Skip to main content

#emg_opinions အဂတိတရားအျပစ္ႏွင့္ ဒီမုိကေရစီခရီးသစ္ (Written by: ေအေဖာ္ခိုင္)...



#emg_opinions



အဂတိတရားအျပစ္ႏွင့္ ဒီမုိကေရစီခရီးသစ္



(Written by: ေအေဖာ္ခိုင္)



အတၱဟူသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရင္၌ ျဖစ္တည္ေပၚေပါက္လာေသာ လူ႔ဓမၼတာ သေဘာတရား၏ ျပယုဂ္ဧကန္စစ္စစ္ ျဖစ္ေလသည္။ လူတုိင္းလူတုိင္းသည္ အတၱႏွင့္ကင္းေသာသူဟူ၍ မည္သူမွ်မရွိၾကပါ။ သုိ႔ေသာ္ျငား ထုိအတၱဟူသည့္ ညစ္ႏြမ္းဆုိးယုတ္ေသာစိတ္သည္ လူ႔ပၪၥင္ခန္း၀ါ၌ အတၱနည္းေသာသူႏွင့္ အတၱမ်ားေသာသူဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ကြဲထြက္သြားေလသည္။ အရာရာ ကုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္၊ က႐ုဏာတရားစိတ္ရွိေသာ သူတုိ႔၌ အတၱနည္းတတ္ေသာ္လည္း ကုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ မရွိေသာသူ၊ အရာရာ ေလာဘသကၠာယႀကီးေသာသူ၊ က႐ုဏာတရား ကင္းမဲ့သူတုိ႔၌ကား ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ အတၱႀကီးတတ္ေလသည္။ လူခ်င္းတူေသာ္လည္း အသက္႐ွဴပံုခ်င္းမတူဆုိသည့္ စကားအတုိင္း စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာအား အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳ လူ႔ဗာလ အသြင္စ႐ုိက္ပမာ အၾကင္နာကင္းေသာ၊ ေလာဘႀကီးေသာသူတုိ႔၌ ထုိအတၱကား ခုိ၀င္ေပ်ာ္ေမြ႕ေနတတ္ေလသည္။ ထုိအတၱသည္ လူသားတုိ႔၏ စင္ၾကယ္ေသာစိတ္အတြင္း ခုိ၀င္ေရာက္ရွိပုံမ်ားက အျဖစ္အပ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကေလသည္။ တခ်ဳိ႕က စား၀တ္ေနေရးအတြက္ေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း အတၱရွိလာသကဲ့သုိ႔ တခ်ဳိ႕က အစ၌ စိတ္အစဥ္ ျဖဴစင္ခဲ့ေသာ္ျငား ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း အတၱစိတ္ေမြးျမဴကာ တခ်ဳိ႕၌ကား ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာဆုိသည့္ထုံး ႏွလုံးမူ အတၱထူထူ အတြင္းသား၌ ကုိယ္က်င့္တရားေဖာက္ျပားကာ စကတည္းက ယဥ္သကုိဆုိသကဲ့သုိ႔ အတၱႀကီးတတ္သူဟူ၍ ပုံစံမ်ဳိးစုံ ကြဲထြက္သြားၾကေလသည္။ ကုိယ္က်င့္တရား လက္ကုိင္ထားရွိသူက အရာရာ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ကာ အတၱနည္းတတ္ေသာ္လည္း ကုိယ္က်င့္တရားမေကာင္း၊ စိတ္ထားမေကာင္းသူမ်ားသည္ကား အရာရာ အတၱေရွ႕တန္းတင္ မိမိရာဇ၀င္ ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိသည့္ သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။



