Skip to main content

#emg_opinions မ်ဳိးဆက္သစ္ စီးဆင္းမႈ (written by: တင့္ခုိင္) (၁) ျမန္မာႏုိင္င...



#emg_opinions



မ်ဳိးဆက္သစ္ စီးဆင္းမႈ



(written by: တင့္ခုိင္)



(၁)



ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပညာေရးစနစ္သစ္တစ္ခု ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ သက္ဆုိင္သူမ်ားသည္ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားေနၾကပါ၏။ ထုိသုိ႔ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ရာတြင္ စနစ္ေဟာင္းကုိ လက္ပူတုိက္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ ေမွ်ာ္မွန္းေသာ ပညာေရးစနစ္သစ္တစ္ခု ေပၚေပါက္လာမည္ မဟုတ္ပါ။



ဆရာမ်ားသည္ “ဒါက်က္၊ ဒါေမး၊ ဒါေျဖ” စနစ္ႏွင့္ ကြ်မ္းဝင္လာခဲ့သည္မွာ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထုိေက်ာင္းဆရာမ်ားကုိ မြမ္းမံသင္တန္း ေပးလုိက္႐ုံမွ်ႏွင့္ေတာ့ ျဖစ္လာႏုိင္မည္မဟုတ္။ တတ္ကြ်မ္းနားလည္ေသာပညာေရး၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အစီအစဥ္တက် စီစဥ္ရန္လုိပါသည္။ အပူတျပင္း လက္ပူတုိက္ ျပဳလုပ္လုိက္ျခင္းသည္ အသြင္သဏၭာန္မွ်သာေျပာင္းလဲၿပီး အႏွစ္သာရေျပာင္းလဲႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။



စာသင္ခန္းသည္ လြတ္လပ္ေအးခ်မ္းရန္လုိသည္။ အဓိက မေမ့ရန္ကိစၥမွာ “စာသင္ခန္းထဲ၌ ပညာသင္ၾကားေနရေသာ ကေလးမ်ားသည္ သူတုိ႔၌ရွိေနေသာ လူစြမ္းလူစမ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရရွိႏုိင္ရန္“ ပင္ျဖစ္သည္။ ပညာသင္ၾကားေရးဆုိသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ မီးခဲျပာဖုံး စြမ္းရည္ပုန္းမ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။



ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ ကုိယ္စြမ္းကုိယ္စကုိ ေဖာ္ထုတ္ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္ရန္ ယခင္ကႀကိဳးပမ္းခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိစနစ္မွာ စာေမးပြဲရမွတ္ျဖင့္ အတန္းတင္ေပးေသာစနစ္အစား စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္စနစ္ကုိ ေျပာင္းလဲေပးေသာ စနစ္ျဖစ္သည္။ အလြန္ေကာင္းေသာ စနစ္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။ မေအာင္ျမင္သည္ဆုိျခင္းထက္ပုိ၍ ဆုိးသြားပါ၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်းလက္အႏွံ႔ရွိ ေက်ာင္းဆရာမ်ားသည္ “ဒါသင္၊ ဒါက်က္၊ ဒါေျဖ”စနစ္ျဖင့္သာ ကြ်မ္းဝင္ၿပီးသား ျဖစ္ေနသည္။ ထုိ႔အျပင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲခတ္သည့္စနစ္တြင္ ဆရာမ်ား အလုံအေလာက္လုိသည္။ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားသည္ လက္ပြန္းတတီးရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ရန္ လုိသည္။ ႀကိမ္လုံး တကုိင္ကုိင္ႏွင့္ ဆုိဆုံးမေသာဆရာမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ နက္႐ႈိင္းစြာ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၏ ပညာေရးဆုိင္ရာျပႆနာမွ်မက ေနာက္ကြယ္၌ အမွန္တကယ္တည္ရွိေနေသာ ေက်ာင္းသားငယ္၏ ဘဝတစ္ခုကုိပါ ဆရာသည္ စူးစမ္းေလ့လာသိရွိထားရန္ လုိပါေသးသည္။



