#GODZILLA နဲ႔ ေစတန္ရဲ႕ ကေခ်သည္
စည္သူေအာင္ျမင့္
ၿပီးခဲ့တဲ့တစ္ပတ္ေက်ာ္က ရန္ကုန္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ၀ိုင္း ႐ိုက္ကူးတဲ့ “ေစတန္ရဲ႕ ကေခ်သည္” ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ၿမိဳ႕လယ္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြမွာ ႐ံုတင္ပါတယ္။ လူေတြ သတိမထားမိလိုက္တာ တစ္ခုကေတာ့ အဲဒီ ျမန္မာဇာတ္ကား ႐ံုတင္ခ်ိန္ သူ႔အနားမွာ ေဟာလိ၀ုဒ္ဇာတ္ကားေတြ အၿပိဳင္အဆုိင္ ႐ံုတင္ျပသေနတာပါ။ ေဟာလိ၀ုဒ္ဇတ္ကားေတြဆိုတာကလည္း နယ္နယ္ရရ ဇာတ္ကားေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အေမရိကား Box Office မွာ ႐ံု၀င္ခအျမင့္ဆံုး စံခ်ိန္တင္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ Captain America, Spider-man 2, Rio 2 ဇာတ္ကားေတြပါ။ အေမရိကားမွာ တစ္ပတ္အတြင္း ႐ံု၀င္ခ ေဒၚလာသန္း ၇၀ အထက္ ရၾကတဲ့ ဇတ္ကားေတြခ်ည္းပါ။ ဒါတင္မက ဒီဇတ္ကားေတြဟာ အေမရိကားမွာ စ႐ံုတင္ၿပီး ႏွစ္ပတ္အတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျပတာမို႔ အေမရိကားနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း နီးပါးလို႔ေတာင္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အဲရန္ကုန္မွာ ႐ံုတင္ေတာ့လည္း လူႀကိဳက္မ်ားတာပါပဲ။ ၀င္ေငြေကာင္းတာပါပဲ။ “ေစတန္ရဲ႕ ကေခ်သည္” ဟာ အဲဒီဇာတ္ကားေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ျပခဲ့ရာမွာ သတ္မွတ္၀င္ေငြေက်ာ္ခဲ့လို႔ ၿမိဳ႕လယ္အဆင့္ျမင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြမွာ ရက္ထပ္တိုး ျပသခြင့္ရခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ႀကိဳးစားရင္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ေဟာလိ၀ုဒ္ဇာတ္ကားေတြကို ျပည္တြင္းမွာ ေစ်းကြက္အရ တကယ္ၿပိဳင္ဆုိင္ႏုိင္တယ္ဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့ မယ္။
“ေစတန္ရဲ႕ ကေခ်သည္” ၿပိဳင္ရတာ အေစာကေျပာတဲ့ ဇာတ္ကားေတြေလာက္ပဲ လားဆိုေတာ့ မကေသးပါဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္ကဆို အေမရိကားမွာတစ္ပတ္အတြင္း ေဒၚလာသန္း ၉၀ ေက်ာ္၀င္တဲ့ GODZILLA ဇာတ္ကားႀကီး၊ ခုတစ္ပတ္ဆို တစ္ပတ္အတြင္း ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ ေက်ာ္စံခ်ိန္ ခ်ဳိး၀င္ခဲ့တဲ့ X-men ဇာတ္ကား ေတြေတာင္ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထူးျခားတာက အဲဒီဇာတ္ကားအားလံုးဟာ အလြန္ၾကည့္ေကာင္းတဲ့ 3D စနစ္နဲ႔ ႐ံုတင္လာတာပါ။ ျမန္မာပရိသတ္ေတြဟာ တစ္ဖက္မွာ ေဟာလိ၀ုဒ္ဇာတ္ကားေတြကို ၾကည့္ၾကသလို၊ ျမန္မာဇာတ္ကားကို ႀကိဳက္ရင္လည္း အားေပးၾကတာပါပဲ။ အားေပးေတာ့ ၀င္ေငြ အျမတ္အစြန္းလည္း ရၾကပါတယ္။
ဒီလို ေျပာရတာဟာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးနဲ႔ ဗီဒီယို ဇာတ္ကား ထုတ္လုပ္ေရးနယ္ပယ္က ထုတ္လုပ္သူ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို႔ အရည္အေသြး က်ဆင္းေနတာ၊သူတို႔ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြကို ျပည္သူေတြ သိပ္ၿပီး မၾကည့္ခ်င္ၾကဘူးဆိုတာ ၀န္မခံတတ္ၾကပါဘူး။ ထံုးစံအတုိင္း႐ံုတင္ ႏုိင္ငံျခားဇာတ္ကားေတြ၊ ႏုိင္ငံျခားဇာတ္ကား ဒီဗီဒီအခ်ပ္ေတြ၊ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြကို ေဖာေဖာသီသီ ျပေနတဲ့ ႐ုပ္သံလိုင္းေတြကို အျပစ္ဖို႔ၾကပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္း ႏိုင္ငံျခား ဒီဗီဒီဓာတ္ျပားေတြကို အေရးယူထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔၊ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္နယ္မွာ ဖဲြ႕ထားတဲ့ ဗီဒီယိုအေျခခံ အစည္းအ႐ံုးေတြကေန တစ္ဆင့္ ဗီဒီယိုေခြအငွားဆိုင္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔၊ သူတို႔ထုတ္လုပ္တဲ့ ဇာတ္ကားဓာတ္ျပားေတြကို မ၀ယ္မေနရ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ ဒီလိုလုပ္တာခုမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္ စစ္အစိုးရက တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက လုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။
