Skip to main content

" အပ္ပုန္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖြင့္ဟဝန္ခံခ်က္ နဲ႔ လူထုက်န္းမာေရး " အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၾကာ...



" အပ္ပုန္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖြင့္ဟဝန္ခံခ်က္ နဲ႔ လူထုက်န္းမာေရး "



အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၾကာျမင့္ လာသည့္တိုင္ ထိုအျခင္းအရာ တို႔ကို ျပန္ေတြးလိုက္တိုင္း ဦးဟင္းပန္း ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေသး။ မိမိ၏မကြၽမ္း က်င္ေသာေဆး ပ ညာေၾကာင့္ ေၾကြလြင့္ခဲ့ရသည့္ ဝိညာဥ္မ်ားကို ရည္စူးၿပီးေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳ အမွ်ေဝျခင္းတို႔ကို အခြင့္သာတိုင္းသူလုပ္ခဲ့သည္။



”ေစတနာကေစတနာပဲ၊ အမွားကအမွား ပဲ ကိုယ္ကယ္ေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့ လူေတြ အတြက္ ဝမ္းသာရသလိုကိုယ့္အမွား ေၾကာင့္ဖိတ္စင္ခဲ့ ရတာေတြကိုအခု ထိ ေမ့မရေသးဘူး”ဟု သူကေျပာသည္။ဧရာဝတီတိုင္း ငပုေ တာၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ရြာေပါင္း ၂ဝ နီးပါးကို တစ္ဦးတည္းတာဝန္ယူထားရေသာ တစ္ဦး တည္းေသာ က်န္းမာေရးလုပ္သား၏ လက္တိုလက္ေတာင္း အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ အလုပ္လုပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ေတာ့ သက္လတ္ပိုင္းအရြယ္ ဦးဟင္းပန္းကို ရပ္ရြာက ေဆးဆရာအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ အားထားလာခဲ့သည္။



”အမွန္ေတာ့ ေဆးကုစားဖို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲ့လိုပဲလိုအပ္ခ်က္အရအေျခအေနအရကိုယ္ကိုယ္တုိင္ကိုကလည္း ဝါသနာပါတာက ေန တျဖည္းျဖည္း လုပ္ျဖစ္သြားတာပဲ”ဟု ဖိုးၾကာအိုင္ရြာသား အသက္ ၆၂ ႏွစ္ အရြယ္ ဦးဟင္းပန္းကေျပာသည္။ သို႔ရာတြင္ သူသည္ ေဆး ပညာကို စနစ္တက် သင္ၾကားခံခဲ့ရ သူမ ဟုတ္။ ျမင္ပါမ်ားေတာ့ ယဥ္ဆိုသလို အေျခအေနသာ ျဖစ္ရာအမွားအယြင္းတို႔က မလြဲမေရွာင္ သာရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူ မွ ေဆးမကုေပးလွ်င္လည္းမျဖစ္။ တစ္ဦး တည္းေသာက်န္းမာေရး လုပ္သားက ေလွခရီး ၃ နာရီအကြာ ေရေက်ာ္ႀကီးရြာတြင္သာ ရွိသည္။



ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ရြာအနီးအနားေက်း ရြာမ်ားကို သူကသာ တာဝန္ယူထားရ သည့္အေျခအေန။ အသည္းအသန္ ျဖစ္လာမွ ေရေက်ာ္ႀကီးကို သြားခိုင္းရ သည္။ ေသေရး ရွင္ေရးဆိုလွ်င္ အနီးဆံုး ေဆး႐ံုကလည္း ငပုေတာၿမိဳ႕ေပၚတြင္သာရွိရာ အေၾကြအလြင့္တို႔က ျဖစ္သင့္သည္ထက္ ပိုခဲ့သည္ဟု သူကဆိုသည္။ ယခင္အစိုး ရမ်ား လက္ ထက္ က ရပ္ရြာ၏ က်န္းမာေရးသည္ အရပ္ေဆး ဆရာမ်ားအေပၚတြင္သာ မွီခိုေနခဲ့ရ သည္။ ထိုအရပ္သား ေဆးဆရာမ်ား သည္ အမွန္ဆိုရလွ်င္ ေဆးပညာကို ဟုတ္တိပတ္တိ သင္ယူခဲ့ၾကရသူမ်ားမဟုတ္။ နီးစပ္ရာ ေဆးေပးေဆးထိုးတို႔

