ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးအတြက္ လ်ာထားသည့္ ဘတ္ဂ်က္ေငြ အစုိးရမသုံးႏုိင္
လျပည့္၀န္း| အဂၤါေန႔၊ ေမလ ၁၃ ရက္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ အသံုးျပဳရမည့္ ဘတ္ဂ်က္ လ်ာထားခ်က္ကို အစိုးရက မသံုးစြဲႏိုင္သည့္အတြက္ ေခ်းေငြရယူျခင္း အပါအ၀င္ အခ်က္သံုးခ်က္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည္ဟု JICA မွ စီမံကိန္းေရးဆြဲေရးအဖြဲ႕မွအဖြဲ႕၀င္ Mr.Takashi Shoyama က ေမ ၁၂ရက္တြင္ ေျပာၾကားလုိက္သည္။
အာရွပလာဇာတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ပင္မစီမံကိန္း YUTRA ဆိုင္ရာေဆြး ေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပင္မစီမံကိန္း YUTRA ၏ ေရရွည္စီမံကိန္းအတြက္ စုုစုေပါင္းကုန္က်ေငြကို အေမရိကန္ေဒၚလာ၂၅ ဘီလီ ယံ လ်ာထားၿပီး အစိုးရက အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၅ ဒသမ ၃ ဘီလီယံသာ အသံုးျပဳႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
က်န္ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ ဘီလီယံခန္႔ကို ျပည္သူမ်ားထံမွ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျဖစ္ေနသည့္ ကားမ်ားကို ေငြေၾကးေကာက္ခံျခင္း၊ ကားပါကင္ေၾကး ေကာက္ခံျခင္း၊ အခြန္မ်ားေကာက္ခံျခင္း၊ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ အလွဴေငြ ေကာက္ခံျခင္း၊ ႏိုင္ငံတကာမွ ေခ်းေငြယူမ်ား ရယူျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည္ ျဖစ္သည္ဟု Mr.Takashi Shoyama က ဆုိသည္။
“အာဆီယံေဒသတြင္း အစိုးရေတြက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အသံုးစရိတ္သံုးတဲ့ ေနရာေတြ မွာ အလြန္နည္းေနတဲ့အတြက္ စီမံကိန္းက အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး။ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကေန ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိပဲ လုပ္လို႔ရႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းကို တျခားအခြန္ေတြကေန တစ္ဆင့္ ရွာၿပီး သံုးသင့္တယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ား အဓိကျဖစ္ေပၚေနရျခင္းမွာ ကားအေရအတြက္ႏွင့္ ရထား အေရအတြက္ အလြန္နည္းေနသည့္အျပင္ တရားမ၀င္ ကားပါကင္စနစ္၊ မီးပိြဳင့္စနစ္ လံုေလာက္မႈ မရွိျခင္း တို႔ အျခားအခ်က္မ်ားစြာလည္း ရွိေနေသးသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု JICA ၏သုေတသနစစ္တမ္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ထုတ္ျပန္ထားသည္။
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က “ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ေနတဲ႔ကိစၥမွာ ဂ်ပန္က ေရတုိ၊ ေရရွည္ အစီအစဥ္ေတြ ဆြဲတာ အမ်ားႀကီး ေကာင္းသြားတယ္။ အဓိကျပႆနာက ကိုယ္ပိုင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ မ်ား လာလို႔ ယာဥ္ေၾကာေတြ က်ပ္လာတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ယာဥ္စည္းကမ္းမလိုက္နာတဲ့ ကားေတြေၾကာင့္ လည္း ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္လာရတယ္” ဟု ဆုိသည္။
အဆိုပါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မွ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အထိ ေရတုိစီမံကိန္း အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ မွ ၂၀၂၅ ခုႏွစ္အထိ ေရလတ္စီမံကိန္း အျဖစ္ႏွင့္၊၂၀၂၆ ခုႏွစ္ မွ ၂၀၃၅ ခုႏွစ္အထိ ေရရွည္စီမံကိန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က်ပ္တည္းမႈ မရွိေစရန္ သာေကတတံတားသစ္ တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ ရွစ္မိုင္လမ္းဆံုေနရာ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစရန္အတြက္ JICA ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာ ေရးေကာ္မတီတို႔ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာမွ စတင္ကာ ပူးေပါင္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
from Mizzima - News in Burmese's Facebook Wall http://ift.tt/1jlUEVz
Comments
Post a Comment