ဆရာ ႏွင့္ ေက်ာင္းသားအၾကား ဆက္ႏႊယ္မႈသည္ အလြန္သိမ္ေမြ႔ပါ၏။ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား၏ ႐ုိးရာဓေလ့ထုံးစံကုိယ္တုိင္က ဆရာမ်ားကုိ ႐ုိေသေလးစားျမတ္ႏုိးၿပီးသား ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဆရာမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ ေမတၱာေရွ႕ထား ၾကင္နာသနားစြာ ဆက္ဆံလုိက္႐ုံမွ်ျဖင့္ပင္ ဆရာတပည့္ ဆက္ႏႊယ္မႈသည္ နက္႐ႈိင္းစြာ အျမစ္တြယ္လာမည္ ျဖစ္သည္။ စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲခတ္ျခင္းစနစ္သည္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၏ နဂုိအေျခမွ တုိးတက္မႈကုိ ဆရာမ်ားကသိေနရမည္ ျဖစ္သည္။ ကေလးတစ္ဦး၏ဘဝထဲကုိ တုိးဝင္ခံစားၾကည့္ရေသာ စနစ္ျဖစ္သျဖင့္ မြမ္းမံသင္တန္း တစ္လေပးလုိက္႐ုံမွ်ႏွင့္ မည္သုိ႔မွ် ေအာင္ျမင္လာမည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ထုိစနစ္ေဟာင္းကုိ ျပန္ေျပာင္းဖ်က္သိမ္းလုိက္ၾကဟန္တူပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ပညာေရးစနစ္ကုိ အခုတစ္မ်ဳိးေတာ္ၾကာတစ္မ်ဳိး လက္တည့္စမ္းေျပာင္းလဲျခင္းမ်ဳိးကုိ ယခုအခါတြင္ မျပဳလုပ္သင့္ေတာ့ပါ။



(၂)



ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ အနာဂတ္ျမန္မာႏုိင္ငံပညာလူ႔အဖြဲ႔ အစည္းသုိ႔ ေရာက္ရွိလာေရးတုိ႔သည္ ယေန႔ေျပာင္းလဲေသာ ပညာေရးစနစ္ေပၚတြင္ မူတည္ေနပါ၏။ ေက်းလက္ေဒသမွ ၿမိဳ႕ျပတကၠသုိလ္မ်ားအထိ ရွိေနေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားသည္ ယခုေျပာင္းလဲလုိက္ေသာ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ပါရဲ႕လား။ သူတုိ႔တစ္ေတြ လုိက္ပါေျပာင္းလဲႏုိင္ျခင္း မရွိသမွ် ယခုအေျပာင္းအလဲသည္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္။ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ဆင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက စနစ္တက်ႀကီး ၾကပ္မႈရွိရန္လည္း လုိပါေသးသည္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဒီဘူတာပဲ ျပန္ဆုိက္သည္။ ဝန္ထမ္းမ်ား အက်င့္ပ်က္မႈသည္ စနစ္တစ္ခုကုိ ထူေထာင္ရာတြင္ ႀကီးစြာေသာအဟန္႔အတားပင္ ျဖစ္သည္။ စနစ္တစ္ခု ေအာင္ျမင္သည္ မေအာင္ျမင္သည္ ကုိ တိက်မွန္ကန္စြာ သိရွိႏုိင္ရန္အတြက္ တာဝန္ယူစစ္ေဆးရသူမ်ားသည္ အေရးႀကီးသည္။ စာရြက္ေပၚတြင္ အားလုံးေကာင္းေနသည္။ စာရင္းဇယားမ်ားအရလည္း ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းေနမည္။ သုိ႔ေသာ္ လက္ေတြ႔ဘဝတြင္ ေအာင္ျမင္မႈမရွိလွ်င္ ထုိစနစ္သည္ မည္သုိ႔မွ် ျဖစ္ထြန္းလာမည္ မဟုတ္ပါ။



