#emg_editorials
၂၀၁၄ ေမလ ၁၄ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
လိုအပ္ေနေသာ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား
ေနျပည္ေတာ္မွ ရန္ကုန္သို႔ ထြက္ခြာလာေသာ ရာဇာမင္း ခရီးသည္တင္ ယာဥ္တစ္စီးသည္ ေမ ၁၂ ရက္ ည ၇ နာရီခန္႔တြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး မုိင္တုိင္ ၁၉၇/၆ အနီးရွိ ပ်ဥ္းမနား-ေတာင္တြင္းႀကီး မီးရထား ခံုးေက်ာ္တံတားေအာက္ ထိုးက်ခဲ့ရာ ခရီးသည္ ၁၄ ဦးေသဆံုးၿပီး ၃၀ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
၂၀၀၅ ခုႏွစ္က တပ္မေတာ္အစိုးရသည္ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအား ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ကို ဆက္သြယ္ရန္ လမ္းမအသစ္တစ္ခု အျမန္ေဖာက္လုပ္ရန္ အမိန္႔ေပးခဲ့သည္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ၃၆၆ မုိင္အရွည္ရွိ လမ္းမႀကီး ၿပီးစီးခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားက တက္သုတ္႐ိုက္ကာ အျမန္တည္ေဆာက္ခဲ့ရေၾကာင္း ၀န္ခံခဲ့ၾကသည္။
ယင္းေနာက္ အဆုိပါလမ္းမႀကီးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႏၲရာယ္အမ်ားဆံုး အျမန္လမ္းမႀကီးျဖစ္လာၿပီး အျမန္လမ္းလံုျခံဳေရး ရဲတပ္ဖြဲ႕၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ ၂၀၀၉ မတ္လမွ ၂၀၁၃ ဧၿပီလအထိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၄၃၂ မႈျဖစ္ပြားကာ လူေပါင္း ၂၁၆ ဦး ေသဆံုးလ်က္ ၆၇၈ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီမွ ဧၿပီ ၂၂ ရက္အထိ အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၁၁၅ မႈ၊ ေသဆံုးသူ ၆၂ ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ ၂၈၆ ဦးရွိခဲ့သည္။
ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး အေနအထား ဆုိးရြားေနမႈကို ညႊန္ျပသကဲ့သုိ႔ ရွိေနသည္။ ေန႔စဥ္ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ား အပါအ၀င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ခန္႔ ျဖတ္သန္းသြားလာေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေရးအႀကီးဆံုး လမ္းမႀကီးကို လံုေလာက္သည့္အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြေၾကးသံုးစဲြျခင္းမရွိဘဲ တည္ေဆာက္ခဲ့မႈကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အေနအထားကို မီးေမာင္းထုိးျပသကဲ့သို႔ ရွိေနသည္။
လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး (Road Traffic Safety) ဟူသည္ လမ္းကြန္ရက္ကို အသံုးျပဳသူမ်ား အေနျဖင့္ ေသဆံုးျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ျပင္းထန္စြာဒဏ္ရာရျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေျခမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္နည္းလမ္းမ်ားကို ရည္ညႊန္းသည္။ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အေကာင္းဆံုး မဟာဗ်ဴဟာသည္ လူတုိ႔၏ အမွားလုပ္ႏုိင္မႈမ်ား ရွိေနေစကာမူ ေသဆံုးသုိ႔မဟုတ္ ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာရေစမႈမ်ားမွ ကာကြယ္ေပးေရးအေပၚ အဓိကထားျခင္း ျဖစ္သည္။
အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေသာ လမ္းဒီဇိုင္းေရးဆြဲမႈသည္ ျပႆနာျဖစ္ပြားႏုိင္သည့္ ေနရာတုိင္း၌ ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာရရွိျခင္းႏွင့္ ေသဆံုးျခင္းတုိ႔အတြက္ လူတုိ႔၏ ခံႏုိင္ရည္အတြင္း၌သာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တုိ႔၏ အျမန္ႏႈန္း ရွိေနေစေရး ေသခ်ာေသာ လမ္း၀န္းက်င္တစ္ရပ္ကို အေထာက္အကူေပးေရးသာ ျဖစ္သည္။ ယင္းေနာက္ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္ အေရးႀကီးေသာအခ်က္မွာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးျခင္း ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး အေနအထား တုိးတက္ရန္အတြက္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားခ်မွတ္ကာ အျမန္ဆံုး မျဖစ္မေန အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာက တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
from Eleven Media Group's Facebook Wall http://ift.tt/1jr4UMi
Comments
Post a Comment