#emg_opinions
အဂတိတရားအျပစ္ႏွင့္ ဒီမုိကေရစီခရီးသစ္
(Written by: ေအေဖာ္ခိုင္)
အတၱဟူသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရင္၌ ျဖစ္တည္ေပၚေပါက္လာေသာ လူ႔ဓမၼတာ သေဘာတရား၏ ျပယုဂ္ဧကန္စစ္စစ္ ျဖစ္ေလသည္။ လူတုိင္းလူတုိင္းသည္ အတၱႏွင့္ကင္းေသာသူဟူ၍ မည္သူမွ်မရွိၾကပါ။ သုိ႔ေသာ္ျငား ထုိအတၱဟူသည့္ ညစ္ႏြမ္းဆုိးယုတ္ေသာစိတ္သည္ လူ႔ပၪၥင္ခန္း၀ါ၌ အတၱနည္းေသာသူႏွင့္ အတၱမ်ားေသာသူဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ကြဲထြက္သြားေလသည္။ အရာရာ ကုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္၊ က႐ုဏာတရားစိတ္ရွိေသာ သူတုိ႔၌ အတၱနည္းတတ္ေသာ္လည္း ကုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ မရွိေသာသူ၊ အရာရာ ေလာဘသကၠာယႀကီးေသာသူ၊ က႐ုဏာတရား ကင္းမဲ့သူတုိ႔၌ကား ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ အတၱႀကီးတတ္ေလသည္။ လူခ်င္းတူေသာ္လည္း အသက္႐ွဴပံုခ်င္းမတူဆုိသည့္ စကားအတုိင္း စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာအား အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳ လူ႔ဗာလ အသြင္စ႐ုိက္ပမာ အၾကင္နာကင္းေသာ၊ ေလာဘႀကီးေသာသူတုိ႔၌ ထုိအတၱကား ခုိ၀င္ေပ်ာ္ေမြ႕ေနတတ္ေလသည္။ ထုိအတၱသည္ လူသားတုိ႔၏ စင္ၾကယ္ေသာစိတ္အတြင္း ခုိ၀င္ေရာက္ရွိပုံမ်ားက အျဖစ္အပ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကေလသည္။ တခ်ဳိ႕က စား၀တ္ေနေရးအတြက္ေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း အတၱရွိလာသကဲ့သုိ႔ တခ်ဳိ႕က အစ၌ စိတ္အစဥ္ ျဖဴစင္ခဲ့ေသာ္ျငား ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း အတၱစိတ္ေမြးျမဴကာ တခ်ဳိ႕၌ကား ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာဆုိသည့္ထုံး ႏွလုံးမူ အတၱထူထူ အတြင္းသား၌ ကုိယ္က်င့္တရားေဖာက္ျပားကာ စကတည္းက ယဥ္သကုိဆုိသကဲ့သုိ႔ အတၱႀကီးတတ္သူဟူ၍ ပုံစံမ်ဳိးစုံ ကြဲထြက္သြားၾကေလသည္။ ကုိယ္က်င့္တရား လက္ကုိင္ထားရွိသူက အရာရာ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ကာ အတၱနည္းတတ္ေသာ္လည္း ကုိယ္က်င့္တရားမေကာင္း၊ စိတ္ထားမေကာင္းသူမ်ားသည္ကား အရာရာ အတၱေရွ႕တန္းတင္ မိမိရာဇ၀င္ ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိသည့္ သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
ထုိအတၱကုိ ေလာဘႀကီးစြာ အေျခခံလာေသာသူရင္၌ အဂတိတရားကပါ ပူးတြဲ၀င္ေရာက္ လာပါေတာ့သည္။ အဂတိတရားဟူသည္ကား ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အသြင္သဏၭာန္ ေဆာင္ေလသည္။ အဂတိတရား လုိက္စားသည့္စိတ္ထား မိမိရင္တြင္း ၀င္ေရာက္လာပါက ရပ္ရြာအတြက္လည္း မေကာင္း၊ တုိင္းျပည္အတြက္လည္း မေကာင္းႏုိင္ေတာ့ပါ။ ကမၻာႀကီးကုိ ျပန္ၾကည့္မည္ဆုိပါက အဂတိလုိက္စား လႊမ္းမုိးႀကီးစုိးေသာ တုိင္းျပည္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် မႀကီးပြား မတုိးတက္ႏုိင္ေပ။ တုိင္းႏုိင္ငံသား အမ်ားစု၏ စိတ္ေနစိတ္ထားသည္ ထုိအဂတိတရားႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္ေသာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကိစၥမ်ားႏွင့္သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနပါလွ်င္မူ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္စြာျဖင့္ ႐ုိးသားေျဖာင့္မတ္စြာ ျပဳမူလုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ေသာ အေလ့အက်င့္မ်ား ကြယ္ေပ်ာက္သြားေပလိမ့္မည္။ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါဆုိသကဲ့သုိ႔ ထုိလုပ္ရပ္ အျပဳအမူမ်ားသည္ တုိင္းျပည္အတြက္၊ လူမ်ဳိးအတြက္ အလြန္တရာ ထိခုိက္နစ္နာႏုိင္ေလသည္။ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လာသျဖင့္ အဂတိႏွင့္ လာဘ္စားမႈ၏ အဓိပၸာယ္ကုိ ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ “အဂတိ” ဟူေသာစကား၏ အဓိပၸာယ္သည္ လြန္စြာက်ယ္၀န္းလွေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “လာဘ္စားျခင္း” သေဘာသည္ “အဂတိ” ဟူေသာစကား၏ သေဘာအဓိပၸာယ္ကုိ ပထမဦးစြာ သိရွိသင့္ေပသည္။ “အဂတိ” ဟူသည္ ပါဠိစကားျဖစ္သည္။ မဟုတ္မမွန္၊ မေျဖာင့္မတည္၊ မျဖစ္သင့္ မျပဳသင့္သည္မ်ားကုိ ဤေနရာ၌ “အ” ဟု ေခၚဆုိအပ္ေပသည္။ လားျခင္း၊ ဆုိက္ျခင္း၊ ေရာက္ျခင္း၊ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ က်င့္ေဆာင္ျခင္း၊ လုိက္စားျခင္းမ်ားကုိ ဤေနရာ၌ “ဂတိ” ဟု ေခၚဆုိပါသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ မလားသင့္သည္ကုိ လားျခင္း၊ မဆုိက္ေရာက္သင့္သည္ကုိ ဆုိက္ေရာက္ျခင္း၊ မျပဳက်င့္သင့္သည္ကုိ ျပဳက်င့္ျခင္း၊ မလုိက္စားသင့္သည္ကုိ လုိက္စားျခင္း စသည့္သေဘာမ်ားကုိ “အဂတိ” ဟု ေခၚဆုိအပ္ေပသည္။ အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္သစ္တြင္လည္း အမ်ားျပည္သူႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ အလုပ္၀တၱရားမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကုိင္ရာ၌ မိမိ၏ သမာဓိတရားမ်ားကုိ တံစုိးလက္ေဆာင္ ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ႏွာႀကီးငယ္ လုိက္စားျခင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ေမွာက္မွားေစျခင္း (သုိ႔မဟုတ္) ပ်က္စီးေစျခင္းဟု ေဖာ္ျပထားေလသည္။
ထုိစကားရပ္သည္ မမွားယြင္းေသာ္လည္း နယ္က်ဥ္းလွေပသည္။ ဆုိရပါမူ မတရားသျဖင့္ လာဘ္ေပးျခင္း၊ လာဘ္စားျခင္း မွန္သမွ်တုိ႔သည္ မဟုတ္သည္ကုိ အဟုတ္၊ မမွန္သည္ကုိ အမွန္၊ မေလ်ာ္သည္ကုိ အေလ်ာ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “အဂတိ” ပင္ျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားလွေပေတာ့သည္။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရား၏ သာသနာေတာ္၌ ေနထုိင္က်င့္ၾကံကုန္ေသာ ရဟန္းေတာ္အေပါင္းတုိ႔တြင္ အရွက္(အေၾကာက္) မရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ “အလဇၨီ” ဟု ေခၚဆုိေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ အလဇၨီ (အရွက္မရွိသူ)၏ သေဘာလကၡဏာ အစိတ္အပုိင္းတုိ႔အနက္ မလားေရာက္သင့္သည္ကုိ လားေရာက္ျခင္း (အဂတိ)သေဘာလကၡဏာသည္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ အဂတိလုိက္စားျခင္းသည္ အက်ဳိးတရားသာ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ လုိက္စားရသနည္းဟူသည့္ အေၾကာင္းျပႆနာကုိ ရွာေဖြသင့္ေပသည္။ အဂတိလုိက္စားမႈ ျပဳမူၾကရာတြင္လည္း အေၾကာင္းအဆင့္ဆင့္ အက်ဳိးအဆင့္ဆင့္ ရွိတတ္ၾကေလသည္။ အဂတိလုိက္စားျခင္းေၾကာင့္ ေလာကတြင္ လက္ငင္းခံစားရမည့္ မေကာင္းက်ဳိးမ်ား၊ သံသရာအဆက္ဆက္၌ ခံစားရမည့္ မေကာင္းက်ဳိးမ်ားက အသင့္ေစာင့္ႀကိဳေနၾကေလသည္။ အဂတိလုိက္စားျခင္း အေၾကာင္းတရားတုိ႔ကုိ သုတ္ပါေထယ်ပါဠိေတာ္၊ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္၊ ေနတၱိပါဠိေတာ္၊ သံဂိေလသဘာဂီယသုတ္ စသည္တုိ႔၌ ဗုဒၶဘုရားရွင္ေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္အတုိင္း ေလးပါးရွိေလသည္။ ၎ေလးပါးတုိ႔သည္ကား (၁)လုိလား၊ ႏွစ္သက္၊ စုံမက္၊ ခ်စ္ခင္ျခင္း ဆႏၵာဂတိ။ (၂)အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ရန္ၿငိဳးထားျခင္း၊ ေဒါသာ ဂတိ။ (၃)ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ဘယာဂတိ။ (၄) မသိမျမင္ေတြေ၀ျခင္း ေမာဟာဂတိတုိ႔ ျဖစ္ၾကေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လူမ်ဳိးတုိင္း ေလာကထဲ၌ေနစဥ္ခဏ အဂတိတရားမ်ား ကင္းစင္ေအာင္ ျပဳမူေနထုိင္သင့္ေပသည္။ ေလာဘေၾကာင့္ အေျခခံျဖစ္လာသည့္ အဂတိတရားမ်ားေၾကာင့္ သံသရာက်င္လည္ရာ၌ လားရာမေကာင္းႏုိင္သည့္ အဂတိတရားႀကီးကုိ ဘာေၾကာင့္စိတ္ထဲ ထားရွိခ်င္ရပါသနည္း။ ေလာကဓံတရားကုိ ရင္ဆုိင္ရာ၌ ရွိသင့္ရွိထုိက္သည့္ အတၱထက္ လြန္ကဲစြာ ျဖစ္တည္မေနဘဲ ႐ုိး႐ုိးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ၾကံသင့္လွေပသည္။ အဂတိတရား အေျခခံေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ လာဘ္လာဘေမွ်ာ္ကုိးသည့္ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ားကုိလည္း ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရလိမ့္ေပမည္။ အမ်ားမုိးခါးေရေသာက္သည္ကုိ အားက်၍ မေၾကာက္မရြံ႕ မိမိပါ ၀င္ေသာက္မည္ဆုိပါက ကုိယ္က်င့္တရားမ်ား ပ်က္သုဥ္း၍ ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
ယေန႔ေခတ္ အခ်ိန္အခါသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအ၀န္း ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားပ်က္စီး၍ အဂတိလုိက္စားမႈ မ်ားျပားလြန္း၍ တုိင္းျပည္ခြၽတ္ျခဳံက်ေနသည့္ အျဖစ္ႏွင့္ လက္ငင္းရင္ဆုိင္ ေတြ႕ၾကံဳေနရသည္ မဟုတ္ပါလား။ အမ်ားညီ ဤကုိကြၽဲဖတ္သည္က တုိင္းျပည္နစ္နာစရာကိစၥ ျဖစ္ေနပါေသာေၾကာင့္ ဆင္ျခင္သင့္သည္မ်ားကုိ ဆင္ျခင္၊ ျပင္ဆင္သင့္သည္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ပါမွ တုိင္းျပည္မ်က္ႏွာပန္း လွေပလိမ့္မည္။ ဤသုိ႔မဟုတ္ဘဲ ငါစြဲအတၱျဖင့္ ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္ကာ အဂတိတရားမ်ားျဖင့္ စခန္းသြားေနပါက အေျခမလွျဖစ္ေနေသာတုိင္းျပည္ ပုိ၍ပ်က္စီးသြားႏိုင္ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစုိးရအဖြဲ႕မွအစ တုိင္းသူျပည္သားအေပါင္း အဂတိလုိက္စားမႈ ကင္းစင္ပေပ်ာက္သြားပါမွ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္၍ ေရွ႕ဆက္လွမ္းမည့္ ဒီမုိကေရစီခရီးသစ္၌ ေကာင္းမြန္ေသာ ကုိယ္က်င့္တရားအျမစ္မ်ား စြဲျမဲစြာ ကုိင္တြယ္ႏုိင္မည္ဟု ယူဆမိပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
ကိုးကား။ ။ မာဃေရးလာဘ္စားမႈဋီကာ
ဇူလိုင္လ ၂၀၁၄
from Eleven Media Group's Facebook Wall http://ift.tt/Uzzm2j
Comments
Post a Comment