(မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice ေန႔စဥ္သတင္းစာ မ်က္ႏွာဖံုးႏွင့္ Editorial)
အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား၏ အခြင့္အေရး
တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ မထားေသာ္လည္း အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူမ်ား အၾကား ရွိေနေသာ ပဋိညာဥ္မွာ ျပည္သူမ်ားက သတ္မွတ္ထားေသာ အခြန္အခမ်ား ထမ္းေဆာင္ျခင္းႏွင့္ ထိုထမ္းေဆာင္ေသာ အခြန္ဘ႑ာ ေငြမ်ားကို မည္သည့္ ေနရာတြင္ မည္မွ် သုံးစြဲသည္၊ မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ သုံးစြဲရသည္ ဆိုျခင္းကို အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ားထံ အစိုးရမ်ားက ျပန္လည္ ရွင္းလင္း ထုတ္ျပန္ေပးရျခင္း ျဖစ္သည္။
ျပည္သူလူထု အေနႏွင့္လည္း အခြန္ ပုံမွန္ ထမ္းေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံသား တာဝန္ ေက်ပြန္ရမည္ ျဖစ္သလို အခြန္ ထမ္းေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံသားတို႔ ရသင့္ ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ား ကိုလည္း ခံစားပိုင္ခြင့္ ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ အစိုးရဘက္မွ အခြန္စည္းၾကပ္သူမ်ား အေနႏွင့္လည္း သက္ဆုိင္ရာလုပ္ငန္း နယ္ပယ္အလိုက္ က်သင့္သည့္ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ား၊ တြက္ခ်က္ပုံတို႔ အပါအဝင္ အခြန္စည္းၾကပ္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အခြန္စည္းၾကပ္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားကိုလည္း အခြန္ထမ္း ျပည္သူလူထု သိရွိေစရန္ ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ ထုတ္ျပန္ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းအတြင္းက ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္ အခြန္ ေပးေဆာင္ျခင္း မရွိေသာ ကုမၸဏီေပါင္း တစ္ေသာင္းေက်ာ္၏ အမည္စာရင္းကို သက္ဆိုင္ရာက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ယင္းစာရင္းတြင္ ကုမၸဏီ မွတ္ပုံတင္ထားခါစ၊ ယခင္လုပ္ငန္း နာမည္ျဖင့္ ပုံမွန္ အခြန္ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားလည္း ပါဝင္ေနသည့္ အျပင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြက္ ႀကိဳတင္ခြန္ပင္ ေဆာင္ထားသည့္ လုပ္ငန္းအခ်ဳိ႕ ယင္းစာရင္းတြင္ ပါဝင္ေနျခင္းမွာ မ်ားစြာ မဆီေလ်ာ္လွေပ။
ပုံမွန္ အခြန္ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ္လည္း ထိုကဲ့သို႔ စာရင္းတြင္ ေဖာ္ျပ ထားျခင္းေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ အခြန္႐ုံးသို႔ သြားေရာက္ ေျဖရွင္းရာတြင္လည္း တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းမည့္ အရာထမ္း၊ ဌာန၊ တာဝန္ခံ ဝန္ထမ္းကို တိတိပပ ညႊန္ျပႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္အျပင္ တာဝန္က်သည့္ ဝန္ထမ္း ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ လာေရာက္ စုံစမ္းသည့္ လုပ္ငန္းကို ၎တာဝန္ယူေသာ အပိုင္းတြင္ ပါဝင္ေနမွန္းပင္ မသိ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကုန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္လုံးလုံး ပုံမွန္ အခြန္စာရင္း ေပါက္ေနၿပီး မည္သည့္ အစိုးရ ထိပ္ပိုင္း အရာရွိမ်ားႏွင့္မွ် အဆက္အသြယ္ မရွိသူ အမွန္အကယ္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ ကုမၸဏီလုပ္ငန္း အားလုံး အခြန္ပုံမွန္ ထမ္းေဆာင္ေနၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ တပ္မေတာ္က တည္ေထာင္ထားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ အစိုးရထိပ္ပိုင္း အရာႀကီးမ်ား၏ သားသမီးမ်ား၊ ၎တို႔ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း မ်ားႏွင့္ အျခား ပတ္သက္ ဆက္စပ္သူမ်ား ထူေထာင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အခြင့္ထူးခံ ကုမၸဏီ အမ်ားစုမွာ အခြန္မေဆာင္ၾကရေပ။ ၎တို႔အနက္ တာဝန္သိစိတ္ျဖင့္ အခြန္ထမ္းေဆာင္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသို႔ စာရင္းဇယားႏွင့္ တကြ တင္ျပသူ ရွိေသာ္လည္း ယေန႔အထိ ထိုစာရင္းဇယားမ်ားကို မူတည္ကာ အခြန္ႏႈန္းထား တြက္ခ်က္ေပးျခင္း၊ အခြန္ဆင့္ေခၚျခင္း လုံးဝ မရွိခဲ့ေၾကာင္း ယင္းစာရင္းမ်ားကို လက္ေတြ႕ ျပဳစုေပးခဲ့ၿပီး အခြန္႐ုံးသို႔ တင္ျပခဲ့သူတုိ႔၏ အဆိုအရ သိရသည္။