ထုိအတၱကုိ ေလာဘႀကီးစြာ အေျခခံလာေသာသူရင္၌ အဂတိတရားကပါ ပူးတြဲ၀င္ေရာက္ လာပါေတာ့သည္။ အဂတိတရားဟူသည္ကား ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အသြင္သဏၭာန္ ေဆာင္ေလသည္။ အဂတိတရား လုိက္စားသည့္စိတ္ထား မိမိရင္တြင္း ၀င္ေရာက္လာပါက ရပ္ရြာအတြက္လည္း မေကာင္း၊ တုိင္းျပည္အတြက္လည္း မေကာင္းႏုိင္ေတာ့ပါ။ ကမၻာႀကီးကုိ ျပန္ၾကည့္မည္ဆုိပါက အဂတိလုိက္စား လႊမ္းမုိးႀကီးစုိးေသာ တုိင္းျပည္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် မႀကီးပြား မတုိးတက္ႏုိင္ေပ။ တုိင္းႏုိင္ငံသား အမ်ားစု၏ စိတ္ေနစိတ္ထားသည္ ထုိအဂတိတရားႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္ေသာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကိစၥမ်ားႏွင့္သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနပါလွ်င္မူ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္စြာျဖင့္ ႐ုိးသားေျဖာင့္မတ္စြာ ျပဳမူလုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ေသာ အေလ့အက်င့္မ်ား ကြယ္ေပ်ာက္သြားေပလိမ့္မည္။ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါဆုိသကဲ့သုိ႔ ထုိလုပ္ရပ္ အျပဳအမူမ်ားသည္ တုိင္းျပည္အတြက္၊ လူမ်ဳိးအတြက္ အလြန္တရာ ထိခုိက္နစ္နာႏုိင္ေလသည္။ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လာသျဖင့္ အဂတိႏွင့္ လာဘ္စားမႈ၏ အဓိပၸာယ္ကုိ ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ “အဂတိ” ဟူေသာစကား၏ အဓိပၸာယ္သည္ လြန္စြာက်ယ္၀န္းလွေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “လာဘ္စားျခင္း” သေဘာသည္ “အဂတိ” ဟူေသာစကား၏ သေဘာအဓိပၸာယ္ကုိ ပထမဦးစြာ သိရွိသင့္ေပသည္။ “အဂတိ” ဟူသည္ ပါဠိစကားျဖစ္သည္။ မဟုတ္မမွန္၊ မေျဖာင့္မတည္၊ မျဖစ္သင့္ မျပဳသင့္သည္မ်ားကုိ ဤေနရာ၌ “အ” ဟု ေခၚဆုိအပ္ေပသည္။ လားျခင္း၊ ဆုိက္ျခင္း၊ ေရာက္ျခင္း၊ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ က်င့္ေဆာင္ျခင္း၊ လုိက္စားျခင္းမ်ားကုိ ဤေနရာ၌ “ဂတိ” ဟု ေခၚဆုိပါသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ မလားသင့္သည္ကုိ လားျခင္း၊ မဆုိက္ေရာက္သင့္သည္ကုိ ဆုိက္ေရာက္ျခင္း၊ မျပဳက်င့္သင့္သည္ကုိ ျပဳက်င့္ျခင္း၊ မလုိက္စားသင့္သည္ကုိ လုိက္စားျခင္း စသည့္သေဘာမ်ားကုိ “အဂတိ” ဟု ေခၚဆုိအပ္ေပသည္။ အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္သစ္တြင္လည္း အမ်ားျပည္သူႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ အလုပ္၀တၱရားမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကုိင္ရာ၌ မိမိ၏ သမာဓိတရားမ်ားကုိ တံစုိးလက္ေဆာင္ ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ႏွာႀကီးငယ္ လုိက္စားျခင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ေမွာက္မွားေစျခင္း (သုိ႔မဟုတ္) ပ်က္စီးေစျခင္းဟု ေဖာ္ျပထားေလသည္။



