လက္ရွိက်င့္သံုးေနသည့္ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေရြးခ်ယ္သည့္စနစ္မွာ ေလွ်ာက္ထားသူ၏ အမွန္တကယ္ စိတ္၀င္စားမႈႏွင့္ ၀ါသနာအရ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ နည္းပါးေနေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားသံုးသပ္
ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ လက္ရွိက်င့္သံုးေနသည့္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေရြးခ်ယ္သည့္စနစ္မွာ ဝင္ခြင့္ေလွ်ာက္ထားသူ၏ အမွန္တကယ္ စိတ္ဝင္စားမႈႏွင့္ ဝါသနာအရ ေရြးခ်ယ္ခြင့္တို႔မွာ နည္းပါးလ်က္ရွိေနေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ လက္ရွိက်င့္သံုးေနသည့္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္စနစ္မွာ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသူ၏ ဦးစားေပးေလွ်ာက္ထားမႈႏွင့္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲ ရမွတ္ေပၚမူတည္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ၾကျခင္းျဖစ္ရာ အဆိုပါစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ ဝင္ခြင့္ေရြးခ်ယ္မႈပံုစံအား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ အဆိုပါ ဝင္ခြင့္စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရး စနစ္အား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ျပ႒ာန္းသည့္ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယခု ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ပညာသင္ႏွစ္၌ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“လက္ရွိက်င့္သံုးေနတဲ့ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ပံုစံကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔စီစဥ္ရတာက ႏုိင္ငံတကာမွာက်င့္သံုးေနတဲ့ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေရြးခ်ယ္မႈပံုစံက တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲရဲ႕ ရမွတ္တစ္ခုတည္းအေပၚမွာ အေျခခံေရြးခ်ယ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသူရဲ႕ ဝါသနာ၊ စိတ္ပါဝင္စားမႈ၊ ပင္ကိုယ္စြမ္းရည္၊ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အရည္အခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့IQ ၊EQ ႏွင့္ Skill လို႔ေခၚတဲ့ တကၠသိုလ္ဝင္ စာေမးပြဲရမွတ္ေတြ၊ ေက်ာင္းၿပီးဆံုးတဲ့အထိ တက္ေရာက္ႏုိင္မႈ ရွိ/မရွိစတဲ့ အေျခအေန အခ်က္အလက္ေတြေပၚ မူတည္ၿပီး စိစစ္ေရြးခ်ယ္ၾကတာပါ။ ဒီလိုပံုစံမ်ဳိးကို ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း က်င့္သံုးႏုိင္ဖို႔အတြက္ပါ” ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန (ေအာက္ျမန္မာျပည္)မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။
တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေရြးခ်ယ္မႈပံုစံႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ “ဆရာတို႔တုန္းက တကၠသိုလ္ ပညာေရးစနစ္က လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခါစ အခ်ိန္ကေပါ့။ အဲဒီတုန္းက တကၠသိုလ္ပညာေရးစနစ္က တကၠသိုလ္ကို ပထမႏွစ္၊ ဒုတိယႏွစ္တက္ၿပီးေတာ့မွ ေမဂ်ာေရြးဖို႔ လမ္းေၾကာင္းခြဲတာပါ။ တကၠသိုလ္ကို ႏွစ္ႏွစ္တက္၊ ေအာင္ၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္အားသန္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ အသီးသီးေရြးခ်ယ္ၿပီး ဆက္လက္သင္ယူၾကရတာပါ။ ဒီေခတ္လို အမွတ္စာရင္းကိုလိုက္ၿပီး အမွတ္မီတဲ့ တကၠသိုလ္မွ တက္ၾကရတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ေတာ္တဲ့သူက ဘယ္တကၠသိုလ္သြား၊ ညံ့တဲ့သူက ဘယ္တကၠ သိုလ္သြားဆိုတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ ေက်ာင္းသားကလည္း ကိုယ့္အေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီး ဝါသနာပါရာအလိုက္ တကၠသိုလ္ပညာကို ဆက္သင္ၾကတာပါ။ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အသင္းဥကၠ႒ အၿငိမ္းစား သံအမတ္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္စိုးတင့္ကဆုိသည္။
သိပၸံႏွင့္နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာႏုိင္ငံနည္းပညာ ပညာရွင္အဖြဲ႔ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာသိန္းဦးဘိုးေစာကလည္း “အရင္တုန္းကဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း သင္ခ်င္တဲ့ဘာသာရပ္ကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေရြးခ်ယ္ၿပီး သင္ၾကရတာပါ။ သိပ္လြတ္လပ္ပါတယ္။ ဒီေခတ္လို အမွတ္မီမွ ကိုယ္တက္ခ်င္တဲ့ေက်ာင္း တက္လုိ႔ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ဝါသနာပါတဲ့ ဘာသာရပ္မ်ဳိးကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ထူးထူးခြ်န္ခြ်န္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကတာပါ။ ခုေခတ္လို အမွတ္စာရင္းကိုၾကည့္ၿပီး တကၠသိုလ္ကို ေရြးခ်ယ္ၾကတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာက ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ဝန္းက်င္ ေလာက္ပဲရွိပါတယ္။ ၁၆ ႏွစ္ဝန္းက်င္မွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင့္က်က္မႈနဲ႔ အေတြးအေခၚ IQ၊ EQ ဟာ မလံုေလာက္ေသးပါဘူး။ သူဘယ္ဘာသာရပ္ကို ေရြးခ်ယ္ရမွန္း၊ စိတ္ပါဝင္စားမွန္းကို ရင့္ရင့္က်က္က်က္ မသိႏိုင္ေသးတဲ့ အရြယ္ပါ။ အိမ္ကမိဘက ေရြးခ်ယ္ေပးတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကိုပဲ လိုက္တတ္ၾကတဲ့ အေနအထားပါ။ အမွတ္စာရင္းကို ၾကည့္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ၾကတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ဝါသနာပါတာနဲ႔ ဂုဏ္ရွိခ်င္လို႔ စိတ္မပါဘဲ ကိုယ့္အမွတ္စာရင္းနဲ႔မီတဲ့ တကၠသိုလ္ကို တက္ၾကတာမ်ဳိး၊ ဝါသနာနဲ႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း တျခားစီျဖစ္ေနၾကတယ္။ ပညာကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္လည္း မသင္ႏုိင္ၾကတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ” ဟု သံုးသပ္ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးလုပ္ငန္း၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑ စစ္တမ္းေကာက္ယူခ်က္အရ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ၉၁ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ျပဳသည့္ စနစ္တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲရမွတ္သာမက လူေတြ႔စစ္ေဆးျခင္း အပါအဝင္ တကၠသိုလ္က လက္ခံႏုိင္ေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ စီမံေဆာင္ရြက္လိုသည္ဟု ေလ့လာေတြ႔ရွိရေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္နယ္ပယ္အလိုက္ ေလွ်ာက္ထားသူ၏ ဝါသနာ၊ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲရမွတ္အျပင္ ပင္ကိုဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး စေသာအခ်က္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေဒသလိုအပ္ခ်က္အရ သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္၏ စံႏႈန္းျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ဝင္ခြင့္ျပဳေသာစနစ္ကို က်င့္သံုးရန္ ေထာက္ခံအၾကံျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အတြင္း ေက်ာင္းတက္ေရာက္ေနၾကသူ အခ်ဳိ႕အား ေတြ႕ရစဥ္
from Eleven Media Group's Facebook Wall http://ift.tt/1myhRa3
Comments
Post a Comment