(ေမလ ၂၇ ရက္ထုတ္ မဇၥ်ိမေန႔စဥ္သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္)
ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းေဒသႏွင့္ တန္းတူအခြင့္အေရး
ေနျပည္ေတာ္လိုအုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အစိုးရ႐ံုးစိုက္ရာၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ မလိုအပ္ေသာ္လည္း ရွစ္လမ္းသြား ၁၂ လမ္းသြား ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးမ်ား၊ ႀကီးမားမ်ားျပားလွသည့္ ႐ံုုးအေဆာက္အအုံမ်ား ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကသလို ယေန႔လက္ရွိအခ်ိန္တြင္လည္း ေဆာက္လုပ္ေနဆဲလည္းျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ဟုေခၚဆိုသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္လည္း ကြန္ကရစ္လမ္း ပလက္ေဖာင္းလိုမ်ဳိးကို တစ္ႏွစ္မျပည့္မီပင္ ျပန္ဖ်က္ ျပန္ျပင္၊ ပံုုစံ ေျပာင္းေနသည့္ လုုပ္ေဆာင္ေနမႈမ်ဳိးလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။
နဂိုကတည္းက ေရရွည္အတြက္ စိတ္ကူးတြက္ဆကာ အစီအစဥ္ျဖင့္ လုုပ္သင့္ပါလ်က္ႏွင့္ မၾကာခဏ ဖ်က္လိုက္ ျပင္လိုက္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္မ်ားကိုု ျပည္သူတစ္ဦး အျဖစ္ျမင္ရသည့္အခါ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းအခ်ဳိ႕တြင္ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိေသးသည့္အျဖစ္၊ ကတၱရာလမ္း ေကာင္းေကာင္းမရွိဘဲ ေက်ာက္ခင္းလမ္းသာသာလမ္းျဖင့္ ျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားသိုု႔ ဆက္သြယ္သြားလာေနရျခင္းက မည္သုုိ႔မွ် မွ်တသည္ဟုု မဆိုႏိုင္ေပ။
ဥပမာအားျဖင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဟားခါးလိုုၿမိဳ႕ႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းမႀကီးသည္ အခ်ဳိ႕ေနရာတြင္ ၁၀ ေပ၊ အခ်ဳိ႕ေနရာတြင္ ၁၂ ေပသာသာ က်ယ္၀န္းသည့္လမ္း ျဖစ္ေနေပသည္။ ျမင့္မားသည့္ ေတာင္ခါးပန္းကိုု ပတ္ကာ ေဖာက္လုုပ္ထားသည့္ က်ဥ္းေျမာင္းလွသည့္ လမ္း၏နံေဘးကိုု ၾကည့္လိုုက္လွ်င္ ေပရာႏွင့္ခ်ီနက္သည့္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးကိုု ေတြ႕ရသည္။ အကယ္၍ မေတာ္တဆ ကားလမ္းေခ်ာ္ခဲ့လွ်င္ကာ ဆီးေပးမည့္ လံုုေလာက္သည့္တိုုင္၊ အကာအရံလည္း မရွိသည့္ေနရာက အမ်ားစုုျဖစ္သည္ကိုုလည္း ေတြ႕ရသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုုင္းကပင္ ဟားခါး-ကေလး လူစီးယာဥ္ငယ္တစ္စီး ေခ်ာက္ထဲက်ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းသူအပါအ၀င္ ခရီးသည္ ငါးဦးေသဆံုုးခဲ့ရသည္။ မေတာ္တဆျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို မသိရွိရေသးေသာ္လည္း လမ္းက်ဥ္းေျမာင္းျခင္း အေကြ႕အေကာက္မ်ားျခင္းႏွင့္ အႏၱရာယ္ကာကြယ္ေပးမည့္ လမ္းအကာ အရံတိုင္မ်ား မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္းတို႔သည္ အေၾကာင္းအခ်က္ တစ္ခ်က္ခ်က္အျဖစ္ ပါ၀င္ေနေပလိမ့္မည္။ ခ်င္းျပည္နယ္၏ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ႏွင့္တစ္ၿမိဳ႕ အကြာအေ၀းမွာ မိုင္အားျဖင့္ ၂၀ ၊ ၃၀ သာသာရွိေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ရသည့္ အခ်ိန္နာရီ စြန္႔စားမႈက မ်ားျပားလွသည္ကိုု ေတြ႕ရသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္သည္ ရွမ္းျပည္နယ္ကဲ့သိုု႔ က်ယ္၀န္းသည့္ ျပည္နယ္ႀကီးတစ္ခုု မဟုတ္ေပ။ ေတာင္တန္းမ်ား ထူထပ္သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ေဒသခံမ်ားေနထိုင္သည့္ ၿမိဳ႕အခ်ဳိ႕မွာ လက္ခ်ိဳးေရ၍ ရေလာက္ေအာင္ နည္းပါးလွေပသည္။ ယခုုႏွစ္ပိုုင္းတြင္ ေျပာဆိုုေနၾကသည့္ စစ္မွန္သည့္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ဆိုသည့္ စကားလံုုး၏ အႏွစ္သာရ တစ္စိတ္တစ္ပိုုင္းမွာ ယခုကဲ့သို႔ေသာ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ ျပည္မႏွင့္ ျပည္ နယ္ တတ္စြမ္းသမွ် ကြာဟခ်က္မႀကီးမားေစရန္ အစိုးရက လုပ္ေဆာင္ဖိုု႔ လိုအပ္လွေပသည္။
ယခင္ မဆလအစိုုးရလက္ထက္ႏွင့္ စစ္အစိုုးရလက္ထက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုု စိတ္ဓာတ္ မၿပိဳကြဲေရး၊ တုုိင္းရင္းသား စည္းလံုုးညီၫြတ္ေရးဆိုုသည့္ စကားလံုုးမ်ားကိုု တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးစြဲခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခု ေထာက္ျပသည့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ဳိးလို လက္ေတြ႔ကိစၥမ်ားတြင္ လံုေလာက္သည့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ား မရွိခဲ့ေပ။
စနစ္ေျပာင္းမည္ အသြင္ကူးေျပာင္းေနသည့္ ယခုအစိုးရလက္ထက္တြင္ စစ္မွန္သည့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ကို ေဖာ္ျပလိုပါက ျပည္နယ္ေဒသမ်ား၏ တကယ့္လက္ေတြ႕ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးသည့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးလိုု ကိစၥရပ္မ်ဳိးကို ဖိဖိစီးစီး ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုစစ္မွန္ျခင္းကို တစ္နည္းတစ္လမ္း ျပသႏိုင္ပါေၾကာင္း မဇၩိမက တိုက္တြန္းေရးသားလိုက္ရေပသည္။
from Mizzima - News in Burmese's Facebook Wall http://ift.tt/1pcTyUx
Comments
Post a Comment