ထုိစကားရပ္သည္ မမွားယြင္းေသာ္လည္း နယ္က်ဥ္းလွေပသည္။ ဆုိရပါမူ မတရားသျဖင့္ လာဘ္ေပးျခင္း၊ လာဘ္စားျခင္း မွန္သမွ်တုိ႔သည္ မဟုတ္သည္ကုိ အဟုတ္၊ မမွန္သည္ကုိ အမွန္၊ မေလ်ာ္သည္ကုိ အေလ်ာ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “အဂတိ” ပင္ျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားလွေပေတာ့သည္။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရား၏ သာသနာေတာ္၌ ေနထုိင္က်င့္ၾကံကုန္ေသာ ရဟန္းေတာ္အေပါင္းတုိ႔တြင္ အရွက္(အေၾကာက္) မရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ “အလဇၨီ” ဟု ေခၚဆုိေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ အလဇၨီ (အရွက္မရွိသူ)၏ သေဘာလကၡဏာ အစိတ္အပုိင္းတုိ႔အနက္ မလားေရာက္သင့္သည္ကုိ လားေရာက္ျခင္း (အဂတိ)သေဘာလကၡဏာသည္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ အဂတိလုိက္စားျခင္းသည္ အက်ဳိးတရားသာ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ လုိက္စားရသနည္းဟူသည့္ အေၾကာင္းျပႆနာကုိ ရွာေဖြသင့္ေပသည္။ အဂတိလုိက္စားမႈ ျပဳမူၾကရာတြင္လည္း အေၾကာင္းအဆင့္ဆင့္ အက်ဳိးအဆင့္ဆင့္ ရွိတတ္ၾကေလသည္။ အဂတိလုိက္စားျခင္းေၾကာင့္ ေလာကတြင္ လက္ငင္းခံစားရမည့္ မေကာင္းက်ဳိးမ်ား၊ သံသရာအဆက္ဆက္၌ ခံစားရမည့္ မေကာင္းက်ဳိးမ်ားက အသင့္ေစာင့္ႀကိဳေနၾကေလသည္။ အဂတိလုိက္စားျခင္း အေၾကာင္းတရားတုိ႔ကုိ သုတ္ပါေထယ်ပါဠိေတာ္၊ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္၊ ေနတၱိပါဠိေတာ္၊ သံဂိေလသဘာဂီယသုတ္ စသည္တုိ႔၌ ဗုဒၶဘုရားရွင္ေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္အတုိင္း ေလးပါးရွိေလသည္။ ၎ေလးပါးတုိ႔သည္ကား (၁)လုိလား၊ ႏွစ္သက္၊ စုံမက္၊ ခ်စ္ခင္ျခင္း ဆႏၵာဂတိ။ (၂)အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ရန္ၿငိဳးထားျခင္း၊ ေဒါသာ ဂတိ။ (၃)ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ဘယာဂတိ။ (၄) မသိမျမင္ေတြေ၀ျခင္း ေမာဟာဂတိတုိ႔ ျဖစ္ၾကေလသည္။



ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လူမ်ဳိးတုိင္း ေလာကထဲ၌ေနစဥ္ခဏ အဂတိတရားမ်ား ကင္းစင္ေအာင္ ျပဳမူေနထုိင္သင့္ေပသည္။ ေလာဘေၾကာင့္ အေျခခံျဖစ္လာသည့္ အဂတိတရားမ်ားေၾကာင့္ သံသရာက်င္လည္ရာ၌ လားရာမေကာင္းႏုိင္သည့္ အဂတိတရားႀကီးကုိ ဘာေၾကာင့္စိတ္ထဲ ထားရွိခ်င္ရပါသနည္း။ ေလာကဓံတရားကုိ ရင္ဆုိင္ရာ၌ ရွိသင့္ရွိထုိက္သည့္ အတၱထက္ လြန္ကဲစြာ ျဖစ္တည္မေနဘဲ ႐ုိး႐ုိးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ၾကံသင့္လွေပသည္။ အဂတိတရား အေျခခံေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ လာဘ္လာဘေမွ်ာ္ကုိးသည့္ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ားကုိလည္း ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရလိမ့္ေပမည္။ အမ်ားမုိးခါးေရေသာက္သည္ကုိ အားက်၍ မေၾကာက္မရြံ႕ မိမိပါ ၀င္ေသာက္မည္ဆုိပါက ကုိယ္က်င့္တရားမ်ား ပ်က္သုဥ္း၍ ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။