“ပညာေရးသည္ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္သည္”ဟု အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေျပာဖူးသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးမေကာင္းသေရြ႕ ပညာေရးေကာင္းလာႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဒီ့အျပင္ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေလာေလာဆယ္အေျခအေနကုိ ေဝဖန္ရလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ရွားပါးေနသည္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွ လူထုကုိယ္စားလွယ္မ်ားမွာလည္း ယေန႔အထိ တုိင္းျပည္အတြက္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ မျပဳလုပ္ႏုိင္ေသးေပ။ ဒါသည္ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား နည္းပါးေန၍ ျဖစ္သည္။ ဒီၾကားထဲ ကြင္းမွားဆင္းလာေသာ စီးပြားေရးသမားမ်ားလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲသုိ႔ ေရာက္ေနၾကပါေသးသည္။ ဒါသည္ ေရြးေကာက္ပြဲျပဳလုပ္စဥ္က လူထုကုိယ္စားလွယ္ အစစ္အမွန္မ်ားကုိ မေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခဲ့၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ႏုိင္ငံေရးကုိ နားလည္ေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားကုိသာ ေရြးခ်ယ္ရန္ လုိပါသည္။



(၃)



ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ ရာစုဝက္ခန္႔ အာဏာရွင္ေအာက္တြင္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရသည္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ လက္ထဲတြင္ အာဏာရွိေနၿပီး ထုိအာဏာျဖင့္ သန္း ၆ဝ၏ဘဝကုိ စီမံခန္႔ခြဲခဲ့ပါသည္။ သယံဇာတအရင္းအျမစ္ ဒီမွ်ေပါေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ သည္ ဆင္းရဲတြင္းထဲသုိ႔ က်ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ဤသုိ႔ျဖစ္ရသည္မွာ အာဏာရွင္စနစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။



ယခု ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံသစ္ ထူေထာင္ေနပါၿပီ။ ၂ဝ၁၄ ဇူလုိင္လဆန္းက မိဘျပည္သူမ်ားသုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ေျပာၾကားေသာမိန္႔ခြန္းတြင္ ပညာေရး ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ယခုကဲ့သုိ႔ ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါသည္။



“ဒီေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ အထူးအေလးအနက္ထား ေျပာလုိတဲ့အခ်က္က အခုေဆြးေႏြးတုိင္ပင္လုိေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးမူၾကမ္းဟာ လုံးဝၿပီးျပည့္စုံတဲ့မူဝါဒ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ပညာေရးက႑ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ဖုိ႔အတြက္ ပထမဦးဆုံးေျခလွမ္း တစ္ရပ္အျဖစ္ စတင္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရာကေန အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ထြန္း တုိးတက္လာတဲ့ရလဒ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္”



(၃-၇-၁၄ ေၾကးမုံသတင္းစာ)



ဒီမုိကေရစီႏွင့္ ကုိက္ညီေသာ ပညာေရးအေျပာင္းအလဲဟူသည္ အလြယ္တကူျဖစ္လာမည္မဟုတ္သလုိ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဖန္တီးယူ၍လည္း ရလာမည္မဟုတ္ပါ။ ပညာေရးသည္ ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲတြင္ အေရးပါေသာက႑ျဖစ္သျဖင့္ တတ္ကြ်မ္းနားလည္ေသာ ပညာရွင္မ်ားျဖင့္ လြတ္လပ္စြာေျပာင္းလဲႏုိင္ပါလွ်င္ အမွန္တကယ္ေအာင္ျမင္လာမည္ ျဖစ္သည္။



တစ္ခုေျပာစရာရွိသည္မွာ ယခုေျပာင္းလဲမည့္ ပညာေရးစနစ္တြင္ မ်ဳိးဆက္သစ္ႏုိင္ငံေရးပညာရွင္မ်ားကုိ အစီအစဥ္တက် ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ရန္ လုိပါသည္။ တကၠသုိလ္ပညာေရးတြင္ ႏုိင္ငံေရးဝါဒ၊ ႏုိင္ငံေရးသေဘာတရားမ်ားအားလုံးကုိ လြတ္လြပ္စြာသင္ၾကားႏုိင္ခြင့္ရွိရန္ လုိပါသည္။ အစုိးရအဖြဲ႔သည္ တကၠသုိလ္မ်ားကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္မႈမျပဳဘဲ သူတုိ႔ဘာသာသူတုိ႔ အၿပိဳင္အဆုိင္ႀကိဳးပမ္းခြင့္ ေပးရပါမည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မ်ဳိးဆက္သစ္ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ေပၚထြန္းလာေရးသည္ အေရးႀကီး၏။ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ႏုိင္ငံေရး သားေၾကာျဖတ္ခံထားရေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအတြက္ လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ေမြးထုတ္ေရးသည္ အေရးတႀကီးကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ထုိကိစၥကုိ ဘယ္သူေတြက တာဝန္ယူပါမည္နည္း။