ကို အတုျမင္အပ္သင္မ်ားသာ ျဖစ္ရာခပ္ရွင္းရွင္းေျပာရလွ်င္ အပ္ပုန္း

သို႔မဟုတ္ ရမ္းကုမ်ားသာ ျဖစ္သည္။



ယခု အစိုးရလက္ထက္တြင္လည္း ေက်းလက္ေဒသအမ်ားစုရွိ လူအမ်ားသည္ က်န္းမာေရးအတြက္ အဆိုပါ အပ္ပုန္းေခၚေခၚ ရမ္းကုေခၚေခၚ အရပ္ ေဆး ဆရာမ်ားအေပၚ မွီခိုေနရဆဲ ျဖစ္ သည္ကို အထင္အ ရွားေတြ႕ေန ရသည္။ျမန္ မာႏုိင္ငံ၌ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ေနထုိင္ၾကသူမ်ားမွာ ခုနစ္ဆယ္ရာခုိင္ ႏႈန္းေ က်ာ္ ရွိျပီး သံုးဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္း သာၿမိဳ႕ေပၚ၌ ေနထုိင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။



သို႔ ေသာ္လည္း အဆုိပါသံုးဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္း တြင္ ၿမဳိ႕ႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည့္ ဒလ၊ ေရႊ ျပည္သာႏွင့္ လႈိင္သာယာတို႔ကဲ့သို႔ ေန ရာမ်ိဳး ဆိုပါက ၿမိဳ႕တစ္ခု အျဖစ္ေျပာ၍ မရဘဲ ယင္းေဒသရွိ က်န္းမာေရး ေစာင့္ ေရွာက္မႈမွာလည္း အေတာ္ပင္ နိမ့္က် ေနေသးေၾကာင္း ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ အရန္သား ဖြားသင္တန္းမ်ား လုိက္လံ ေပးေနသည့္ သင္တန္းပို႔ခ်သူ အျငိမ္းစား ဆရာဝန္ ေဒါက္တာ မီမီကိုက ေျပာသည္။



”ခုနစ္ဆယ္ ရာခုိင္ႏႈန္းကေတာ မွာ ေနတယ္လို႔ေျပာေပမယ့္ က်န္တဲ့သံုး ဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းထဲမွာလည္း ေတာလိုေနရာေတြ ပါေနတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးေပါင္း ရွစ္ ဆယ့္ ငါး ရာခုိင္ႏႈန္းက ေက်းလက္ေဒသေတြမွာ ေနတယ္ လုိ႔ေျပာလုိ႔ရတယ္”ဟုေဒါက္တာမီမီကို က ေျပာသည္။ အဆုိပါ ေက်း လက္ေနျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ ငံေတာ္ အစိုးရ က တရားဝင္ခန္႔ အပ္ေပးထားေသာ က်န္းမာေရးမွဴးမ်ားႏွင့္ သားဖြားဆရာမမ်ားေပၚတြင္ ၎တို႔က်န္းမာေရး ကိစၥအဝဝ၏ အ ေၾကာင္း အက်ိဳး အေကာင္း

အဆိုးကိုပံု အပ္ ထားၾကရသည္။



သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေျခာက္ေသာင္းငါးေထာင္ပတ္ဝန္းက်င္အေရအတြက္ရွိသည့္ ေက်းရြာမ်ားအတြက္ ေက်းရြာတစ္ရြာလွ်င္ သားဖြား ဆရာမတစ္ဦး ခန္႔ထားရန္ က်န္းမာေရး ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ထားရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္အထိ ယင္းသို႔ ခန္႔အပ္ထားႏုိင္မႈ မရွိေသးေပ။ထုိအခါတြင္ က်န္းမာေရးအတြက္ လက္လွမ္းမမီႏိုင္သည့္ေက်း ရြာေဒသ မ်ားတြင္ အေရးေပၚက်န္းမာေရး အေျခ အေနႀကံဳလာရသည့္အခါ

ေဆး ထုိး တတ္႐ံု မေတာက္တေခါက္ သင္ထားေသာ ပညာေလးျဖင့္ ကု စားေနၾကသည့္အပ္ပုန္းရမ္းကုတုိ႔လက္ထဲကို ေက်းလက္ျပည္သူတုိ႔၏

