" ဒဂုန္တာရာ ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး "
ဆရာ ဒဂုန္တာရာ၏ ႏိုင္ငံေရးကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္ရာတြင္ ႏွစ္ပိုင္းေတြ႕ ရ၏။ တစ္ပိုင္းမွာ သူ၏ ေတာ္လွန္ေရး အျမင္ျဖစ္သည္။ သူသည္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ဘ ဝ ကတည္းက မာ့က္စ္ လီနင္ဝါဒကို လက္ခံသူျဖစ္ေၾကာင္း သူ ၏စာမ်ားႏွင့္ သူ႔အေပါင္းအသင္းမ်ား ကိုေလ့လာဆန္းစစ္ၾကည့္ရာတြင္ ေတြ႕ ရေလသည္။သူသည္ ဗ မာျပည္ကြန္ျမဴ နစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးၿပီး သူတို႔ႏွင့္ သေဘာတရားအျမင္ခ်င္းတူ ေသာ္လည္း ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႏွင့္ပတ္သက္ ျခင္းမရွိေပ။
သူ႔ကို ဖဆပလႏွင့္ အေ နာက္ အုပ္စုက လက္ဝဲစာေရးဆရာအျဖစ္ သတ္ မွတ္ၾကသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေအာင္လည္း သူက ဆိုရွယ္လစ္စနစ္တို႔ကို ဦးတည္ ေရးေလ့ ရွိပါသည္။
ဆရာတာရာသည္ လြတ္လပ္မႈကိုျမတ္ႏိုးသူျဖစ္၏။ သူသည္ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေအာက္တြင္ မရွိလိုသူျဖစ္ပါသည္။ စစ္ ၿပီးေခတ္သူ၏ စာေပလႈပ္ ရွားမႈ မ်ားမွာ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို ဦးတည္ေလသည္။ ေတာ္လွန္ေရးအသံမ်ားျဖင့္ ထံုမႊန္းေနသည္။
ဆရာတာရာ၏ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ မွာအၿမဲလိုလို ေခတ္မီတိုးတက္လ်က္ရွိ ပါသည္။ ဥပမာ ၂ဝဝဝျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ မ်ားက ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ကမၻာ့ အင္အားစုတြင္ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း မွာေရွ႕တန္းေရာက္ေန၏။ ထိုအခ်ိန္က ဆရာသည္ ကြၽန္ေတာ့္အား ဂလိုဘယ္ လိုက္ေဇးရွင္းအေၾကာင္းေမးေလသည္။ ထိုစဥ္က ဆရာသည္ မ်က္စိေကာင္း ေကာင္း မျမင္ရေတာ့။ ေဘးမွ သူ႔တူမ ကလည္းေကာင္း၊ သူ႔ေျမး ကေသာ္လည္း ေကာင္း စာမ်ားဖတ္ျပရသည္။
ေသာတ အာ႐ံုျဖင့္ သူက ထိုဂလိုဘယ္လိုက္ေဇး ရွင္းကို ကြၽန္ေတာ့္ထံမွလည္း သိရွိလို ေသာေၾကာင့္ ေမးလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ ကြၽန္ေတာ္က ရွင္းျပၿပီး ေသာအခါဆရာ က”ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းဆိုတာ အရင္းရွင္စနစ္ရဲ႕ ေစ်းကြက္ျဖန္႔ၾကက္မႈပါလား”ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်သြားသည္ကို ကြၽန္ ေတာ္ အ မွတ္ရေနမိပါသည္။ ထိုေကာက္ ခ်က္ကိုၾကည့္၍ ဆရာသည္ အလြန္ ေခတ္မီေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ ေတြးမိပါသည္။
ဆရာက ေတာ္လွန္ေရးအျမင္မ်ား၊ မာ့က္စ္ဝါဒ အေတြးအျမင္မ်ားရွိသည္ ဆိုေသာ္လည္း သူသည္ စစ္ဆန္႔က်င္ ေရးသမားျဖစ္သည္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ ဟန္ ေဂရီကို ဆိုဗီ ယက္ တပ္နီေတာ္က ဝင္ သိမ္းသည္ကို သူက ဆန္႔က်င္၏။ အင္အားနည္းေသာႏိုင္ငံကို အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံတစ္ခုက မည္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖင့္ပင္တိုက္တိုက္ က်ဴးေက်ာ္ မႈျဖစ္ သည္။ နယ္ခ်ဲ႕မႈျဖစ္သည္ဟု သူက်င္လည္ရာ စာေပအသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ဟန္ေဂရီကိစၥ ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ရပ္တည္ခဲ့သည္။ ဆရာတာ ရာက က်ဴးေက်ာ္မႈတစ္ခုအျဖစ္ ဆန္႔ က်င္ခဲ့ ပါသည္။
