(ေမလ ၁၃ ရက္ထုတ္ မဇၥ်ိမေန႔စဥ္သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္)
အေျခခံဥပေဒ အက်ပ္အတည္းနဲ႔ တတိယလမ္း
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ အရွည္သျဖင့္ မၾကည့္မျမင္ တတ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကည့္ႏိုင္ျမင္ႏုိင္စြမ္း မရွိလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ပညာရွိသတိျဖစ္ခဲ ဆိုသလိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တမင္ ရည္ရြယ္ရင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္အေျခခံ ဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနခဲ့ရင္ အဲဒီႏိုင္ငံမွာ မလြဲမေသြ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းနဲ႔ ႀကံဳႀကိဳက္ရေလ့ရွိပါတယ္။
အဲသလို အက်ပ္အတည္းမ်ဳိးေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ဘာသာေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူမ်ဳိးေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္ မတူကဲြျပားသူအခ်င္းခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရးဆိုတဲ့ ဗဟုလူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ တန္ဖိုးကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး မတူကြဲျပားျခားနားသူမ်ားအေပၚ ခြဲျခားဆက္ဆံႏိုင္ေရး တစ္ခုတည္းအေပၚမွာ အေျခစိုက္ေရးဆြဲတဲ့ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒမ်ဳိး က်င့္သံုးၾကတဲ့ႏိုင္ငံေတြ ျဖစ္ေနတာ သြားေတြ႕ရပါတယ္။
ဒီလို အေျခခံဥပေဒအေပၚမူတည္ၿပီး ျဖစ္ပြားရတဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး ျပႆနာေတြဟာ တျခားျပႆနာေတြထက္ ပိုၿပီးေျဖရွင္းရ ခက္တတ္ပါတယ္။ ဘာျပဳလုိ႔လဲဆိုေတာ့ ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းဆိုတဲ့ မွားယြင္းတိမ္းေစာင္းေနတဲ့အခ်က္ကို ဥပေဒအရ အတည္ျပဳေပးထားတာေၾကာင့္ပါပဲ။ မွားယြင္း တိမ္းေစာင္းေနသည္ မွန္ေသာ္ျငားလည္း ဒီအခ်က္က ေဆးမင္ရည္စုတ္ထိုးဆိုသလို ဥပေဒက အသိအမွတ္ျပဳ အကာအကြယ္ ေပးထားတာျဖစ္လို႔ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ တျခား ျပႆနာေတြထက္ ပိုၿပီး ခက္ခဲ႐ႈပ္ေထြးေစပါတယ္။
အခုဆိုရင္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံမွာလည္း ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အက်ပ္အတည္းကို မ်က္ေမွာက္ျပဳေနၾကရပါၿပီ။ လက္ရွိဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ တိုင္းျပည္ရဲ႕အာဏာအပိုင္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕ကဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕အေျခခံက်တဲ့အခ်က္ေတြကို ျပင္ခ်င္ၾကဟန္ မတူပါဘူး။ ျပင္လို႔မရတဲ့ သေဘာနဲ႔ ျပင္တာကို လက္မခံတဲ့သေဘာ ေျပာၾကပါတယ္။ တစ္ခါ တျခားႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ျပည္သူအမ်ားစုကလည္း လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္၊ အထူးသျဖင့္ အေျခခံက်တဲ့ ဥပေဒေတြကို မလဲြမေသြ ျပင္မွသာျဖစ္မယ္လို႔ ထုတ္ေျပာၾကပါတယ္။
ခန္႔မွန္းေျခအရဆိုရင္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ျပႆနာရဲ႕ ေရခ်ိန္ဟာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္းမွာပဲ အထြတ္အထိပ္ကို ေရာက္လာေတာ့မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဒီႏွစ္အတြင္းမွာပဲ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ေရးနဲ႔ မျပင္ေရး အားၿပိဳင္မႈဟာ ထိပ္တိုက္တိုးေတာ့မယ့္သေဘာ ဦးတည္လာေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးမိုးတိမ္ဟာ ေမွာင္မည္းလာဦးေတာ့မွာလားလို႔ စိုးရိမ္မိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ျပင္ေရးနဲ႔ မျပင္ေရး ဘက္ႏွစ္ဘက္ရွိတဲ့ အေနအထားမွာ ဒီျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းၿပီးမွ တိုင္းျပည္အေပၚ က်ေရာက္လာမယ့္ ႏိုင္ငံေရးမိုးတိမ္ကို ဖယ္ရွားသင့္သလဲ။ ဘယ္နည္းက အညင္သာဆံုးနဲ႔ အပြန္းအပဲ့ အနည္းဆံုး ျဖစ္မလည္း။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈနဲ႔ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ တည္ေဆာက္မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာလည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလံုး အက်ိဳးရွိမယ့္၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလံုး မထိခိုက္ေစႏိုင္တဲ့ အေပးအယူရွိတဲ့ တတိယလမ္းကို ေရြးၾကရမွာပါ။ တစ္ဦးရွင္ၿပီး တစ္ဦးကြယ္ေပ်ာက္ရမယ့္လမ္း၊ တစ္ဦးအတြက္ လံုၿခံဳၿပီး က်န္တစ္ဦးအတြက္ မလံုၿခံဳတဲ့လမ္းေတြကို ေရွာင္ရွားေဆြးေႏြးၾကရပါလိမ့္မယ္။ ျပင္ေရးနဲ႔ မျပင္ေရး လမ္းႏွစ္လမ္းနဲ႔ မတူတဲ့ အျခား တတိယလမ္းသစ္ကို ႏွစ္ဖက္ ပူးတဲြ ေဖာက္လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။
နိဂုံးခ်ဳပ္ရမည္ဆုိလ်င္ လက္ရွိဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ယခု မျပင္လည္း ေနာင္အခါ မလဲြမေသြ ျပင္ၾကရမယ့္ ဖြဲ႔စည္းပံု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ခု႐ႈပ္မွ ေနာင္ရွင္းဆိုသလို ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို မိမိတို႔ သမိုင္းေပးတာ၀န္အရ ျပင္ၾကဆင္ၾကရမယ္ဆိုရင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးျခင္း၊ ဘယ္သူမွမႏိုင္ ဘယ္သူမွ မ႐ႈံးသည့္ နည္းကို ေရြးျခင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္ အာမခံခ်က္ေပး၊ အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳသည့္ အေျခခံျဖစ္သည့္ တတိယလမ္းကိုသာ ေရြးခ်ယ္ၾကဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္။
from Mizzima - News in Burmese's Facebook Wall http://ift.tt/1mjQUtg
Comments
Post a Comment