါဆရာ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျဖၾကားေပးပါဆရာ။ မိန္းမအဂါၤပါ တခါတေလယားယံတာေရာ ကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ပါသလားဆရာ။ အလုပ္လုပ္ရတာ ဒီလိုျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္နဲ႔လူမကပ္ဘူးဆရာရယ္။ ၂။ သမီးအိမ္ေထာင္ျပဳတာ ၁ ႏွစ္ရွိပါျပီ။ အသက္က

TOP TEN of Miss Universe Myanmar 2014 Finalist

# TOP TEN of Miss Universe Myanmar 2014 Finalist # The 20 finalists of Miss Universe Myanmar 2014 are vying for the crown of Beauty Pageant, which will be held at the National Theater in Yangon on July 26. Here are MC's TOP TEN Selection ,,,, from Myanmar Celebrity: Gossip, News, Video, Photo, Fashion, Entertainment http://ift.tt/1q8GOM3