ယေန႔ေခတ္ အခ်ိန္အခါသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအ၀န္း ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားပ်က္စီး၍ အဂတိလုိက္စားမႈ မ်ားျပားလြန္း၍ တုိင္းျပည္ခြၽတ္ျခဳံက်ေနသည့္ အျဖစ္ႏွင့္ လက္ငင္းရင္ဆုိင္ ေတြ႕ၾကံဳေနရသည္ မဟုတ္ပါလား။ အမ်ားညီ ဤကုိကြၽဲဖတ္သည္က တုိင္းျပည္နစ္နာစရာကိစၥ ျဖစ္ေနပါေသာေၾကာင့္ ဆင္ျခင္သင့္သည္မ်ားကုိ ဆင္ျခင္၊ ျပင္ဆင္သင့္သည္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ပါမွ တုိင္းျပည္မ်က္ႏွာပန္း လွေပလိမ့္မည္။ ဤသုိ႔မဟုတ္ဘဲ ငါစြဲအတၱျဖင့္ ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္ကာ အဂတိတရားမ်ားျဖင့္ စခန္းသြားေနပါက အေျခမလွျဖစ္ေနေသာတုိင္းျပည္ ပုိ၍ပ်က္စီးသြားႏိုင္ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစုိးရအဖြဲ႕မွအစ တုိင္းသူျပည္သားအေပါင္း အဂတိလုိက္စားမႈ ကင္းစင္ပေပ်ာက္သြားပါမွ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္၍ ေရွ႕ဆက္လွမ္းမည့္ ဒီမုိကေရစီခရီးသစ္၌ ေကာင္းမြန္ေသာ ကုိယ္က်င့္တရားအျမစ္မ်ား စြဲျမဲစြာ ကုိင္တြယ္ႏုိင္မည္ဟု ယူဆမိပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။



ကိုးကား။ ။ မာဃေရးလာဘ္စားမႈဋီကာ

ဇူလိုင္လ ၂၀၁၄

from Eleven Media Group's Facebook Wall http://ift.tt/Uzzm2j

Comments

Popular posts from this blog

Vaginal itching မိန္းမကိုယ္ယားျခင္း

အရင္ကေတာ့ ဒီလိုစာမ်ိဳးကို ‘ေဖ့စ္ဘြတ္’ မွာမတင္ပါ။ (၁၈) ႏွစ္ျပည့္မွဖတ္ပါ ေဆးပညာစာ ‘ဘေလာ့ခ္’ ပိတ္သြားလို႔သာ တင္ပါတယ္။ နားလည္မႈေပးၾကေစလိုပါတယ္။ ၁။ ကြၽန္မအသက္ ၃၃ ျပည့္ခါနီးပါၿပီဆရာ။ အပ်ိဳပါဆရာ။ ကန္ေတာ့ပါဆရာ မိန္းမအဂါၤတဝိုက္ ယားယံမႈျဖစ္လို႔ ညည အိပ္မရဘူးဆရာ။ အျပင္ေဘးပတ္ပတ္လည္က ယားတယ္ဆရာ။ အျဖဴအဆက္မျပတ္ဆင္းတတ္လို႔ အျမဲ daily pad သံုးၿပီး Lactacyd (gentle cleaning wash) သံုးတယ္ဆရာ။ အျမဲအနံ႔အသက္ကအစ သန္႔႐ွင္းမႈဂရုစိုက္တာေတာင္ ယားယံမႈက မခံမရပ္ႏိုင္ဘူးဆရာ။ ကြၽန္မအခု ႕႕႕႕႕ မွာပါဆရာ။ အပူစာအစပ္စာ ေ႐ွာင္ပါတယ္ဆရာ။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္မွန္း မသိဘူးဆရာရယ္။ အလုပ္တဖက္နဲ႔မို႔ ညအိပ္ေရးပ်က္တာ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးဝါးတယ္။ အခုရက္ပိုင္း ပိုဆိုးဝါးလို႔ေရေႏြးကို ဆားရွာလကာရည္ထည့္ၿပီး အေပါ့သြားတိုင္း ေဆးပါတယ္ဆရာ။ လိမ္းေဆး Dermovate cream ကိုတေန႔ ၂ ႀကိ္မ္ ယားယံတဲ့ေနရာပတ္ဝန္းက်င္ လိ္မ္းေပမဲ့ လိမ္းတုန္းသက္သာၿပီး ျပန္ျဖစ္တယ္ဆရာ။ ကြၽန္မနာမည္ ႕႕႕႕႕ ပါဆရာ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျဖၾကားေပးပါဆရာ။ မိန္းမအဂါၤပါ တခါတေလယားယံတာေရာ ကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ပါသလားဆရာ။ အလုပ္လုပ္ရတာ ဒီလိုျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္နဲ႔လူမကပ္ဘူးဆရာရယ္။ ၂။ သမီးအိမ္ေထာင္ျပဳတာ ၁ ႏွစ္ရွိပါျပီ။ အသက္က...