ယေန႔ ပညာေရးအေျပာင္းအလဲတြင္ တကၠသုိလ္မ်ားက တာဝန္ယူေမြးထုတ္ေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၿခဳံ၍ဆုိရေသာ္ စနစ္သစ္ပညာေရး အေျပာင္းအလဲကုိ ျပဳလုပ္ရာ၌ ကြ်မ္းက်င္ႏွံ႔စပ္ေသာ ပညာေရး၊ ပညာရွင္မ်ားျဖင့္သာ ျပဳလုပ္ေစခ်င္ပါသည္။ ယေန႔စနစ္ပညာေရးသည္ မနက္ျဖန္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံကုိ ထူေထာင္ႏုိင္ေရးပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိအခါ မ်ဳိးဆက္သစ္စီးဆင္းမႈသည္ မလြဲမေသြ လိုအပ္လာပါလိမ့္မည္။ တာဝန္ရွိသူမ်ားသည္ မ်ဳိးဆက္သစ္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ေမြးထုတ္ႏုိင္ေရး ကုိ တာဝန္တစ္ရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ အစီအစဥ္တက်ျပဳလုပ္ေပးရန္ လုိေနၿပီျဖစ္သည္။



(ဟသၤာတျမဳိ႕တြင္ က်င္းပေသာ (၆၇)ႏွစ္ေျမာက္ အာဇာနည္ေန႕အခမ္းအနားတြင္ တက္ေရာက္လာသည့္ ကေလးငယ္မ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္)







from Eleven Media Group's Facebook Wall http://ift.tt/1zX2bXd

Comments

Popular posts from this blog

Vaginal itching မိန္းမကိုယ္ယားျခင္း

အရင္ကေတာ့ ဒီလိုစာမ်ိဳးကို ‘ေဖ့စ္ဘြတ္’ မွာမတင္ပါ။ (၁၈) ႏွစ္ျပည့္မွဖတ္ပါ ေဆးပညာစာ ‘ဘေလာ့ခ္’ ပိတ္သြားလို႔သာ တင္ပါတယ္။ နားလည္မႈေပးၾကေစလိုပါတယ္။ ၁။ ကြၽန္မအသက္ ၃၃ ျပည့္ခါနီးပါၿပီဆရာ။ အပ်ိဳပါဆရာ။ ကန္ေတာ့ပါဆရာ မိန္းမအဂါၤတဝိုက္ ယားယံမႈျဖစ္လို႔ ညည အိပ္မရဘူးဆရာ။ အျပင္ေဘးပတ္ပတ္လည္က ယားတယ္ဆရာ။ အျဖဴအဆက္မျပတ္ဆင္းတတ္လို႔ အျမဲ daily pad သံုးၿပီး Lactacyd (gentle cleaning wash) သံုးတယ္ဆရာ။ အျမဲအနံ႔အသက္ကအစ သန္႔႐ွင္းမႈဂရုစိုက္တာေတာင္ ယားယံမႈက မခံမရပ္ႏိုင္ဘူးဆရာ။ ကြၽန္မအခု ႕႕႕႕႕ မွာပါဆရာ။ အပူစာအစပ္စာ ေ႐ွာင္ပါတယ္ဆရာ။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္မွန္း မသိဘူးဆရာရယ္။ အလုပ္တဖက္နဲ႔မို႔ ညအိပ္ေရးပ်က္တာ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးဝါးတယ္။ အခုရက္ပိုင္း ပိုဆိုးဝါးလို႔ေရေႏြးကို ဆားရွာလကာရည္ထည့္ၿပီး အေပါ့သြားတိုင္း ေဆးပါတယ္ဆရာ။ လိမ္းေဆး Dermovate cream ကိုတေန႔ ၂ ႀကိ္မ္ ယားယံတဲ့ေနရာပတ္ဝန္းက်င္ လိ္မ္းေပမဲ့ လိမ္းတုန္းသက္သာၿပီး ျပန္ျဖစ္တယ္ဆရာ။ ကြၽန္မနာမည္ ႕႕႕႕႕ ပါဆရာ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျဖၾကားေပးပါဆရာ။ မိန္းမအဂါၤပါ တခါတေလယားယံတာေရာ ကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ပါသလားဆရာ။ အလုပ္လုပ္ရတာ ဒီလိုျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္နဲ႔လူမကပ္ဘူးဆရာရယ္။ ၂။ သမီးအိမ္ေထာင္ျပဳတာ ၁ ႏွစ္ရွိပါျပီ။ အသက္က...