အသက္ကိုထုိးအပ္လုိက္ရေတာ့သည္။



”ၿမိဳ႕ေပၚမွာေတာင္မွ အထူးကု ဆရာဝန္ႀကီးေတြ ေဆး ထိုးမွား လုိ႔ဆုိျပီး ေအာ္ဟစ္ေနၾကတာ ေျပာေနၾကတာ ရွိ ေပ မယ့္ ေက်းလက္ေဒသမွာက်ေတာ့ မေျပာရဲဘူးေလ။ ဒီလုိမ်ိဳးဇာတ္ လမ္းျပီးသြားတာမ်ိဳးေတြ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ ရွိလိမ္႔ မယ္ထင္ပါ တယ္”ဟု ေဒါက္တာ မီမီကိုက ေျပာသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဆမအေရအတြက္ အရ ၾကည့္ ပါ က ဆရာဝန္ သံုးေသာင္း ခုနစ္ေထာင္ေက်ာ္ရွိေသာ္လည္း အစိုးရ ၏ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈလုပ္ငန္း မ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္သူမွာ တစ္ေသာင္းေက်ာ္ခန႔္ရွိျပီး ပုဂၢလိက က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား တြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူမွာ ႏွစ္ေသာင္းနီးပါး ရွိေၾကာင္း သိရသည္။



အဆုိပါ ဆမလက္မွတ္ရ သံုးေသာင္းခုနစ္ေထာင္အနက္ ႏုိင္ငံျခားတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူ၊ ေသဆံုးသြားသူမ်ားႏွင့္ ဆရာဝန္အလုပ္မလုပ္ကုိင္ ေတာ့သူ စသည့္အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျပည္တြင္းက်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္ႏုိင္မႈမရွိေသာ ဆရာဝန္မ်ားလည္း ပါဝင္သည္။



က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာန အေန ျဖင့္ေက်း လက္ေဒ သမ်ားအတြက္ တုိက္ နယ္ေဆး႐ံုမ်ားတြင္ ေက်းလက္ဆရာဝန္မ်ားကို ခန္႔အပ္ေပးေသာ္လည္းမ်ား

ေသာ အားျဖင့္ တကယ္တမ္း လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မႈ အား နည္းေၾကာင္း ေဒါက္တာ မီမီကိုက သံုးသပ္သည္။



”က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနတုိက္ နယ္ဆရာဝန္ေတြခန္႔ထားေပးေပမယ့္ မျပည့္မစံုနဲ႔မို႔ မလုပ္ႏုိင္တာေတြမ်ားတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေက်းလက္ တုိက္နယ္ဆရာဝန္အျဖစ္ ခန္႔လုိက္ရင္ ထြက္ေျပးသြားၾကတာမ်ားတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။ ယင္းေၾကာင့္ေက်းလက္ေဒသမ်ား တြင္ ဆရာဝန္မ်ား ပို႔ေပးႏုိင္ရန္အတြက္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္မွစ၍ ေဝးလံေခါင္ ဖ်ား ေသာေဒ သမ်ားမွ ေဆးေက်ာင္းတက္ခ်င္ သူမ်ားအတြက္ ေဆးေက်ာင္းဝင္ခြင့္အ မွတ္ကို ေလွ်ာ့ေပါ့ေခၚယူေပးခဲ့သည္။



”ေက်းလက္ဆရာဝန္မလုပ္ခ်င္ တာမဟုတ္ဘူး။ ေတာင္အာဖရိကတို႔၊ မေလးရွားတုိ႔ကလည္း ေက်းလက္ဆရာ ဝန္ေတြေခၚတယ္။ အဲဒီမွာ သြားလုပ္ၾကတယ္။ သူ တုိ႔ဆီ ေက်းလက္ေဒါက္တာေတြ ဆုိရင္ ေတာ မွာသြားလုပ္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ လစာထုိက္ထုိက္တန္တန္ရၾကတယ္”

