(ေမလ ၁၅ ရက္ထုတ္ မဇၥ်ိမေန႔စဥ္သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္)
မေျပာင္းလဲသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး
ႏိုင္ငံေရးအရလည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရးအရလည္းေကာင္း၊ ပညာေရးအရလည္းေကာင္း အဘက္ဘက္မွ ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားကို အမီလုိက္ႏုိင္ရန္ တက္သုတ္႐ုိက္ ေျပးလႊားကာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟု အသံေကာင္းဟစ္ၿပီး ကမၻာ့မိသားစု၀င္အျဖစ္ ျပန္လည္၀င္ေရာက္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းလာခဲ့သည္မွာ လက္ရွိအစိုးရ၏ သက္တမ္းထက္၀က္ေက်ာ္လာၿပီျဖစ္သည္။
ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳႏုိင္ရန္ သို႔တည္းမဟုတ္ ျပည္သူတို႔ကို ႏွစ္သိမ့္ႏုိင္ရန္ အရပ္သားအစိုးရ၊ ဒီမုိကေရစီစနစ္ စသည့္စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းမ်ား လႈိင္လႈိင္သံုးလ်က္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္၊ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေနသည္ဟု
လက္ရွိအစိုးရက ဆိုလ်က္ရွိေနသည္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟု ဆိုလုိက္ပါက ၁၅ သိန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ ဖုန္းကတ္ တစ္ကတ္ကို က်ပ္ ၁,၅၀၀ ျဖင့္ ၀ယ္ယူရႏုိင္မႈ အပါအ၀င္ ၂၀၁၀ မတိုင္မီကာလမ်ားအတြင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီျဖစ္ေသာ အငွားယာဥ္မ်ားမွသည္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ယာဥ္သစ္မ်ား အစားထိုး၀င္ေရာက္လာမႈ စသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားသည္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးေက်းဇူး မမ်ားလွေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဟု ဆိုရလိမ့္မည္။
၁၅ သိန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ခဲ့ေသာ ဖုန္းတစ္ကတ္ကို က်ပ္ ၁,၅၀၀ ျဖင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းအတြက္ ေက်းဇူးတင္သင့္သည္ဟု ဆိုႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး၏ ၀န္ေဆာင္မႈကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကမည္ဆိုပါက ဖုန္းလိုင္းမမိဘဲ ဆက္သြယ္လိုသူထံ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚဆိုရျခင္းေၾကာင့္ ၀န္ေဆာင္စရိတ္ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမုိကုန္က်မႈႏွင့္ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အခမဲ့ရရွိႏုိင္သည့္ ဖုန္းကတ္ကိုပင္ တန္းစီမဲႏႈိက္ၾကရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၏ အႏွစ္သာရသည္ မည္သို႔ရွိေလသနည္း။
အလားတူပင္ ျပည္သူတို႔အတြက္ သြားလာေရးေခ်ာေမြ႕ေစရန္ ကားမ်ားတင္သြင္းသည့္ မူ၀ါဒေလွ်ာ့ခ်လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ကားစီးႏုိင္သူ အေရအတြက္မ်ားလာျခင္း၊ အငွားယာဥ္မ်ားျဖင့္ သက္ေသာင့္သက္သြာသြားလာႏုိင္သည္ဟု ထင္ျမင္စရာ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကားစီေရမ်ားလာသည့္နည္းတူ ကားရပ္နားႏုိင္သည့္ ေနရာ ရွားပါးျခင္း၊ ကားမ်ား မ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ တစ္ေနရာႏွင့္ တစ္ေနရာသို႔ သြားလာရာတြင္ လိုအပ္သည္ထက္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ျခင္းတို႔ကိုမူ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ အစိုးရက ထည့္သြင္းစဥ္းစားခဲ့ဟန္မတူေပ။
ဤအေျခအေနမ်ားသည္ ၿမိဳ႕ေနလူတန္းစားတို႔၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအေပၚ အျမင္မ်ားျဖစ္ၿပီး ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ေက်းလက္ေန ေတာင္သူလယ္သမားတို႔၏ အေျခအေနမ်ားသည္လည္း ထိုနည္းအတိုင္းပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အစဥ္အဆက္က သိမ္းယူခဲ့ေသာ လယ္ေျမမ်ားအတြက္ ေန႔စဥ္ဆိုသလို ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပ၊ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ေပၚေပါက္လ်က္ရွိေနသည္။ လယ္ေျမသိမ္းယူမႈမ်ားအတြက္ ေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္းအျဖစ္ ေကာ္မတီဖြဲ႕ကာ လယ္သမားတို႔ထံ ျပန္ေပးရန္ ႀကိဳးပမ္းသည့္နည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းသည္။
သို႔ေသာ္ ေဒသအာဏာပိုင္တို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေပၚေနၿပီး စိုက္ပ်ဳိးရာသီခ်ိန္ လယ္ေျမမ်ားျပန္ရရန္ လယ္သမားတို႔ ထပ္မံဆႏ္ၵျပၾကသည့္ ကိစၥရပ္က ထပ္မံေပၚေပါက္လာခဲ့ျပန္သည္။ သိမ္းယူလယ္ေျမမ်ားျပန္ေပးမည္၊
ေျမသိမ္းလမ္းစဥ္အစား ေျမစြန္႔လမ္းစဥ္သာ က်င့္သံုးမည္ စသည့္ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟုဆိုေနေသာ္လည္း ေက်းလက္ေနေတာင္သူတို႔ဘ၀ အေျခအေနမွာ အေျခခံအဆင့္ျဖစ္ေသာ မိမိတို႔ပိုင္ေျမကို မိမိတို႔ ျပန္မရေသးသည့္
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအဆင့္တြင္ပင္ ရွိေနပါေသးသည္။
မူ၀ါဒတစ္ခု အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ကာလတစ္ခုကို ေစာင့္ဆိုင္းရန္လိုအပ္သည္ဟူသည့္ သီ၀ရီမွာ မွန္ေကာင္းမွန္ႏုိင္ေသာ္လည္း ထိုမူ၀ါ၏ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ားႏွင့္ ျဖစ္လာႏုိင္ေျခရွိသည္မ်ားကို ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ၿပီး ထိေရာက္ေအာင္ျမင္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ဳိး ျဖစ္သင့္သည္။
from Mizzima - News in Burmese's Facebook Wall http://ift.tt/1iVsS6U
Comments
Post a Comment