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း လူသားမ်ားဟာ ေဆး၀ါးကုိ တလြဲ သံုးေနတတ္ ၾကတယ္။ တန္ေဆး လြန္ေဘး ဆုိသလုိ ကုိယ္က်ိဳးကုိ အမႈမထားဘဲ သက္သာရင္ ၿပီးေရာဆုိၿပီး အလြယ္တကူ သံုးေနၾကတယ္။ (၁) အပူက် ၊ အကိုက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး အလြယ္သံုးျခင္း ကုိယ္ပူတာ ၊ ကုိက္ခဲ နာက်င္တာ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္း ဇာစ္ျမစ္ဟာ မ်ားျပား ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ ေရာဂါႀကီး ငယ္ရဲ႕ ဇာစ္ျမစ္ အတိအက် မသိဘဲ အပူက်ေဆး ၊ အကုိက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး သံုးရင္ သက္သာ႐ံု သက္သာေစၿပီး ေ from Myanmar CNN http://ift.tt/1iHIUmM

ဘီပိုးအတြက္ သဘ၀ေဆးပင္

ယခုပံုမွာ ျမင္ေတြ့ေနရတဲ့ အပင္ဟာ အလြန္းေဆးဖက္၀င္တဲ့ အပင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဘီပိုးအတြက္ အသည္းေရာဂါမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္းအပင္ကို ကခ်င္ျပည္နယ္အႏွံ့အျပားႏွင့္ ပူတာအိုေဒသတို့မွာ အမ်ားအျပားေတြ့ရတတ္ပါတယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ျပင္ဦးလြင္ စတဲ့ အေအးပိုင္းေဒသေတြမွာလည္း ေပါက္တယ္လို့ သိရပါတယ္။ ေဒသအေခၚအေ၀ၚ ခႏၱီးရွမ္းဘာသျဖင့္ ဖတ္ခြယ္၊ ကခ်င္လို ထင္ကဲ့၊ ရွမ္းလို ဖတ္ေခးေဒါင္း၊ ျမန္မာလုိ ေၾကးနီပင္၊ ကြမ္းရိုင္းရြတ္လွပင္၊ ပိတ္ခ်င္းပင္၊ ငါးညွီပင္၊ တရုတ္လုိ ယြီက်င္းဆိုက္ (ငါးညွီဟင္း) ဆိုျပီးေတာ့ ေဒသအလိုက္ အေခၚအေ၀ၚေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားၾကပါတယ္။ သူ့ရဲ့အနံ့ကေတာ့ ငါးညွီနံ့၊ ငါးစိမ္းနံ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အရြက္ပံုစံကေတာ့ ကြမ္းရြက္ပံုပါ။ အေရာင္ကေတာ့ အစိမ္းခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ျဖစ္ျပီး ရိုးတံကေတာ့ ေၾကးနီေရာင္ ေပါက္ပါတယ္။ ေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳပံု (၁) ၄င္းအပင္၏ အရြက္၊ အရိုးတံ၊ အျမစ္တို့ကို ၅ ပင္ခန့္ ခူးယူ၍ ေရစင္ေအာင္ေဆးကာ ေရ ၃ ခြက္ ၁ ခြက္ က်ိဳ၍ တစ္ေန့တစ္ခြက္ တစ္လခန့္ ေသာက္သံုးပါက ဘီပိုးသက္သာ ေပ်ာက္ကင္းေစပါသည္။ (၂) ၄င္းအရြက္ႏုႏုမ်ားကို သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၃) အျခားဟင္းသီးဟင္းရြတ္မ်ားႏွင့္အတူ ေရာ၍ သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၄) ၄င္းအျမွစ္က...