ထို႔အျပင္ တိန္႔ေရွာင္ပင္ အာဏာရေသာ တ႐ုတ္အစိုးရက ဗီယက္နမ္သို႔ ဝင္တိုက္ခဲ့သည္အား သူ ဆန္႔က်င္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က သူေရး လိုက္ ေသာ အသံုး အႏႈန္းတစ္ခုမွာ ”ယေန႔ ေခတ္၌စစ္ပြဲမ်ိဳးစံုေပၚေန၏။ နယ္ခ်ဲ႕ စစ္၊ က်ဴးေက်ာ္စစ္၊ ေတာ္လွန္စစ္၊ ေနာက္ဒဏ္ေပးစစ္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဒဏ္ေပးစစ္ ဆို သည္ မွာ ဗီယက္ နမ္ကို တ႐ုတ္တပ္မ်ား ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္စဥ္ တိန္႔ေရွာင္ပင္က ဗီယက္နမ္ကို ဒဏ္ခတ္ရမည္ဟု သံုးႏႈန္းလိုက္ေသာ စကားကို အေနာက္ မီဒီယာမ်ားက Punishing War ဟုသံုးႏႈန္းလိုက္ျခင္းအေပၚ ဆရာကလည္း ဒဏ္ေပးစစ္ဟု သံုးႏႈန္းလိုက္ေလသည္။ ထိုဒဏ္ေပးစစ္ကိုလည္း ဆရာက လက္မခံေပ။ သူေရးေသာ စာေပသေဘာ တရား မ်ား၌ သူ၏ ႏိုင္ငံေရးမွာ အၿမဲထင္ဟပ္ေန၏။ သူက ဆိုရွယ္လစ္သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပကို ေလးေလး နက္နက္သံုးစြဲတတ္ပါသည္။
မၾကာေသးခင္တစ္ရက္က စာေရး ဆရာတစ္ဦးႏွင့္ စာေပေဆြးေႏြးပြဲကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကားတြင္ ၾကည့္ရပါသည္။ ထို စာေရးဆရာကို ပရိသတ္ထဲမွ လူငယ္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္က ထေမး၏။ ထိုသူငယ္က Realism (သ႐ုပ္မွန္ စာေပ)ကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။ သ႐ုပ္မွန္ လို႔ေခၚမလား။ သ႐ုပ္ေဖာ္ဟုေခၚမလားဟု ေမးသည္။ အေမးခံ ရေသာ စာေရးဆရာက Realism ကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ရွင္းျပမေနဘဲ”သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ခံထားတဲ့ Realism ကို တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဆင္းရဲသားေတြ အေၾကာင္းေရးမွ သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာေနၾကတာကို ကြၽန္ေတာ္ လက္မခံဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြ အေၾကာင္းေရးတာ လည္း သ႐ုပ္ေဖာ္ စာေပလို႔ လက္ခံတယ္”ဟု ေျဖၾကားသြားပါသည္။
သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပ ေခၚေခၚ၊ သ႐ုပ္မွန္စာေပ ေျပာေျပာ၊ ျမန္မာ လိုျပန္လိုက္သည့္ ထိုစာေပ၏ အဂၤလိပ္ေဝါဟာရမွာ Realism သာျဖစ္ပါသည္။ ဘဝ၏ လက္ေတြ႕ျဖစ္ ရပ္မွန္ ကို ေဖာ္ျပေသာစာေပျဖစ္၏။ ထိုစာေပတြင္ သ႐ုပ္ခြဲထားၾကသည္။ ဆင္းရဲသား သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပ၊ ဓနရွင္သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပ သုိ႔မဟုတ္ သ႐ုပ္မွန္စာေပ၊ ဆိုရွယ္လစ္ သ႐ုပ္ မွန္စာေပ ေတာ္လွန္ေရးသ႐ုပ္မွန္ စာေပ၊ ေဝဖန္မႈသ႐ုပ္မွန္ စာေပစသျဖင့္ Realismႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သ႐ုပ္ခြဲထားၾကသည္။ ထိုအေပၚတြင္ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ သေဘာထားမွာ ”ဆိုရွယ္လစ္သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပ (Socialist Realism) ဟူေသာ စာေပေဝါဟာရ စာလံုးတစ္လံုးကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္အကုန္ ၁၉၄၈ ႏွစ္ဦးပိုင္းက တာရာ မဂၢဇင္းတြင္ ေတြ႕လိုက္ရသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ၂၈ ႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခါစက အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး လႈိင္းတံပိုးမွာ လႈပ္ရွားျပင္းထန္လာ၏။ လူထုလႈပ္ရွားမႈ တက္ၾကြလာ သည့္အေလွ်ာက္ ယင္းႏိုင္ငံေရးသေဘာတရားအလိုက္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ ရွားမႈသည္လည္း ႏိုးၾကားလာခဲ့ေပသည္။ ထိုအခါ ႏိုင္ငံေရး ေဝါ ဟာရအ သစ္မ်ားေပၚလာရသည္။
စာေပအဘိဓမၼာေလ့လာေရးသည္လည္း ေလးနက္ထက္သန္၍ လာခဲ့ရာ စာေပေဝါဟာရမ်ားသည္လည္း တိုးပြား၍ လာရေလသည္။ လူထု၊ ျပည္သူ၊ ေတာ္လွန္ေရး စသည့္ စကားလံုးမ်ားသည္ သာမန္အရပ္သံုးျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရး ေဝါဟာရျဖစ္သြားသည္။
လူထုဆိုသည္ ညီၫႊတ္စည္းလံုး၍ ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္ရွိေသာ လူထု၊ ျပည္သူ ဆို သည္မွာ အဖိႏွိပ္ခံ၊ အအုပ္စိုးခံ ျပည္သူ၊ အေဟာင္းတစ္ရပ္ ပ်က္ယြင္း၍ အသစ္တစ္ရပ္ ျဖစ္ထြန္းလာေသာ အျဖစ္သနစ္ကို ေတာ္လွန္ေရး။ ယင္းသို႔ သူ႔အဓိပၸာယ္ႏွင့္သူ တိ က်ခိုင္မာေသာ ေဝါဟာရမ်ားအျဖစ္ နားလည္ သိရွိလာေပမည္။ ဆိုရွယ္လစ္သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပဆိုသည္မွာလည္း စာ ေပေဝါဟာရျဖင့္ သိရွိလာသည္။
တစ္နည္းေျပာရလွ်င္အေတြး အေခၚစာေပသည္ စာေပေဝဖန္ေရး အႏုပညာနယ္ပယ္၌ ေရာက္ရွိခဲ့ေပသည္။ ဤေနရာ၌ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းျပႆနာရွိ၏။ Realism ဟူေ သာ အေနာက္ႏိုင္ငံမွ ရရွိေသာအေတြး အေခၚကို ျမန္မာ ေဝါဟာရအျဖစ္ သံုးႏႈန္းရာ၌ တခ်ိဳ႕ကသ႐ုပ္မွန္စာေပဟု ေရးသားေဖာ္ျပလာသည္လည္းရွိခဲ့ဖူးသည္။ ၁၉၅ဝ ပတ္ ဝန္းက်င္ေလာက္က ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ အဓိပၸာယ္ကေတာ့မကြဲျပားေပ”ဟု ေရးသားထားပါသည္။ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ႏိုင္ငံေရး အျမင္တြင္ စစ္အာ ဏာ ရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ထားပါသည္။
”တစ္ေန႔က အေမရိကန္တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းကိုဖတ္ရာ ‘အုပ္စိုးေနေသာ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္မ်ား’ဟူ၍ ေျမပံုႏွင့္တကြ ကိုင္႐ိုမွ ဘန္ေကာက္အထိ ေဖာ္ျပထား သည္ကို ေတြ႕ရ သည္။ သည္တြင္ျမန္မာျပည္ ေျမ ပံု၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း၏ ဓာတ္ပံုကို ျမင္ ရသည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္သည္ ေနာက္ တစ္လွမ္း ဆုတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ ေနာက္ ေရွ႕ တစ္လွမ္း တက္ခ်င္တက္ မည္။ မတက္ဘဲေနခ်င္လည္းေနမည္ဟု တိုင္းမ္က ေဖာ္ျပထားသည္။
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ စစ္အာဏာ ရွင္စနစ္ ထူေထာင္ကာ အစိုးရအေျပာင္း အလဲျဖစ္သျဖင့္ ယင္းႏိုင္ငံအစိုးရက အေမရိကန္ႏိုင္ငံျခားေရး ေပၚလစီအား အက်ိဳးျပဳသည္လည္း ရွိမည္။ မျပဳသည္ လည္းရွိမည္။ သို႔ေသာ္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ........
ဆက္လက္ဖတ္ရန္ >> http://ift.tt/1mSH5kL
from Popular Myanmar News Journal's Facebook Wall http://ift.tt/1mSH4gF
Comments
Post a Comment