၂၅ ဇူလိုင္ ၂၀၁၄ တြင္ထုတ္ေ၀မည့္ The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
#emg_editorials
၆၅ ျပားမွ ျပား ၄၀ ဒီမိုကေရစီသို႔
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ျမန္မာႏုိင္ငံရရွိေနသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ ၆၅ ျပား ဒီမိုကေရစီစနစ္ဟုဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ လႊတ္ေတာ္အမတ္ပမာဏသည္သာ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားေသာ အမတ္ပမာဏျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ လစ္လပ္ေနေသာ မဲဆႏၵနယ္မ်ားရွိေနခဲ့လွ်င္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္လည္း ေလ်ာ့နည္းႏုိင္ေျခရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံထားရေသာ လႊတ္ေတာ္အမတ္အေရအတြက္မွာ ၇၀ မွ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိသည္။ ယခုလႊတ္ေတာ္တြင္ဆိုလွ်င္ ေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္ပမာဏ ၇၂ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိသည္။ လႊတ္ေတာ္အမတ္စုစုေပါင္း၏ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို စစ္တပ္ကေနရာယူထားသည္။ ဒုတိယသမၼတသံုးဦးေရြးခ်ယ္ရာတြင္ စစ္တပ္မွတစ္ေယာက္ကို ေရြးခ်ယ္ရသည့္အတြက္ နဂိုရွိသည့္ပမာဏမွာ ၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ေရြးေကာက္ခံအျဖစ္က်န္ရွိသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အဆင့္အျမင့္ဆံုးႏွင့္ အာဏာအရွိဆံုး လံုျခံဳေရးအဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ ၁၁ ဦးတြင္ ေျခာက္ဦးကို ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကေရြးခ်ယ္သည္။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကို သမၼတကေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္မရွိသည့္အျပင္ အေရးပါသည့္၀န္ႀကီးဌာနသံုးခုမွ ၀န္ႀကီးမ်ားကိုလည္း ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိေနသည္။ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္တြင္ တပ္မေတာ္က သီးျခားစီရင္လ်က္ရွိသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကို တပ္မေတာ္က သိမ္းပိုက္ခြင့္ကိုလည္း ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ အပ္ႏွင္းထားသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဒီမိုကေရစီမ်ဳိးမွာ ၆၅ ျပားဒီမိုကေရစီဟု ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့သည့္ ဒီမုိကေရစီမ်ိဳးသာျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ နဂိုကတည္းကပင္ ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိခဲ့ရာမွ ယခုအခါ ပီအာစနစ္ကိုအစားထိုးဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနေသာအခါ ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပင္ မရရွိႏုိင္ေတာ့သည့္အေျခအေနသို႔ေရာက္ရွိေနၿပီး ျပည္သူလူထု၏ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္မွာ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းထိ က်ဆင္းသြားရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထိုပံုစံအတိုင္းသာဆိုလွ်င္ ျပည္သူလူထုက ၎တို႔ႏွစ္သက္သည့္သူကို ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ရွိသည့္ပမာဏမွာ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိေတာ့သည္။ ထိုမွ်နည္းပါးေသာပမာဏမွာ မည္ကဲ့သို႔စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေတာ့မည္နည္း။ ျပည္သူလူထုကို မည္ကဲ့သို႔ကိုယ္စားျပဳၾကမည္နည္း။ အခုလက္ရွိအခ်ိန္၌ပင္ လႊတ္ေတာ္ထဲ၌ရွိေနသည့္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္သည္ ကိုယ္စားျပဳစရာ မဲဆႏၵနယ္မရွိ၊ သူတို႔မဲဆႏၵနယ္မ်ားအတြက္ တင္ျပစရာမရွိ အက်ည္းတန္လြန္းလွသည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္တိုင္းတြင္ လႊတ္ေတာ္၌ေရာက္ရွိေနသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔ကိုယ္စားျပဳသည့္ မဲဆႏၵနယ္ႏွင့္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားရွိရစျမဲပင္ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ မဲဆႏၵနယ္ပင္မရွိသည့္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းလႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ရွိေနရာမွ ယခုလို ပီအာစနစ္ကို ထပ္မံအသက္သြင္းရန္ႀကိဳးပမ္းေသာအခါ ျပည္သူေရြးခ်ယ္သည့္ ေနာက္ထပ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပမာဏ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ ထပ္မံေပ်ာက္ဆံုးဖြယ္ရွိေနသည္။ ထိုအတုိင္းဆိုပါက ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ မဲဆႏၵနယ္ရွိလာမည့္အေနအထားျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဒီမိုကေရစီမ်ိဳးကို ျပား ၄၀ ဒီမိုကေရစီဟုသာေခၚဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွမထြက္မခ်င္း ပီအာစနစ္ကို အစားထိုးအသံုးျပဳျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုအေရျခံဳထားေသာ အေရျခံဳဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ပီအာစနစ္သည္ ၁။ ဒီမိုကေရစီရင့္က်က္လာေသာအခ်ိန္တြင္သာ အသံုးျပဳသင့္ေသာစနစ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္ ၂။ စစ္တပ္က ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲမွ ထြက္ခြာသြားေသာအခ်ိန္က်မွသာ အသံုးျပဳျခင္းသည္ သဘာ၀က်မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္သာ ပီအာစနစ္ကိုအသံုးျပဳခဲ့ပါက ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ ျပား ၄၀ ဒီမိုကေရစီစနစ္၊ အေရျခံဳထားေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္သာျဖစ္မည့္အျပင္ အာဏာရွင္ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံတစ္ခုသုိ႔ဦးတည္ရန္ ေျခလွမ္းျပင္သကဲ့သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ၿပီး တပ္မေတာ္အား မူလေနရာသို႔ ျပန္လည္မေရာက္မခ်င္း ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးမ်ားကို ထပ္မံပိတ္ပင္လိုက္ေသာ ပီအာစနစ္ကိုက်င့္သံုးရန္ လံုး၀သင့္ေတာ္လိမ့္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း The Daily Eleven က အေလးအနက္ တုိက္တြန္းေရးသားအပ္ပါသည္။
from Eleven Media Group's Facebook Wall http://ift.tt/1ryhktX
Comments
Post a Comment