ဟု ၎က ဆုိသည္။ ယင္းသို႔ေက်းလက္ဆရာဝန္ အ ျဖစ္လုပ္ကိုင္မည့္သူရွား ပါးျခင္း၊ သား ဖြားဆရာမမ်ား အေရအတြက္ မလံု ေလာက္ျခင္း၊ ဆင္းရဲႏြမ္း ပါးျခင္းႏွင့္ အသိပညာခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းတုိ႔က ေက်းလက္ ေဒသမ်ားတြင္ အပ္ပုန္း မ်ားၾကီးစိုးေန ျခင္းကို မီးေလာင္ရာ ေလပင့္လုပ္ေနသလုိပင္ ျဖစ္သည္။



ေက်းလက္ဆရာဝန္မ်ားခန႔္အပ္ လုိက္ ထြက္ေျပးလုိက္ႏွင့္ပင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ သံုး ပံုႏွစ္ ပံုေက်ာ္ ရွိသည့္ ေက်း လက္ေန လူတန္းစားမ်ားအတြက္ က်န္း မာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈမွာ လြန္စြာ လစ္ ဟာေနေၾကာင္း အၿငိမ္းစားၫႊ န္ၾကားေရးမွဴးတစ္ဦးက ေျပာသည္။



အပ္ပုန္းဆိုသည္မွာ ေဆး႐ံုတြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အလုပ္သမားမ်ား ထဲမွ အနည္းငယ္ ပါးနပ္သူမ်ား၊ ေဆး႐ံု မ်ား၊ ေဆးခန္းမ်ားတြင္ လက္တုိ လက္ ေတာင္းလုပ္ရင္း အ နည္းငယ္နားလည္ လာသည့္ အခါ ေမြးရပ္ျပန္၍ေဆးကုစား ၾကသူမ်ားအျပင္ စပ္ေဆးတြဲေရာင္းခ်သူမ်ား၊ အခ်ဳိ႕ေသာအရန္သားဖြား ဆရာမမ်ားႏွင့္ဆမမရွိပါဘဲ .....



အျပည့္အစုံသုိ႔ ► http://ift.tt/1pKNMd1







from Popular Myanmar News Journal's Facebook Wall http://ift.tt/1pKNMd3

Comments

Popular posts from this blog

Vaginal itching မိန္းမကိုယ္ယားျခင္း

အရင္ကေတာ့ ဒီလိုစာမ်ိဳးကို ‘ေဖ့စ္ဘြတ္’ မွာမတင္ပါ။ (၁၈) ႏွစ္ျပည့္မွဖတ္ပါ ေဆးပညာစာ ‘ဘေလာ့ခ္’ ပိတ္သြားလို႔သာ တင္ပါတယ္။ နားလည္မႈေပးၾကေစလိုပါတယ္။ ၁။ ကြၽန္မအသက္ ၃၃ ျပည့္ခါနီးပါၿပီဆရာ။ အပ်ိဳပါဆရာ။ ကန္ေတာ့ပါဆရာ မိန္းမအဂါၤတဝိုက္ ယားယံမႈျဖစ္လို႔ ညည အိပ္မရဘူးဆရာ။ အျပင္ေဘးပတ္ပတ္လည္က ယားတယ္ဆရာ။ အျဖဴအဆက္မျပတ္ဆင္းတတ္လို႔ အျမဲ daily pad သံုးၿပီး Lactacyd (gentle cleaning wash) သံုးတယ္ဆရာ။ အျမဲအနံ႔အသက္ကအစ သန္႔႐ွင္းမႈဂရုစိုက္တာေတာင္ ယားယံမႈက မခံမရပ္ႏိုင္ဘူးဆရာ။ ကြၽန္မအခု ႕႕႕႕႕ မွာပါဆရာ။ အပူစာအစပ္စာ ေ႐ွာင္ပါတယ္ဆရာ။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္မွန္း မသိဘူးဆရာရယ္။ အလုပ္တဖက္နဲ႔မို႔ ညအိပ္ေရးပ်က္တာ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးဝါးတယ္။ အခုရက္ပိုင္း ပိုဆိုးဝါးလို႔ေရေႏြးကို ဆားရွာလကာရည္ထည့္ၿပီး အေပါ့သြားတိုင္း ေဆးပါတယ္ဆရာ။ လိမ္းေဆး Dermovate cream ကိုတေန႔ ၂ ႀကိ္မ္ ယားယံတဲ့ေနရာပတ္ဝန္းက်င္ လိ္မ္းေပမဲ့ လိမ္းတုန္းသက္သာၿပီး ျပန္ျဖစ္တယ္ဆရာ။ ကြၽန္မနာမည္ ႕႕႕႕႕ ပါဆရာ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျဖၾကားေပးပါဆရာ။ မိန္းမအဂါၤပါ တခါတေလယားယံတာေရာ ကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ပါသလားဆရာ။ အလုပ္လုပ္ရတာ ဒီလိုျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္နဲ႔လူမကပ္ဘူးဆရာရယ္။ ၂။ သမီးအိမ္ေထာင္ျပဳတာ ၁ ႏွစ္ရွိပါျပီ။ အသက္က...