လက္ရွိ အခြန္ထမ္းေဆာင္ ေနရေသာ ႏႈန္းထားမ်ားသည္ ေျပးမလြတ္ဘဲ မျဖစ္မေန ပုံမွန္ အခြန္ ထမ္းေဆာင္ေနရသည့္ အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား၏ လုပ္ငန္းပမာဏ၊ ဝင္ေငြ၊ ႏွစ္အလိုက္ ျဖစ္တတ္သည့္ လုပ္ငန္း အတက္အက်၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ အေျခအေနႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသား အားလုံးတို႔၏ စီးပြားေရး အေျခအေနအေပၚ မူတည္ကာ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထုိက္ေသာ အခ်ဳိး၊ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစမည့္ ပမာဏ ျဖစ္မျဖစ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ အခြန္ဆင့္ အရာထမ္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ အရည္အခ်င္း တို႔ကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္သင့္လွသည္။
အစိုးရအေနႏွင့္လည္း အခြန္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မူဝါဒ၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ အခြန္စည္းၾကပ္သည့္ လုပ္ငန္း အဆင့္ဆင့္၊ အခြန္စည္းၾကပ္မႈ သေဘာ သဘာဝ တို႔ကို အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ားထံ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိရွိ ရွင္းလင္း ထုတ္ျပန္ေပးရမည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ ရရွိထားေသာ အခြန္ဘ႑ာ ေငြမ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား အတြက္ မည္သုိ႔ အက်ဳိးရွိစြာ ျပန္လည္ သုံးစြဲသည္ ဆိုျခင္းကိုလည္း ႐ိုးသား ေျဖာင့္မတ္မႈ ရွိရွိ ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ ထုတ္ျပန္ေပးျခင္းျဖင့္ အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို ျဖည့္ဆည္းေပးရာ ေရာက္ေၾကာင္း ေျပာလိုရင္း ျဖစ္သည္။
အယ္ဒီတာ (၁၀-၃-၂၀၁၄)
from The Voice Weekly's Facebook Wall http://ift.tt/OfIt50
via IFTTT
အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား၏ အခြင့္အေရး
တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ မထားေသာ္လည္း အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူမ်ား အၾကား ရွိေနေသာ ပဋိညာဥ္မွာ ျပည္သူမ်ားက သတ္မွတ္ထားေသာ အခြန္အခမ်ား ထမ္းေဆာင္ျခင္းႏွင့္ ထိုထမ္းေဆာင္ေသာ အခြန္ဘ႑ာ ေငြမ်ားကို မည္သည့္ ေနရာတြင္ မည္မွ် သုံးစြဲသည္၊ မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ သုံးစြဲရသည္ ဆိုျခင္းကို အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ားထံ အစိုးရမ်ားက ျပန္လည္ ရွင္းလင္း ထုတ္ျပန္ေပးရျခင္း ျဖစ္သည္။
ျပည္သူလူထု အေနႏွင့္လည္း အခြန္ ပုံမွန္ ထမ္းေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံသား တာဝန္ ေက်ပြန္ရမည္ ျဖစ္သလို အခြန္ ထမ္းေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံသားတို႔ ရသင့္ ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ား ကိုလည္း ခံစားပိုင္ခြင့္ ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ အစိုးရဘက္မွ အခြန္စည္းၾကပ္သူမ်ား အေနႏွင့္လည္း သက္ဆုိင္ရာလုပ္ငန္း နယ္ပယ္အလိုက္ က်သင့္သည့္ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ား၊ တြက္ခ်က္ပုံတို႔ အပါအဝင္ အခြန္စည္းၾကပ္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အခြန္စည္းၾကပ္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားကိုလည္း အခြန္ထမ္း ျပည္သူလူထု သိရွိေစရန္ ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ ထုတ္ျပန္ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းအတြင္းက ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္ အခြန္ ေပးေဆာင္ျခင္း မရွိေသာ ကုမၸဏီေပါင္း တစ္ေသာင္းေက်ာ္၏ အမည္စာရင္းကို သက္ဆိုင္ရာက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ယင္းစာရင္းတြင္ ကုမၸဏီ မွတ္ပုံတင္ထားခါစ၊ ယခင္လုပ္ငန္း နာမည္ျဖင့္ ပုံမွန္ အခြန္ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားလည္း ပါဝင္ေနသည့္ အျပင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြက္ ႀကိဳတင္ခြန္ပင္ ေဆာင္ထားသည့္ လုပ္ငန္းအခ်ဳိ႕ ယင္းစာရင္းတြင္ ပါဝင္ေနျခင္းမွာ မ်ားစြာ မဆီေလ်ာ္လွေပ။
