(ေမလ ၂ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice ေန႔စဥ္သတင္းစာ မ်က္ႏွာဖံုးႏွင့္ Editorial)
ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလား၊ ႏုိင္ငံေရးလား
အေရွ႕အာရွ ေဒသတြင္း ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္သြားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးထက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကို ဦးစားေပးခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံမ်ား ျဖစ္သည္ကို ပညာရွင္ေပါင္း မ်ားစြာက ေလ့လာ ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ရာ အေရွ႕အာရွ ေဒသတြင္းမွ ျဖစ္ၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနႏွင့္လည္း ထိုသင္ခန္းစာကို ေခါင္းတြင္ သံမိႈႏွက္သကဲ့သို႔ စြဲၿမဲရန္ အေရးႀကီးပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းတြင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးသည္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ယွဥ္လိုက္လွ်င္ အၿမဲတမ္း ေနာက္ေကာက္က်ၿပီး ေနာက္လိုက္ အဆင့္ျဖင့္သာ ရပ္တည္ခဲ့ရသည္ကို လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျမန္မာ့သမိုင္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ျမင္ရသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တက္သင့္သေလာက္ မတက္ဘဲ အမ်ားေနာက္တြင္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္မွာ တိုက္ဆိုင္မႈ မဟုတ္ပါ။
ေခတ္အဆက္ဆက္ မည္သည့္ပါတီ၊ အဖြဲ႔အစည္း အာဏာရသည္ ျဖစ္ေစ လူႏွင့္ လုပ္ပုံကိုင္ပုံ၊ အဝတ္အစားသာ ေျပာင္းသြားကာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကို ႏုိင္ငံေရးေလာက္ ဦးစားမေပးေသာ အခ်က္တြင္မူ ဒီပုတ္ထဲက ဒီပဲခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။
အာဏာရ အဖြဲ႔အစည္း ပါတီမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးခံယူခ်က္၊ မိမိအား အာဏာရရန္ ေထာက္ခံသူမ်ား ေနရာရေရး၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရေရး၊ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေစေရး တို႔ကိုသာ အဓိကထားကာ ႏုိင္ငံ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရးကိုမူ သာမညအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရယႏၲရားကို တက္စီးႏုိင္သူမ်ားသည္ သူတို႔၏ အခ်ိန္မ်ားကို အာဏာမရေသးလွ်င္ အာဏာရရန္၊ အာဏာရၿပီးသား ဆိုလွ်င္ ဆက္လက္ အာဏာတည္ၿမဲရန္ အတြက္သာ အမ်ားစု သုံးစြဲခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံတိုးတက္ေအာင္ ႀကံစည္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားတြင္မူ အခ်ိန္ေပးမႈ နည္းပါးခဲ့သည္။ ပါတီတြင္း၊ အဖြဲ႔အစည္းတြင္း အာဏာလုပြဲမ်ား၊ ဆရာေမြး တပည့္ေမြးျခင္း မ်ားကိုသာ အားစိုက္ လုပ္ေဆာင္ၾကၿပီး ႏုိင္ငံကို ေရွ႕သို႔ေရာက္ေအာင္ တီထြင္ဖန္တီးမႈ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အားနည္းခဲ့ၾကသည္။
တစ္ဖန္ မူဝါဒတစ္ခု၊ အႀကံဉာဏ္တစ္ခုကုိ လက္ခံသင့္ မခံသင့္ကို မိမိတို႔ ႏုိင္ငံေရး ခံယူခ်က္ႏွင့္ ကိုက္မကိုက္၊ ယူေဆာင္လာေသာ သူ၏ ေနာက္ခံ၊ ထိုမူဝါဒကို က်င့္သုံးလိုက္လွ်င္ မိမိ၏ ေနာက္ေတာ္ပါ ေထာက္ခံသူမ်ား ထိခိုက္မခိုက္၊ မိမိ၏ အက်ိဳးစီးပြား က်ဆင္းႏုိင္စြမ္း ရွိ မရွိကိုသာ ၾကည့္ၿပီး ထိုမူဝါဒ၏ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံလုံးကို အက်ိဳးသက္ေရာက္ႏုိင္စြမ္းကိုမူ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၾကသည္။
ႏုိင္ငံေရးတည္းဟူေသာ ဆန္ခါႀကီးႏွင့္ တုိက္ခ်လိုက္သည့္အခါ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေစမည့္ မူဝါဒမ်ား တင္က်န္ရစ္ခဲ့ျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ဒုတိယ၊ တတိယတန္းစား မူဝါဒမ်ားသည္သာ ႏုိင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးေရး မူဝါဒမ်ား ျဖစ္လာသည္။ တစ္ဖန္ ႏုိင္ငံေရး ခံယူခ်က္ကို ဦးစားေပးကာ လူေရြးသည့္အတြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ သူမ်ားေနရာတြင္ ဒုတိယတန္းစား၊ တတိယတန္းစား သူမ်ားသာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဒုတိယ၊ တတိယတန္းစား မူဝါဒမ်ားကို ဒုတိယ၊ တတိယတန္းစား ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္သာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေတြ႔ျမင္ရသည္။
သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ မွားခဲ့ေသာ အထက္ပါ အမွားတို႔ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ကာလတြင္ (လက္ရွိႏွင့္ ၂၀၁၅/၂၀၁၆ အလြန္) ထပ္မမွားရန္ လိုပါသည္။
အယ္ဒီတာ ( ၁.၅.၂၀၁၄)
from The Voice Weekly's Facebook Wall http://ift.tt/1ubvXo7
Comments
Post a Comment