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း

ေဆး၀ါး အလြဲသံုးစြဲျခင္း လူသားမ်ားဟာ ေဆး၀ါးကုိ တလြဲ သံုးေနတတ္ ၾကတယ္။ တန္ေဆး လြန္ေဘး ဆုိသလုိ ကုိယ္က်ိဳးကုိ အမႈမထားဘဲ သက္သာရင္ ၿပီးေရာဆုိၿပီး အလြယ္တကူ သံုးေနၾကတယ္။ (၁) အပူက် ၊ အကိုက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး အလြယ္သံုးျခင္း ကုိယ္ပူတာ ၊ ကုိက္ခဲ နာက်င္တာ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္း ဇာစ္ျမစ္ဟာ မ်ားျပား ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ ေရာဂါႀကီး ငယ္ရဲ႕ ဇာစ္ျမစ္ အတိအက် မသိဘဲ အပူက်ေဆး ၊ အကုိက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆး သံုးရင္ သက္သာ႐ံု သက္သာေစၿပီး ေ from Myanmar CNN http://ift.tt/1iHIUmM

ဘီပိုးအတြက္ သဘ၀ေဆးပင္

ယခုပံုမွာ ျမင္ေတြ့ေနရတဲ့ အပင္ဟာ အလြန္းေဆးဖက္၀င္တဲ့ အပင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဘီပိုးအတြက္ အသည္းေရာဂါမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္းအပင္ကို ကခ်င္ျပည္နယ္အႏွံ့အျပားႏွင့္ ပူတာအိုေဒသတို့မွာ အမ်ားအျပားေတြ့ရတတ္ပါတယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ျပင္ဦးလြင္ စတဲ့ အေအးပိုင္းေဒသေတြမွာလည္း ေပါက္တယ္လို့ သိရပါတယ္။ ေဒသအေခၚအေ၀ၚ ခႏၱီးရွမ္းဘာသျဖင့္ ဖတ္ခြယ္၊ ကခ်င္လို ထင္ကဲ့၊ ရွမ္းလို ဖတ္ေခးေဒါင္း၊ ျမန္မာလုိ ေၾကးနီပင္၊ ကြမ္းရိုင္းရြတ္လွပင္၊ ပိတ္ခ်င္းပင္၊ ငါးညွီပင္၊ တရုတ္လုိ ယြီက်င္းဆိုက္ (ငါးညွီဟင္း) ဆိုျပီးေတာ့ ေဒသအလိုက္ အေခၚအေ၀ၚေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားၾကပါတယ္။ သူ့ရဲ့အနံ့ကေတာ့ ငါးညွီနံ့၊ ငါးစိမ္းနံ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အရြက္ပံုစံကေတာ့ ကြမ္းရြက္ပံုပါ။ အေရာင္ကေတာ့ အစိမ္းခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ျဖစ္ျပီး ရိုးတံကေတာ့ ေၾကးနီေရာင္ ေပါက္ပါတယ္။ ေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳပံု (၁) ၄င္းအပင္၏ အရြက္၊ အရိုးတံ၊ အျမစ္တို့ကို ၅ ပင္ခန့္ ခူးယူ၍ ေရစင္ေအာင္ေဆးကာ ေရ ၃ ခြက္ ၁ ခြက္ က်ိဳ၍ တစ္ေန့တစ္ခြက္ တစ္လခန့္ ေသာက္သံုးပါက ဘီပိုးသက္သာ ေပ်ာက္ကင္းေစပါသည္။ (၂) ၄င္းအရြက္ႏုႏုမ်ားကို သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၃) အျခားဟင္းသီးဟင္းရြတ္မ်ားႏွင့္အတူ ေရာ၍ သုပ္စားႏိုင္ပါသည္။ (၄) ၄င္းအျမွစ္က...