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း လူသားမ်ားဟာ ေဆး၀ါးကုိ တလြဲ သံုးေနတတ္ ၾကတယ္။ တန္ေဆး လြန္ေဘး ဆုိသလုိ ကုိယ္က်ိဳးကုိ အမႈမထားဘဲ သက္သာရင္ ၿပီးေရာဆုိၿပီး အလြယ္တကူ သံုးေနၾကတယ္။ (၁) အပူက် ၊ အကိုက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး အလြယ္သံုးျခင္း ကုိယ္ပူတာ ၊ ကုိက္ခဲ နာက်င္တာ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္း ဇာစ္ျမစ္ဟာ မ်ားျပား ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ ေရာဂါႀကီး ငယ္ရဲ႕ ဇာစ္ျမစ္ အတိအက် မသိဘဲ အပူက်ေဆး ၊ အကုိက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး သံုးရင္ သက္သာ႐ံု သက္သာေစၿပီး ေ from Myanmar CNN http://ift.tt/1iHIUmM

ဘီပိုးအတြက္ သဘ၀ေဆးပင္

ယခုပံုမွာ ျမင္ေတြ့ေနရတဲ့ အပင္ဟာ အလြန္းေဆးဖက္၀င္တဲ့ အပင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဘီပိုးအတြက္ အသည္းေရာဂါမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္းအပင္ကို ကခ်င္ျပည္နယ္အႏွံ့အျပားႏွင့္ ပူတာအိုေဒသတို့မွာ အမ်ားအျပားေတြ့ရတတ္ပါတယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ျပင္ဦးလြင္ စတဲ့ အေအးပိုင္းေဒသေတြမွာလည္း ေပါက္တယ္လို့ သိရပါတယ္။ ေဒသအေခၚအေ၀ၚ ခႏၱီးရွမ္းဘာသျဖင့္ ဖတ္ခြယ္၊ ကခ်င္လို ထင္ကဲ့၊ ရွမ္းလို ဖတ္ေခးေဒါင္း၊ ျမန္မာလုိ ေၾကးနီပင္၊ ကြမ္းရိုင္းရြတ္လွပင္၊ ပိတ္ခ်င္းပင္၊ ငါးညွီပင္၊ တရုတ္လုိ ယြီက်င္းဆိုက္ (ငါးညွီဟင္း) ဆိုျပီးေတာ့ ေဒသအလိုက္ အေခၚအေ၀ၚေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားၾကပါတယ္။ သူ့ရဲ့အနံ့ကေတာ့ ငါးညွီနံ့၊ ငါးစိမ္းနံ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အရြက္ပံုစံကေတာ့ ကြမ္းရြက္ပံုပါ။ အေရာင္ကေတာ့ အစိမ္းခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ျဖစ္ျပီး ရိုးတံကေတာ့ ေၾကးနီေရာင္ ေပါက္ပါတယ္။ ေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳပံု (၁) ၄င္းအပင္၏ အရြက္၊ အရိုးတံ၊ အျမစ္တို့ကို ၅ ပင္ခန့္ ခူးယူ၍ ေရစင္ေအာင္ေဆးကာ ေရ ၃ ခြက္ ၁ ခြက္ က်ိဳ၍ တစ္ေန့တစ္ခြက္ တစ္လခန့္ ေသာက္သံုးပါက ဘီပိုးသက္သာ ေပ်ာက္ကင္းေစပါသည္။ (၂) ၄င္းအရြက္ႏုႏုမ်ားကို သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၃) အျခားဟင္းသီးဟင္းရြတ္မ်ားႏွင့္အတူ ေရာ၍ သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၄) ၄င္းအျမွစ္က...