အဲဒီထုတ္လုပ္သူ စီးပြားေရးသမားေတြဟာ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ လြတ္လပ္စြာထုတ္လုပ္ခြင့္ ေတာင္းဆိုတုိက္ပဲြ၀င္တာမ်ိဳးမလုပ္ခဲ့ဘဲ ေစာေစာကေျပာသလို ႏုိင္ငံျခားဇာတ္ကား ဓာတ္ျပားေတြကို ပိတ္ပင္ေပးဖို႔၊ ဖမ္းဆီးေပးဖို႔၊ ဗီဒီယိုဓာတ္ျပားအငွားဆုိင္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး သူတို႔ဇာတ္ကားေတြကိုပဲ ငွားေစဖို႔ လုပ္ကိုင္လာခဲ့တာ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း လြတ္လပ္ပြင့္လင္း လာတယ္ဆိုတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ေရာက္ တဲ့တိုင္ ျပည္တြင္းမွာ ႏုိင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ဓာတ္ျပား တရား၀င္လိုင္စင္ရယူၿပီး ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်တာ၊ အငွားဆုိင္ေတြကေန ငွားတာ လံုး၀မရွိခဲ့ပါဘူး။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံျခားဓာတ္ျပားေရာင္းေနတဲ့ ဆုိင္ေတြအားလံုး တရားမ၀င္ျဖစ္ၿပီး ဓာတ္ျပားေတြအားလံုးကလည္း တရားမ၀င္ဓာတ္ျပားေတြခ်ည္းပါ။ ျပည္သူအားလံုးၾကည့္ေနတဲ့ ဓာတ္ျပား ဇာတ္ကားအားလံုး တရားမ၀င္ေတြခ်ည္းပါ။ လမ္းေဘးမွာေရာင္းေနတဲ့ဆိုင္ အားလံုး ရဲကို လိုင္းေၾကးေပးၿပီး ေရာင္းေနၾကတာ ခ်ည္းပါ။
ေျပာခ်င္တာ အရင္ေခတ္က ႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြ အရည္အေသြးမရွိတာ၊ အဲဒီစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ မထြန္းကားတာဟာ စစ္အစိုးရဖိႏွိပ္ထားလို႔ဆိုၿပီး အေၾကာင္းျပသူျပ၊ ႏုိင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္ေတြကို လက္ညႇိဳး ထိုးသူထိုး လုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ခုဆို႐ုပ္ရွင္နဲ႔ အႏုပညာဖန္တီးခြင့္ အထိုက္အေလ်ာက္ လြတ္လပ္ခြင့္ရေနၾကပါၿပီ။ဘယ္သူ႔မွ လက္ညႇိဳးမထိုးဘဲ ႀကိဳးစားရင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုတာ အခု “ေစတန္ရဲ႕ ကေခ်သည္” ဇာတ္ကားမ်ဳိးကလည္း သက္ေသျပေနပါတယ္။
ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြ နည္းပါးလာတဲ့ ျပႆနာပါ။ အရင္ေခတ္အဆက္ဆက္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုလုပ္ငန္းေတြကို အစိုးရကပဲ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ လုပ္ခဲ့ေတာ့ သူက ဒီလုပ္ငန္းေတြအေပၚ အာရံုမစိုက္ေတာ့တဲ့အခါ၊ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားျပႆနာေတြ ေရာယွက္လာတဲ့အခါ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားတဲ့ အေျခအေန ေရာက္လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက လုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈေတြပါ။ အခု ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္္ေရးအတြက္ဆုိရင္ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္နယ္မွာ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြျပန္ ေပၚေပါက္လာေအာင္ လုပ္ရပါဦးမယ္။ အဲဒီ႐ံုေတြမွာ ၾကည့္ရတာ အိမ္မွာ ၾကည့္ရတာထက္ သာတယ္၊ ေစ်းႏႈန္းလည္း သင့္တင့္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးေရာက္ေအာင္ လုပ္ေပးရပါမယ္။ လိုအပ္ရင္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ဘယ္လို ေပါင္းစပ္မလဲ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ လိုအပ္ေနတာက ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္နည္းပညာ အတတ္ပညာ ခ်ဳိ႕တဲ့ေနမႈပါ။ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာေတြ ေလာကသားေတြ အမ်ားႀကီး ေလ့လာသင္ယူဖို႔ လိုေနပါတယ္။ အနည္းဆံုး အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြက ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္ေတြဆီကေန အမ်ားၾကီးသင္ယူဖို႔ လိုပါတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ အခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္မယ့္ နည္းနာေတြ အမ်ားႀကီးရွာဖို႔လိုပါတယ္။ ၾကားကာလ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ေရာက္ေနတဲ့ အဆင့္အတန္း၊ ေရာက္ေနတဲ့ အေျခအေနေအာက္ကေန အေကာင္းဆံုးဖန္တီးမႈေတြ လုပ္ၾကရမယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္ေတြကို လက္ညႇိဳးထိုး အပစ္ရွာဖို႔ မဟုတ္သလို၊ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က ေခြအငွားဆိုင္ေတြကို နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ “က်ပ္” ဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ႀကိဳးစားထားရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္မွာ ေတာင္ ေဟာလိ၀ုဒ္က GODZILLA နဲ႔ ယွဥ္လို႔ရပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
from Mizzima - News in Burmese's Facebook Wall http://ift.tt/1oPWJip
Comments
Post a Comment