ပုံမွန္ အခြန္ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ္လည္း ထိုကဲ့သို႔ စာရင္းတြင္ ေဖာ္ျပ ထားျခင္းေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ အခြန္႐ုံးသို႔ သြားေရာက္ ေျဖရွင္းရာတြင္လည္း တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းမည့္ အရာထမ္း၊ ဌာန၊ တာဝန္ခံ ဝန္ထမ္းကို တိတိပပ ညႊန္ျပႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္အျပင္ တာဝန္က်သည့္ ဝန္ထမ္း ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ လာေရာက္ စုံစမ္းသည့္ လုပ္ငန္းကို ၎တာဝန္ယူေသာ အပိုင္းတြင္ ပါဝင္ေနမွန္းပင္ မသိ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကုန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္လုံးလုံး ပုံမွန္ အခြန္စာရင္း ေပါက္ေနၿပီး မည္သည့္ အစိုးရ ထိပ္ပိုင္း အရာရွိမ်ားႏွင့္မွ် အဆက္အသြယ္ မရွိသူ အမွန္အကယ္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ ကုမၸဏီလုပ္ငန္း အားလုံး အခြန္ပုံမွန္ ထမ္းေဆာင္ေနၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ တပ္မေတာ္က တည္ေထာင္ထားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ အစိုးရထိပ္ပိုင္း အရာႀကီးမ်ား၏ သားသမီးမ်ား၊ ၎တို႔ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း မ်ားႏွင့္ အျခား ပတ္သက္ ဆက္စပ္သူမ်ား ထူေထာင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အခြင့္ထူးခံ ကုမၸဏီ အမ်ားစုမွာ အခြန္မေဆာင္ၾကရေပ။ ၎တို႔အနက္ တာဝန္သိစိတ္ျဖင့္ အခြန္ထမ္းေဆာင္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသို႔ စာရင္းဇယားႏွင့္ တကြ တင္ျပသူ ရွိေသာ္လည္း ယေန႔အထိ ထိုစာရင္းဇယားမ်ားကို မူတည္ကာ အခြန္ႏႈန္းထား တြက္ခ်က္ေပးျခင္း၊ အခြန္ဆင့္ေခၚျခင္း လုံးဝ မရွိခဲ့ေၾကာင္း ယင္းစာရင္းမ်ားကို လက္ေတြ႕ ျပဳစုေပးခဲ့ၿပီး အခြန္႐ုံးသို႔ တင္ျပခဲ့သူတုိ႔၏ အဆိုအရ သိရသည္။
လက္ရွိ အခြန္ထမ္းေဆာင္ ေနရေသာ ႏႈန္းထားမ်ားသည္ ေျပးမလြတ္ဘဲ မျဖစ္မေန ပုံမွန္ အခြန္ ထမ္းေဆာင္ေနရသည့္ အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား၏ လုပ္ငန္းပမာဏ၊ ဝင္ေငြ၊ ႏွစ္အလိုက္ ျဖစ္တတ္သည့္ လုပ္ငန္း အတက္အက်၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ အေျခအေနႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသား အားလုံးတို႔၏ စီးပြားေရး အေျခအေနအေပၚ မူတည္ကာ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထုိက္ေသာ အခ်ဳိး၊ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစမည့္ ပမာဏ ျဖစ္မျဖစ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ အခြန္ဆင့္ အရာထမ္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ အရည္အခ်င္း တို႔ကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္သင့္လွသည္။
အစိုးရအေနႏွင့္လည္း အခြန္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မူဝါဒ၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ အခြန္စည္းၾကပ္သည့္ လုပ္ငန္း အဆင့္ဆင့္၊ အခြန္စည္းၾကပ္မႈ သေဘာ သဘာဝ တို႔ကို အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ားထံ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိရွိ ရွင္းလင္း ထုတ္ျပန္ေပးရမည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ ရရွိထားေသာ အခြန္ဘ႑ာ ေငြမ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား အတြက္ မည္သုိ႔ အက်ဳိးရွိစြာ ျပန္လည္ သုံးစြဲသည္ ဆိုျခင္းကိုလည္း ႐ိုးသား ေျဖာင့္မတ္မႈ ရွိရွိ ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ ထုတ္ျပန္ေပးျခင္းျဖင့္ အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို ျဖည့္ဆည္းေပးရာ ေရာက္ေၾကာင္း ေျပာလိုရင္း ျဖစ္သည္။
အယ္ဒီတာ (၁၀-၃-၂၀၁၄)
from The Voice Weekly's Facebook Wall http://ift.tt/OfIt50
via IFTTT
Comments
Post a Comment